بازدید 20003

واکنش امام جمعه جونقان به تخريب مجسمه

دو نفر به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و با مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.
کد خبر: ۵۸۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 15 May 2016

دو نفر به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و با مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.

به گزارش عصرجهان، دیروز خبرهايي در فضاي مجازي منتشر شد که مجسمه سردار اسد بختياري در شهر جونقان، تخريب شد.

در اين ميان عده اي سودجو شرايط را براي بهره برداري خود مناسب ديدند و اين شايعه منتشر کردند که اين اقدام بعد از خطبه هاي امام جمعه اين شهر صورت گرفته است.

پايگاه خبري کوهرنگ خبر در راستاي تنوير افکار عمومي و اطلاع رساني طي تماس تلفني با حجه الاسلام حسين موذني صخت اين خبر را جويا شد.

حجه الاسلام موذني ضمن محکوم کردن حرکت مذکور، هر گونه اظهار نظر و صحبت قبل از اين اقدام را رد کرد.

وي ضمن دعوت همه به آرامش، از مسئولين تقاضا کرد که با عوامل خاطي برخود کنند.
امام جمعه جونقان افزود: بنده بعنوان امام جمعه جونقان نه از آوردن مجسمه و نه از نصب آن و نه از تخريب آن هيچ گونه اطلاعي نداشتم و اينکه به بنده چنين نسبتي را ميدهند کذب محض و تهمت ميباشد.

حجه الاسلام موذني يادآور شد: آنچه ديروز بنده در نماز جمعه بيان کردم بصورت ضبط شده موجود ميباشد، قصاص قبل از جنايت کار پسنديده اي نيست، هر بد که بخود نمي پسندي با کس مکن اي برادر من.

شایان ذکر است دو نفر با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند و با مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.

انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.

قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست