بازدید 34367
رضا کیانیان در گفت و گو با «تابناک»؛

متفاوت انتخاب می‌کنم، چون نگاه کارمندی به بازیگری ندارم

کیانیان در پاسخ به اینکه «آیا بازیگری را می‌توان اساساً در کلاس‌ها آموخت یا در اصطلاح «آن» بازیگری است که تعیین کننده است؟»، گفت: بازیگری یک علم است و در تمامی دانشگاه دنیا کرسی دارد و تدریس می شود. در کنار این، دوربین و تماشاگر باید در اصطلاح بازیگر را دوست داشته باشد که برخی بازیگران را خود به خود دوست دارد.
کد خبر: ۵۸۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 11 April 2016
متفاوت انتخاب می‌کنم، چون نگاه کارمندی به بازیگری ندارم
رضا کیانیان درباره نگاه غیرکارمندی‌ و درونی‌اش به بازیگری سخن به میان آورد و ریسک پذیری‌اش برای بازی در نقش‌های غیرمشابه و کاملاً متفاوت را متأثر از همین نگاه تعبیر کرد.

به گزارش «تابناک»، رضا کیانیان بازیگر و نویسنده توانمند کشورمان در قریب به پنجاه فیلم سینمایی و سیزده مجموعه تلویزیونی نقش آفرینی کرده، ولی هنوز در دام تکرار گرفتار نشده و همچنان نقش‌های متفاوتی انتخاب می‌کند. برای کیانیان مهم نیست که نقش اول یا یک نقش فرعی باشد، بلکه اثر آن نقش مهم است و کیانیان نشان داده هر نقشی ولو کوتاه را انتخاب و بازی کند، آن نقش را به شدت تأثیرگذار می‌سازد، کما اینکه در کیف انگلیسی، نقش کوتاه روحانی را ماندگار کرد.

«کفش‌هایم کو؟»، نقش آفرینی تازه رضا کیانیان در نقش یک بیمار آلزایمر B6 است که از اعضای خانواده‌اش به دور افتاده، ولی در داستان، اوضاع تغییر می‌کند. کیانیان با پذیرش ریسک بازی در این نقش متفاوت که نمونه مشابهی از آن تاکنون در هیچ فیلم سینمایی ثبت نشده بود، همچنان مسیر ثبت تجربه‌های تازه و غافل گیرکننده برای تماشاگر را ادامه داد و در 64 سالگی کوچک ترین گرایشی به تکرار نقش‌های پیشین در آثار تازه نشان نمی‌دهد.

کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «کفش‌هایم کو؟» در پاسخ به این پرسش «تابناک» که «چرا با وجود برخورداری از امکان انتخاب نقش‌های مشابه در فیلم‌های پیاپی، ریسک بازی در نقش‌های پیچیده و متفاوت را به جان می‌خرد و بر خلاف بازیگران هم‌نسلش، به سراغ نقش‌های متفاوت می‌رود؟»، گفت: من چنین انتخاب‌هایی دارم، به دلیل اینکه کارمند نیستم و نگاه کارمندی به بازیگری ندارم. من از بازیگری لذت می‌برم و به همین دلیل به سراغ نقش‌هایی می‌روم که بتوانم بیشتر لذت ببرم.

متفاوت انتخاب می‌کنم، چون نگاه کارمندی به بازیگری ندارم

کیانیان درباره همبازی شدنش با مینا وحید در «کفش‌هایم کو؟» و در پاسخ به اینکه چگونه کمک کرده تا مینا وحید توانسته همپای کیانیان در نقشش پیش برود، گفت: خانم مینا وحید بازیگر خوبی است و هم من و هم آقای پوراحمد کمک کردیم، بازی بهتری داشته باشد. وقتی بازیگر مقابل من خوب بازی ‌‌کند، بازی من هم بهتر دیده می‌‌شود و به همین دلیل من در این زمینه هر کمکی بتوانم می‌کنم.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در ارتباط با کلاس بازیگری که با تدریس او در جشنواره «سما» برگزار شد، تأکید کرد: این کلاس بازیگری نیست و در واقع یک سمینار بازیگری است. من کلاس آموزشی بازیگری نداشته‌ام و ندارم.

کیانیان در پاسخ به اینکه «آیا بازیگری را می‌توان اساساً در کلاس‌ها آموخت یا در اصطلاح «آن» بازیگری است که تعیین کننده است؟»، گفت: بازیگری یک علم است و در تمامی دانشگاه دنیا کرسی دارد و تدریس می شود. در کنار این، دوربین و تماشاگر باید در اصطلاح بازیگر را دوست داشته باشد که برخی بازیگران را  خود به خود دوست دارد.

برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگری که اکنون مسئولیت مدیریت کاخ جشنواره بین المللی فجر را بر عهده دارد، در پاسخ به اینکه آیا پروژه سینمایی جدیدی را پیش رو دارد، گفت: پیشنهادهایی وجود دارد اما هنوز چیزی قطعی نشده که بخواهم بگویم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر