بازدید 3860

4روستای شوش همچنان در محاصره سیلاب

فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان شوش گفت: چهار روستای این شهرستان همچنان در محاصره سیلاب قرار داشته و تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 18 April 2016
فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان شوش گفت: چهار روستای این شهرستان همچنان در محاصره سیلاب قرار داشته و تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها ادامه دارد.

طغیان رودخانه دز از اواخر هفته گذشته موجب آبگرفتگی و خسارت به 50 روستا در شهرستان شوش و دزفول در شمال خوزستان شد.

رضا نجاتی در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای زبید دبات، بیت محارب، بیت غانم و روستای مزرعه 3 كه از روز شنبه و در پی افزایش مجدد دبی رودخانه دز در محاصره سیلاب قرار گرفتند، همچنان ارتباط آنها قطع است.

وی اظهار كرد: تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها با بسیج امكانات و تجهیزات راهداری آغاز شده و ادامه دارد.

رئیس ستاد بحران شوش افزود: 14 روستای این شهرستان در جریان طغیان رودخانه دز در محاصره سیلاب قرار گرفته یا دچار خسارت شدند كه ساكنان آنها به اردوگاه های موقت منتقل شده و خدمات رسانی به آنان در حال انجام است.

وی از اسكان سیل زدگان در اردوگاه های احداثی از سوی جمعیت هلال احمر در این شهرستان خبر داد و گفت: ستاد بحران با تمام ظرفیت و كمك همه دستگاه های اجرایی در حال كمك رسانی به روستائیان سیل زده است.

نجاتی حجم خسارت وارده به زیر ساخت ها ، مزارع كشاورزی و تاسیسات آبرسانی روستاهای سیل زده را بسیار سنگین عنوان كرد و افزود: با فروكش كردن سیلاب كار بررسی كارشناسی خسارت ها در شهرستان شوش آغاز می شود.

طغیان رودخانه دز كه در 70 سال اخیر بی سابقه بوده خسارت های سنگینی به روستاهای پایین دست این رودخانه و نیز زیر ساخت های شهری دزفول و مزارع و دام كشاورزان وارد كرد.

شهرستان شوش با 220 روستا در فاصله 100 كیلومتری اهواز مركز خوزستان واقع است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان