بازدید 4823
۲

اولویت‌های صنعت نفت اعلام شد

وزیر نفت اتمام پروژه‌های نیمه تمام میدان‌های مشترک پارس جنوبی و غرب کارون و انعقاد قراردادهای جدید توسعه‌ای را از مهمترین اواویت‌های حاضر صنعت نفت اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 18 June 2016

وزیر نفت اتمام پروژه‌های نیمه تمام میدان‌های مشترک پارس جنوبی و غرب کارون و انعقاد قراردادهای جدید توسعه‌ای را از مهمترین اواویت‌های حاضر صنعت نفت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (29 خردادماه) با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زیرمجموعه در سالن کنفرانس شهید بهشتی در ساختمان اصلی وزارت نفت برگزار شد، از تلاش‌های جوادی در طول دوران سه سال خدمتش در سمت مدیرعاملی نفت قدردانی کرد.

به گفته وزیر، در طول دوران خدمت جوادی، شاهد به مدار وارد شدن گاز فازهای 12، 15، 16 و 17 و همچنین فاز 18 با گاز فازهای 6، 7 و 8 بودیم که امیدواریم فاز 19، 20 و 21 نیز امسال به مدار وارد شوند.

وی پیشرفت مطلوب پروژه میدان های مشترک غرب کارون به ویژه میدان مشترک آزادگان جنوبی و همچنین دو برابر شدن میزان صادرات را حاصل مدیریت جوادی و همکاری شرکت های عملیاتی و مدیران ستادی برشمرد و از همگی قدردانی کرد.

تغییرات هیئت مدیره نفت با ابلاغ اساسنامه جدید

وی با اشاره به ابلاغ اساسنامه جدید شرکت ملی نفت ایران از تغییرات جدید در هیئت مدیره نفت خبر داد و گفت: پیش از این تعداد اعضای هیئت مدیره 13 نفر بود که 9 عضو اصلی و 4 عضو علی البدل را شامل می شد؛ این در حالی است که بر اساس اساسنامه جدید تعداد اعضا 9 نفر است که 7 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل را شامل می شود ضمن اینکه همه اعضا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا باشند.

وی با بیان اینکه کم کردن 4 عضو از هیئت مدیره نفت کار سختی بود، افزود: جوادی از مدت ها قبل به دلیل فشار کاری حاضر به ادامه حضور در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نبود.

نفت برای هر اقدامی از وزارت نفت کسب اجاره می کند

وی با آرزوی موفقیت برای جوادی در سمت جدید (معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت)، گفت: بر اساس قانون جدید، شرکت ملی نفت ایران باید برای انجام هر گونه فعالیتی از وزارت نفت کسب اجازه کند که این امر با وجود جوادی که فردی عملیاتی است، ایجاد مشکل نخواهد کرد.

وزیر نفت، علی کاردر، مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران را فردی معتبر، شناخته شده، کاربلد، مفید و موثر در طول دوران کاری خود معرفی کرد و گفت: وی با دغدغه های اصلی صنعت نفت آشناست و به آنها می پردازد.

اولویت نفت، اتمام پروژه های نیمه تمام و قراردادهای جدید توسعه است

وی اتمام پروژه های نیمه تمام میدان های مشترک پارس جنوبی و غرب کارون و همچنین انعقاد قراردادهای جدید توسعه ای را از مهمترین اولویت های حال حاضر صنعت نفت اعلام کرد و گفت: اگر در بخش بالادستی نفت کار نشود، پایین دستی معنایی ندارد.

به گفته وزیر نفت، راه اندازی طرح های توسعه ای صنعت نفت، راه اندازی موتور اقتصاد کشور را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: صنعت نفت باید توسعه میدان های مشترک، افزایش ضریب بازیافت نفت از مخازن، راه اندازی طرح‌های ان جی ال و تعمیرات تاسیسات مستهلک را در اولویت کاری خود قرار دهد که در این زمینه علی کاردر را شخصی مصمم و با عزم جدی است.

مرتفع سازی مشکلات مالی نفت با مدیریت جدید

زنگنه کمبود منابع مالی را مشکل سال های اخیر صنعت نفت خواند و گفت: مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران به مسائل مالی و مشکلات آن اشراف کامل دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی برای تامین منابع مالی جوابگو نیست، گفت: در این زمینه باید از روش های جدید مالی (بازپرداخت از محل خود طرح)، استفاده کرد.

وزیر نفت بهبود نیروی انسانی، فرآیندها و تقویت مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت را مورد تاکید قرار داد و گفت: صنعت نفت باید به جوان گرایی بیش از پیش توجه کند.

به گفته وی، منظور از جوان گرایی داشتن ذهن خلاق است. جوان کسی است که چند برابر مصرف تولید داشته باشد و پیر کسی است که فقط مصرف کننده باشد.

زنگنه ادامه داد: جوان، خالص تراز تولید و مصرف است. از دیدگاه من فرد 80 ساله ای که بتواند خلاقیت و قدرت تغییر در سیستم داشته باشد جوان است که عکس این قصیه نیز صادق است.

ضرورت استفاده از نیروهای جوان در صنعت نفت

وزیر نفت با بیان اینکه جسارت، خلاقیت و نوآوری در شرکت ملی نفت ایران، کم شده است، گغت: باید از نیروهای جوان و نخبه ای که در صنعت نفت داریم، استفاده کنیم.

زنگنه تصریح کرد: اینکه فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت با معدل 12 بر فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها با معدل 18 برای جذب در صنعت نفت، ترجیح دارد برای من توجیه شدنی نیست.

وی فارغ التحصیلان دانشگاهی نخبه را به سه دسته تقسیم کرد. عده ای که مهاجرت کردند، عده ای که همرنگ جماعت شده اند و عده ای که در کنار مدیران هستند که وظیفه نفت این است که از دسته سوم حمایت کند وگرنه این صنعت دچار خلا جدی مدیریتی می شود.

مدیران ارشد باید از جوانان فعال نفت حمایت کنند

وزیر نفت از مدیران ارشد خواست که از جوانان فعال صنعت نفت حمایت کنند و از آنها به عنوان مدیر راهنما بهره ببرند.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش سن مدیریتی در صنعت نفت، تصریح کرد: باید سن مدیریتی را به 40 و 45 سال تقلیل دهیم.

زنگنه گفت: علی کاردر نسبت به جوان ها، جاذبه دارد و قطعا در این مسیر به عنوان کمک دهنده عمل خواهد کرد.

این عضو کابینه دولت، با بیان اینکه تمام دوران خدمت جوادی در دوران تحریم سپری شد، افزود: با وجود همه مشکلات، این دوران با روسفیدی سپری شد که از بابت آن خدا را شاکریم.

زنگنه با اشاره به وعده وزرات نفت به رئیس جمهوری مبنی بر افزایش یک میلیون بشکه ای نفت ظرف 6 ماه، گفت: با تلاش مجموعه کارکنان، صنعت نفت موفق شد ظرف فقط سه ماه به افزایش تولید یک میلیون بشکه ای دست پیدا کند که این امر سبب شگفتی اعضای اوپک بود.

وزیر نفت ادامه داد: برخی از افزایش تولید نفت ایران اظهار نارضایتی و این امر را دلیلی برای کاهش قیمت نفت عنوان می کردند اما بنده تاکید کردم که حتی اگر قیمت نفت به 20 دلار هم برسد، برنامهی افزایش تولید به میزان دوران قبل از تحریم ها را خواهم داشت.

بازپس گیری سهم ایران در بازار تجارت بین الملل

زنگنه با بیان اینکه خوشبختانه با افزایش تولید ایران، قیمت نفت نزول نکرد، گفت: این افزایش تولید سبب می شود تا بخش عمده سهم بازار از دست رفته را به دست آوریم.

وزیر نفت از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که سهم چشم‌گیری در افزایش تولید نفت ایران داشت، قدردانی کرد و گفت: البته جا دارد که این شرکت تولیدش را بالاتر ببرد.

وی همچنین از شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت و گاز اروندان و سایر شرکت ها که همسو با اهداف صنعت نفت تلاش کردند، قدردانی کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سلام.
بنده فارغ التحصبل دانشگاه صنعت نفت هستم با معدل 18.57
آقای وزیر دیگه نمیدونن از چه مسیر غیر قانونی و با انتشار کدوم اخبار غلط به رسانه ها جلوی استخدام به حقی که در هنگام ثبت نام کتبا در دفترچه های انتخاب رشته و در اطلاعیه های داخلی دانشگاه برای دانشجویان برتر (گروه الف با معدل نهایی حدودا بالای 16) به ما وعده داده شد رو بگیرند.
اینکه ایشان میفرمایند دانشجوی صنعت نفت با معدل 12 اولویتی دارد، کاملا خلاف واقع و صرفا جهت به حاشیه راندن این حق فارغ التحصیلان ممتاز کشوریست.
بیان چنین مطالب خلاف واقعی از دو حال خارج نیست، اینکه وزیر محترم بدون داشتن اطلاعات موثق از شرایط دانشگاه نمونه صنعت نفت، اینچنین بر عدم پرداختن به حق دانشجویان پافشاری میکنند، بسی جای تاسف دارد که تصمیمات عالیه وزارتی بر اساس اطلاعات غلط اتخاذ میشوند.
و یا اینکه وزیر محترم و متعهد، به عمد این اطلاعات غلط را در جهت گزاف جلوه دادن حق قانونی و عهد شده دانشجویان، به افکار عمومی و رسانه ها منتقل میکنند، که انتشار چنین کذبی آنهم در ماه مبارک رمضان گناهیست افزون بر ظلم عظیمی که تا بحال در حق دانشجویان نخبه و متخصص این صنعت روا داشته شده است.
این پیام جهت اطلاع خوانندگان این خبر و تنویر افکار عمومی از ظلم خاموشی است که به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت شده است.
منم دانشجوی صنعت نفت بودم. با رتبه ی ارشد 15 و معدل 17 تموم کردم. واقعن این حرفای اقای وزیر خنده داره. چون عملن و قانونن دانشجوهای صنعت نفت زیر معدل 14 اصلن امکان جذب ندارن. حالا ایشون 12 رو از کجا اورده ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار