بازدید 22854
تأیید خبر «تابناک»؛

علی‌عسگری رسماً به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد

نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاش های انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.
کد خبر: ۵۸۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 11 May 2016
علی‌عسگری به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حکمی با پذیرش استعفای آقای محمد سرافراز و تشکر از تلاش‌های انقلابی و ارزشیِ ایشان، عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش «تابناک»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیما منصوب کرد تا ششمین مدیر رئیس ملی در جمهوری اسلامی ایران، رسماً سکان امور را به دست گیرد.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی‌عسگری دام توفیقه

نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاش های انقلابی و ارزشیِ دلسوزانه‌ی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب می‌کنم.

آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش می‌کنم به برنامه‌ریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.

توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۲ اردیبهشت ۹۵

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین آقای سرافراز را به‌ عضویت در شورای‌عالی فضای مجازی منصوب کردند. آقای سرافراز پیش از انتصاب به ریاست سازمان صداوسیما، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی بود.

علی‌عسگری رسماً به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد
ضرغامی، سرافراز و علی عسگری، سه رئیس صداوسیما در یک قاب مشترک با رهبر انقلاب

«تابناک» در روزهای گذشته از سیر اداری و روندهای پیموده شده پیش از صدور رسمی حکم رهبر معظم انقلاب برای علی عسگری خبر داده بود و در ‌‌نهایت تغییرات در رسانه ملی امروز با این حکم اعلام و بدین ترتیب، دوران دشوار مسئولیت این مدیر پرسابقه در ساختمان شیشه‌ای جام جم آغاز شد.

عبدالعلی علی عسگری، مردی دارای تخصص‌های گوناگون از کار‌شناسی مهندسی الکترونیک تا کار‌شناسی ارشد مدیریت و دکترای سیستم و بهره‌وری است. او که سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه را نیز در کارنامه‌اش دارد و مهر دستگیری توسط ساواک هم در پرونده‌اش به چشم می‌خورد، به دلیل تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی علیه رژیم شاه و تبعیت از امام خمینی (ره) دوران دانشجویی پر تلاطمی داشت که منجر به دستگیری و حبس تا آستانه پیروزی انقلاب شد.

علی عسگری در دوران جنگ، در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی همچون مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صدا و سیما و ریاست دانشکده صدا و سیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما به کار پرداخت.

علی عسگری را پدر تلویزیون دیجیتال در ایران می‌دانند، چه اینکه پایه‌گذار جریان پرشتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است. او طی دوره‌های مختلف کاری به عناوین و افتخارات مختلفی دست یافت؛ از جمله در اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شد و جایزه مدیر جهادی از دیگر نشان‌ها و افتخارات اوست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان