مصرفکنندگان نباید هزینه پایین بودن بهرهوری در صنعت خودرو را بپردازند بلکه این خودروسازان هستند که باید هزینههای خود را کاهش دهند.
امرالله امینی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام بخشی از هزینههای تولید خودروسازان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید وجود ندارد، خاطرنشان کرد: درست است که در سال جدید هزینههایی چون مواد اولیه و دستمزد افزایش مییابد اما خودروسازان باید این رشد هزینهها را با افزایش بهرهوری جبران کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه بهرهوری صنعت خودرو در ایران پایین است به همین دلیل قیمت تمام شده تولید خودرو بالا است.
وی افزود: با این حال مصرفکنندگان نباید هزینه پایین بودن بهرهوری در صنعت خودرو را بپردازند بلکه این خودروسازان هستند که باید هزینههای خود را کاهش دهند.
امینی با بیان اینکه خودروسازان افزایش قیمت را به عنوان راحتترین راه برای جبران افزایش هزینهها انتخاب میکنند، تصریح کرد: با این حال شورای رقابت نباید با افزایش قیمت خودرو در سال جاری موافقت کند.
به گزارش ایسنا، اخیرا دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد که در سال جدید شرکتهای خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارائه کردهاند.