بازدید 3141
امیر دریادار سیاری خبر داد؛

برنامه نیروی‌دریایی برای حضور در اقیانوس‌اطلس

فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودباوری نیروهای نظامی ایران و تبدیل تحریم‌ها در نیروی دریایی به فرصت گفت: توسعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش در راستای توسعه ساخت‌وسازها در دستورکار قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 15 June 2016
فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودباوری نیروهای نظامی ایران و تبدیل تحریم‌ها در نیروی دریایی به فرصت گفت: توسعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش در راستای توسعه ساخت‌وسازها در دستورکار قرار دارد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با بیان "تحریم تهدید است و هنر ما این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم"، اظهار داشت: در جو فعلی جهان که ممکن است از جوانب مختلف تحریم و تهدید شویم هنر ما این است که با استفاده از راهکارهای  تبیین شده و اتکال به درس خودباوری برآمده از فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری، دست به طراحی و ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی جماران بزنیم و آن را عملیاتی کنیم.

وی در  ادامه به فرمان جهاد خودکفایی مقام معظم رهبری در سال 62 و در زمان ریاست جمهوری ایشان در میدان صبحگاه منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اشاره داشت و تصریح کرد: ما با حرکت در جهت خوداتکایی و خودباوری تمام تهدیدها را به فرصت مبدل کردیم.

فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ابراز اینکه انسان وقتی نیازمند باشد خلاق و مبتکر می‌شود و پای کار می‌آید، گفت: ما امروز با قاطعیت اعلام می‌کنیم که به آنچه حضرت امام(ره) فرمودند و آنچه مدنظر مقام معظم رهبری بوده مبنی بر دستیابی به تجهیزات مورد نیاز در عرصه دریا رسیده‌ایم و  به آن سطح از توانمندی دست یافته‌ایم که می‌توانیم تمام تجهیزات مورد نیاز در نیروی دریایی راهبردی ارتش را  طراحی و تأمین کنیم.

امیر سیاری با اشاره به اینکه تجهیزات مورد استفاده نیروی دریایی راهبردی ارتش متفاوت است، افزود: ما برای حضور در آب‌های آزاد به‌عنوان نیروی دریایی راهبردی نیازمند تجهیزات خاص هستیم مانند انواع ناوشکن‌ها در ابعاد مختلف و یا زیردریایی‌ها در کلاس‌های مختلف و الحمدلله در نقطه‌ای از آمادگی قرار داریم که می‌توانیم آن را تولید کنیم.

وی تأکید کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش با تکیه بر هنر و توان علمی جوانان کشور در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه‌ها و همچنین با تکیه بر توان همه این ظرفیت‌ها توانسته تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش یادآور شد: تکیه ما در نیروی دریایی ارتش بر تولید داخلی است و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همین است که ما می‌توانیم بدون نیاز به واردات تولید کنیم.

امیر سیاری در ادامه با یادآوری تولید علم در کشور توسط دانش‌آموختگان دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) نیروی دریایی ارتش در نوشهر گفت: تا قبل از انقلاب تمام تحصیلکرده‌های ما دانش‌آموخته دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور بودند اما امروز همه مدیران و فرماندهان ما از دانشگاه امام(ره) نوشهر فارغ التحصیل شده و با ویژگی‌های خاص خودمان پرورش یافته‌اند.

وی با بیان "ما امروز در تولید علم و نهضت نرم افزاری و ارتقای سطح دانشگاه خیلی کار کردیم" گفت: این به این معنی است که امروز دانش‌آموخته دانشگاه ارتش همراه با ناوگروه نیروی دریایی در آب‌های آزاد آن سوی دنیا دریانوردی می‌کند، یعنی خودکفا بودن در علم و دانش و اینکه برابر استانداردهای جهانی  کار می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش ادامه داد: البته نظر ما این نیست که نیاز به علم و دانش کشورهای دیگر نیست، همان‌گونه که بزرگان ما گفته‌اند علم و دانش در هرکجای دنیا باشد به‌دنبال آن برویم اما ما به این نتیجه دست یافته‌ایم که در تولید علم و نهضت نرم‌افزاری و ارتقای سطح علم و دانش در سطح دانشگاه‌های ما بسیار خوب اقدام شده ‌و نتیجه آن هم همین محصولاتی است که امروز در شمال اقیانوس هند، آرام و اطلس در حال دریانوردی است.

امیر سیاری در ادامه بیان داشت: ما برای دستیابی به اهداف نیرو در سنوات گذشته مهندسی معکوس هم کردیم اما امروز به چنان آمادگی‌ای رسیده‌ایم که از صفر طراحی می‌کنیم و ناوشکن دماوند که در دریای خزر پهلوگیری کرده با طراحی کامل نیروهای توانمند نداجا تکمیل و عملیاتی شده ‌و نشانگر توان و دانش بومی ما در نیروی دریایی ارتش است.

وی ادامه داد: ناوشکن جماران ممکن است به شناورهای قدیمی نیروی دریایی شباهت داشته باشد که به‌عنوان مهندسی معکوس مطرح شود ولی اضافه شدن توانمندی‌های جماران به این معنی است که طراحی آن از نو انجام شده است.

امیر سیاری افزود: مهندسی معکوس به این معنی است که مانند مدل خارجی عمل کند اما کدام شناور قدیمی ما می‌تواند بالگرد با خود حمل کند و یا اژدر داشته باشد و ما برای اجرای تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند ناوشکن بسازید با توانمندی بردن موشک و بالگرد اقدام به ساخت ناوشکن جماران کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما طبق دستورات مقام معظم رهبری هر ناوشکنی که تولید می‌کنیم باید از موج قبلی پیشرفته‌تر باشد همان‌طور که ناوشکن دماوند از جماران پیشرفته‌تر طراحی شده ‌و حتی نوع سلاح و تجهیزات الکترونیکی به‌کار رفته در آن از سطح بالاتری برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود منطقه مءموریت نداجا را تا مدار 10درجه عنوان کرد و گفت: تا اقیانوس هند جنوبی، تانزانیا، اقیانوس آرام حضور داشته‌ایم، در مدیترانه هم حضور داشته‌ایم، فقط برای حضور در اقیانوس اطلس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پس از تصویب آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

امیر سیاری با یادآوری برگزاری رزمایش جنگال توسط نیروی دریایی ارتش در هفته گذشته گفت: رزمایش‌های متعددی در سطح نیرو برنامه‌ریزی شده که بزرگ‌ترین، مهمترین و عظیم‌ترین آن رزمایشی است که بهمن ماه در آب‌های آزاد برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه کارخانجات نداجا گفت: برای توسعه ساخت‌وسازهای نیروی دریایی بایستی امکانات زیربنایی را نیز توسعه دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما هم در مجموعه کارخانجات نداجا در بندرعباس و هم در منطقه ولایت جاسک و نبوت کنارک توسعه کارخانجات را در دستورکار داریم اما تمرکز کارخانجات در منطقه یکم نداجا به‌عنوان بزرگترین یگان نظامی ایران است که مجهزترین و توانمندترین یگان نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل