بازدید 4492

نقض زودهنگام آتش بس يمن از سوي عربستان

جنگنده هاي عربستان سعودي آتش بس اعلام شده تحت نظارت سازمان ملل در يمن را اندكي پس از به اجرا درآمدن، نقض كردند.
کد خبر: ۵۷۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 11 April 2016
جنگنده هاي عربستان سعودي آتش بس اعلام شده تحت نظارت سازمان ملل در يمن را اندكي پس از به اجرا درآمدن، نقض كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي يمن، جنگنده هاي سعودي بامداد دوشنبه با پرواز گسترده در آسمان يمن،‌ استان تعز را مورد حمله قراردادند و مزدوران سعودي نيز مواضع ارتش و كميته هاي مردمي يمن را در حومه غربي اين استان گلوله باران كردند.

شاهدان عيني گفتند كه جنگنده هاي متجاوز سعودي حمله به استان تعز را از سرگرفتند و مزدوران سعودي نيز مواضع ارتش و كميته هاي مردمي در اطراف تعز را گلوله باران كردند.

بر اساس اين گزارش، مزدوران سعودي از ساعات اوليه اعلام آتش بس با انتشار مطالبي بر روي توئيتر ، ارتش و كميته هاي مردمي يمن را متهم به حمله به مركز شهر تعز كردند.
عربستان سعودي كه اخيرا با هواپيما و ازطريق چتر مقادير زيادي سلاح براي مزدوران خود در تعز پائين انداخته بود ، براي نقض آتش بس روي آنها حساب باز كرده است.

آتش بس جديد در يمن، از ساعت 12نيمه شب يكشنبه بمنظور فراهم شدن مقدمات مربوط به مذاكرات آينده كه قراراست درتاريخ 18 آوريل دركويت برگزار شود، به مرحله اجرا گذاشته شد.
سرتيپ احمد العسيري سخنگوي نيروهاي ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي نيز پيش از اعلام آتش بس گفته بود فرماندهي ائتلاف به آتش بس دريمن پايبند خواهد بود.

وي درعين حال تهديد كرد كه نيروهاي ائتلاف واكنش به هرگونه نقض آتش را براي خود محفوظ مي دارد. همزمان با اين تهديد، رسانه هاي عربي هوادار ائتلاف تحت رهبري عربستان از جمله الجزيره در زمينه سازي براي حملات آتي ائتلاف عربي، مدعي نقض زودهنگام آتش بس توسط انصارالله شدند.
اين ادعا بارها در رسانه هاي هوادار عربستان سعودي تكرار شد.

رسانه ها همچنين از پرواز جنگنده هاي سعودي بر فراز صنعا پايتخت و شهر ساحلي الحديده در كنار درياي سرخ خبردادند.

تاكنون چندين بار تلاش براي رفع مناقشه يمن كه موجب يك بحران انساني در فقير ترين كشور عربي شده است ، با شكست روبرو شده و تهديدهاي جديد سعودي ها موفقيت آتش بس جديد را نيز در هاله اي از ابهام قرار داده است.

با گذشت يك سال از تجاوز ائتلاف تحت رهبري عربستان به يمن، مقاومت مردم در برابر حملات همچنان ادامه دارد.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و با همراهي آمريكا از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند. عربستان و متحدانش در اين مدت جنايات زيادي مرتكب شده از جمله جنگنده هاي عربستان اواخر اسفند ماه سال گذشته در يكي از خونبارترين حملات به بازاري در استان حجه 119 نفر را به خاك و خون كشيدند و براي كاستن از فشار محكوميت جهاني ، وعده كاهش حملات و آتش بس را دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل