بازدید 7409

بیداد بی‌قانونی در بازاریابی شبکه‌ای

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه فروشگاه‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز برای جامعه معضل شده‌اند، گفت: اگرچه قانونمند شده‌اند، اما بی‌قانونی در این فروشگاه‌ها بیداد می‌کند.
کد خبر: ۵۹۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 19 June 2016
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه فروشگاه‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز برای جامعه معضل شده‌اند، گفت: اگرچه قانونمند شده‌اند، اما بی‌قانونی در این فروشگاه‌ها بیداد می‌کند.

به گزارش ایسنا جمشید زند در سومین اجلاس عمومی کلانشهر اراک که به مناسبت یکم تیرماه روز ملی اصناف برگزار شد، با بیان این‌که دو اتفاقی که سال‌های سال ابتر مانده بود و دو دولت درگیر این موضوع بودند و تاکنون حل نشده بود در دولت تدبیر و امید تحقق یافت، گفت: در بخش آژانس‌ها تاکسی‌بارها و تاکسی‌سرویس‌ها به اتاق اصناف واگذار شده است، هم‌چنین رستوران‌های سنتی و بین راهی که سال‌های سال در خصوص آنها با گردشگری مشکل داشتیم، صنفی شدند.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: به این رستوران‌ها دو ماه مهلت داده شده است تا پروانه‌های کسب خود را از اصناف دریافت کنند و بعد از این دو ماه پروانه ابطال و واحد پلمب می‌شود.

 وی خبر داد: از مهرماه امسال دو رشته با عنوان مدیریت کسب و کار و صنوف مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران برای اصناف در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود.

 زند گفت: در صدد هستیم دو رشته دیگر نیز برای صنف آرایشگاه‌داران زنانه و مردانه و مدیریت بهداشت محیط دایر کنیم.

 وی با بیان این‌که پدیده‌ای به نام دامپینگ(ارزان‌فروشی صوری) دامن‌گیر اصناف شده است، گفت: این موضوع باید به صورت کشوری پیگیری شود. مدیریت بازرسی اصناف با چالشی در فروشگاه‌های بزرگ مواجه شده است، این فروشگاه‌های بزرگ که یک روز فکر می‌کردیم می‌خواهند مردم را کمک کنند، اگر غفلت کنیم سر مردم کلاه می‌گذارند.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: این فروشگاه‌ها حق عضویت به اصناف پرداخت نمی‌کنند و به صورت زنجیره‌ای از تهران پروانه کسب اخذ می‌کنند، باید تمام توان‌مان را بر روی این فروشگاه‌های بزرگ صرف کنیم تا تخلف نکنند.

 زند با بیان این‌که فروشگاه‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز برای جامعه معضل شده‌اند، گفت: اگرچه قانونمند شده‌اند، اما بی‌قانونی در این فروشگاه‌ها بیداد می‌کند.

 وی از کمیسیون نظارت خواست با حساسیت و تدبیر بیشتری این دو موضوع را رصد کند تا این موضوع به معضل تبدیل نشود.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خاطرنشان کرد: دو موضوع دامپینگ و بازاریابی شبکه‌ای به کمیسیون نظارت ارجاع و با تدبیر پیگیری شود.

 زند ضمن تاکید بر لزوم توجه به خرید کالای ایرانی اظهار کرد: اصناف استان این آمادگی را دارد که کالای ایرانی ارائه دهد.

 وی استفاده ادارات و دستگاه‌های استان از محصولات ایرانی را خواستار شد و گفت: به عنوان مثال اتحادیه خوار و بارفروشان این آمادگی را دارد که چای ایرانی را با ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت در ادارات ارائه کند.

 زند با بیان اینکه خرید کالا توسط مسئولین خرید شرکت‌های بزرگ  از خارج استان انجام می‌شود، تصریح کرد: راهکاری در نظر گرفته شود که خریدها از استان انجام شود.

 رئیس اتاق اصناف استان مرکزی خواستار شد در سفر هیات دولت زمین مشاغل آلاینده که در خصوص خرید آن با مشکل مواجه هستیم، به صورت رایگان در اختیار شهرداری یا اصناف قرار گیرد تا با مبلغ کم بتوانیم این صنوف آلاینده را به خارج از شهر انتقال دهیم.

 زند خاطرنشان کرد: اصناف در دو کمیسیون اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید دعوت نمی‌شوند در صورتی که می توانند نقش موثری داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل