بازدید 8920

پلمب 16 رستوران در جاده چالوس

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 16 رستوران متخلف در ایام نوروز در جاده چالوس از سوی سازمان تعزیرات حکومتی پلمب شدند.
کد خبر: ۵۷۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 02 April 2016
رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 16 رستوران متخلف در ایام نوروز در جاده چالوس از سوی سازمان تعزیرات حکومتی پلمب شدند.

به گزارش ایسنا، علیرضا جمشیدی در اولین نشست خبری خود با اهالی رسانه در سال 95 درباره ارائه خدمات سازمان تعزیرات حکومتی در ایام نوروز در قالب گشت‌های مشترک اظهار کرد: گشت های تعزیرات ویژه ایام نوروز از 16 اسفند تا 14 فروردین 95 ادامه داشت. بازرسی‌ها در این گشت‌ها به صورت گسترده انجام شد.

وی ادامه داد: در گشت مشترک امسال 30 هزار و 800 بازرسی مشترک صورت گرفت که نسبت به سال 94، 139 درصد افزایش داشته است.

جمشیدی از رسیدگی به 30 هزار پرونده در ایام نوروز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها عمدتا مربوط به حوزه خدمات و کالای صنفی و غیرصنفی، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی بودند. در ایام نوروز متخلفان 736 میلیارد دلار جریمه نقدی شدند به‌طوری که در جاده چالوس 16 رستوران متخلف پلمپ شد.

وی با اشاره به کشف 8 تن مرغ فاسد در تهران خاطرنشان کرد: در این ایام با عرضه میوه قاچاق به شدت برخورد شد و شرکت های مسافربری اعم از هوایی، ‌دریایی، زمینی، هتل‌ها، اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی و همچنین مراکز توزیع مواد غذایی، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بهاره و زنجیره ای مورد بازرسی مستمر قرار گرفتند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی، آرامش ایجاد شده در حوزه میوه در ایام نوروز را ناشی از برنامه ریزی دولت و نظارت های مستمر دستگاه هایی چون سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95 مبنی بر برنامه ریزی وسیع برای برخورد با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: متاسفانه طبق آمارهای رسمی در سال 93، 19/8 میلیارد دلار قاچاق در کشور داشته ایم که این موضوع خسارت به تولید ملی محسوب می‌شود و مغایر با اهداف سالی است که مقام معظم رهبری آن را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند. در حال حاضر سه درصد قاچاق کشف می‌شود و جالب اینکه تنها دو درصد پرونده‌ها یعنی پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان کشف می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه فساد سازمان یافته وجود دارد و این موضوع باعث شده قاچاق کالا و ارز به وفور دیده شود و همین امر می‌تواند خسارات عمده ای را به کشور وارد کند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حیطه‌های مختلف از جمله قانونگذاری، اجرا و همچنین کشف و رسیدگی باید برنامه ریزی جامعی وجود داشته باشد که متاسفانه امروز در ترانزیت، بازارچه های مرزی و مناطق آزاد قاچاق کالا به وفور مشاهده می‌شود. برای نمونه در سال 94 فقط در استان ایلام دو برابر جمعیت ایران برنج قاچاق وارد و در سراسر کشور توزیع شده است؛ لذا امیدواریم برنامه ریزی ها در این حوزه به نتیجه برسد و سال جدید سال کاهش قاچاق کالا باشد.

وی با اشاره به افزایش جریمه های نظام صنفی تصریح کرد: در هر سال معمولا درصدی بر اساس نرخ تورم به جریمه‌ها اضافه می‌شود که این درصد در سال 95 در نظر گرفته شده است، اما باید مجازات ها شدیدتر شود و امیدواریم قانونی که در حال آماده سازی آن هستیم بتواند با تخلفات به صورت جد‌ی‌تر برخورد کند.


جریمه 731 میلیارد ریالی متخلفان و کاهش 27 درصدی تخلفات

رییس سازمان تعزیرات حکومتی طی سخنانی از رسیدگی به بیش از سی هزار پرونده تخلفات صنفی، کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و مسائل مربوط به بهداشت، درمان و دارو در جریان بازرسی های مشترک این سازمان و دستگاههای مربوط خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، دکتر علیرضا جمشیدی در نشست مطبوعاتی این سازمان و در دیدار خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری، با تشریح طرح گشتهای نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی  گفت: این طرح جامع از 16 اسفندماه 94 تا 14 فروردین ماه سال جاری با همکاری نهادهای ذی ربط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد و کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، اتاق اصناف و نیروی انتظامی برگزار شد که این همکاری جای قدردانی دارد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره 731 میلیارد ریال جریمه متخلفان در جریان برگزاری طرح جامع نظارتی ایام نوروز  تصریح کرد: در جریان برگزاری بازرسی های مشترک 30 هزار و 800 بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی برگزار شد که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 12000 مورد بازرسی انجام شده بود، رشد 139 درصدی داشته است.

وی با اشاره به پلمپ یازده واحد رستوران تنها در جاده چالوس در طول برگزاری طرح گفت: در این مدت پرونده های مهمی برای واحدهای خدماتی و صنفی مختلف تشکیل شد که از جمله آن می توان به کشف و امحاء هشت تن مرغ فاسد در تهران و همچنین جلوگیری از توزیع میزان قابل توجهی میوه قاچاق در سطح کشور اشاره کرد.

دکتر جمشیدی با تاکید بر نظارت و بازرسی مستمر بر واحدهای صنفی و خدماتی مختلف و مربوط به سفر هم میهانان یادآور شد: با تلاشهای انجام شده آرامشی نسبی در حوزه های مختلف خصوصا در بحث میوه و تره بار حاکم شد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در بخشی دیگر از سخنانش با اعلام خبر کاهش 27 درصدی میزان تخلفات صنفی و خدماتی در سطح کشور طی اجرای طرح جامع نوروزی گفت: لازم است برنامه ریزی جامع، فراگیر و اساسی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گیرد تا شاهد این پدیده شوم در کشور نباشیم.

وی با اشاره به حجم 20 میلیارد دلاری واردات کالاهای قاچاق در سال 93 تاکید کرد: قاچاق کالا خسارت عمده ای به تولید و اشتغال در کشور وارد ساخته است و این مهم در سال جدید که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است بیش از پیش  نیازمند برنامه ریزی دقیق و منجسم و اقدمات موثر می باشد.

دکتر جمشیدی افزود: از میان این حجم گسترده واردات کالاهای قاچاق به کشور تنها سه درصد توسط نیروهای ذی ربط کشور کشف می شود و این در حالی است که این میزان اندک تنها دو درصد بالای صد میلیون تومان می باشد و این امر بیانگر وجود فساد فراگیر و سازمان یافته در سطح قاچاق کالا در کشور می باشد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت بازبینی و سازماندهی دقیق و شایسته در بحث قانونگذاری، اجرا و کشف کالاهای قاچاق یادآور شد: بخش قابل توجهی از قاچاق کالا در بخشهای مربوط به گمرک، ترانزیت، کم اظهاری، مناطق آزاد و بازارچه های مرزی می باشد. بطوری که تنها در استان ایلام سه برابر جمعیت استان سهمیه برنج مرزنشینی اختصاص داده شده و این میزان به داخل کشور قاچاق می شود.

وی افزود: به منظور تصحیح وضعیت موجود و حل مشکلات در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات متعددی با محوریت معاون اول محترم رییس جمهوری تشکیل شده است و امیدواریم در سال جاری گامهای اساسی در مبارزه با این پدیده برداشته شود.

در ادامه این نشست رییس سازمان تعزیرات حکومتی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دکتر جمشیدی در پاسخ به سئوالی مربوط به میزان نرخ جرائم تخلفات صنفی در سال 95 گفت: همه ساله میزان جرائم بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد و امسال نیز بر همین اساس جرائم اعمال خواهند شد. اما نکته حائز اهمیت این است که قوانین موجود بازدارندگی لازم و متناسب با تخلفات را ندارند و به همین دلیل در حال حاضر قانونی در تعزیرات حکومتی در حال تدوین می باشد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص وجود بیشترین تخلفات در شهر تهران تصریح کرد: درحال حاضر گرانفروشی، قاچاق کالا و خصوصا میوه و تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی محوریت فعالیت های سازمان تعزیرات حکومتی را در سراسر کشور تشکیل می دهد و علت اینکه در تهران میزان کشف تخلفات بیشتر از سایر نقاط کشور است، برنامه ریزی و میزان تدارکات متمرکز در این شهر می باشد.

دکتر جمشیدی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر فرجام تشکیل یگان ویژه تعزیرات حکومتی تصریح کرد: توافقاتی با ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی داشته ایم و همکاری های لازم از سوی این دو نهاد برای تحقق این امر صورت گرفته است اما در حال حاضر مشکل اصلی، بحث بودجه است که به منظور رفع این امر تلاشهای خود را تداوم می بخشیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص علت امحاء میوه های قاچاق کشف شده و عدم توزیع آن در بخشهای خاصی از کشور گفت: با وزیر محترم جهاد کشاورزی گفتگوهای داشته ایم و ایشان استاندارد نبودن شرایط میوه های کشف شده و همچنین نحوه حمل و نگهداری، عدم کنترل در بدو ورود، در شرایط نامطلوب قرار داشتن و ... را عاملی برای ضرورت امحاء این اقلام عنوان کردند.

وی درباره صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: در قانون برنامه ششم، ماده قانونی به منظور تفکیک مرز جرم و تخلف تصویب شده است. در حال حاضر در کشور ما عناوین مجرمانه بسیار زیاد هستند و چنانچه این عناوین مجرمانه به عنوان تخلف تغییر شکل پیدا کنند حجم گسترده ای از پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی خواهد شد و این امر باعث افزایش سرعت دادرسی در کشور خواهد شد. علاوه بر این قانون تعزیرات حکومتی نیز که در مجلس مطرح شده است می تواند در تحقق این امر بسیار موثر باشد.

دکتر جمشیدی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره عدم بازدارندگی قوانین و برخوردهای لازم مربوط به تخلفات بهداشتی تصریح کرد: در بحث برخورد با متخلفان با ناکارآمدی قوانین مواجه هستیم به صورتی که تنها در صورت تکرار یک تخلف می توان مجازاتهای شدید تر مانند پلمپ را اعمال کرد. این مشکل در بحث تخلفات بهداشتی و دارویی دوچندان می شود به صولتی که ابتدا می باید تخلفات در کمیسیون های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و سپس به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شوند و این امر یک مشکل جدی می باشد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص راه اندازی سیستم cms  اظهار داشت: راه اندازی سیستم جدید مدیریت پرونده پرونده ها آراء بصورت روزانه مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهند گرفت. این سیستم در پایان اسفند ماه بصورت استانی آغاز به کار نموده و از حدود یک تا دو ماه آینده بصورت فراگیر اجرایی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۶
736 میلیارد دلار جریمه نقدی....؟؟؟؟
"736 میلیارد دلار " ....خندیدیم......به نظر میرسد که این رقم به طور عجیبی غلط است!
736 میلیارد دلار جریمه نقدی????!!!

به دلار نوشتين؟ درسته؟
۷۳۶ میلیارد دلار جریمه؟!!!!
مقدار جریمه قابل قبول نیست،تصحیح بفرمایید. ممنون.
736 میلیارد ریال دیگه؟ اگه دلار بود که انقدر پول تو کشور به صورت نقد نداریم فعلا. :-))))

نظر پخش نشه... اصلاح کنید خبر رو
چرا اسامیشون نیست؟ هرکی حق و حساب مارو نده مغازشو میبندیم!
تابی جون پلمب یا پلمپ؟
خواهشا یک سری هم به زیتون فروشان رودبار بزنید اقا یون چی قاطی این زیتونای پرورده میکنن کیلویی بیست و پنج تومان میدن سه روز بعد کپک میزنه
بهتر ین مواد غذایی در اختیار ماست البته در مقیاس با ؟نخند!.
چند دلار يك بار ديگه نوشته خودتون بخونين
تو رو خدا خبر ایران را درست ویرایش کنید
اقا در پارگراف چهارم جریمه رو بر حسب دلار نوشتی
در ایام نوروز متخلفان 736 میلیارد دلار جریمه نقدی شدند
میلیارد دلار؟
....متخلفان 736 میلیارد دلار جریمه شده اند. رقم بنظر غلط میباشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی