بازدید 43333
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش‌ها به نظریه جدید هاشمی/ حمله ناموسی کاندیداهای جمهوری خواه/ کلاس رایگان آموزش اقتصاد برای معاون روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: ،«کنایه پوتین به وزیر خارجه آمریکا»،«ناگفته‌های عراقچی از شب آخر مذاکرات»،«نظر هاشمی درباره مذاکرات هسته ای»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 25 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فراکسیون اصلاحات در مجلس دهم تشکیل می‌شود؟

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: نیازمند تشکیل فراکسیون اصلاحات در مجلس اصلاح طلب نیستیم.محمود صادقی با ارزیابی فضای مجلس دهم خاطرنشان کرد: فضای قالب مجلس آینده اصلاح‌طلبی است لذا تشکیل فراکسیون اعتدال یا اصلاحات خیلی لازم نیست بنابراین معتقدم باید به دنبال تشکیل فراکسیون‌های تخصصی باشیم.او افزود: با درایت و تدبیر بزرگان جریان اصلاح طلب و همچنین فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به تدریج فضای یاس و ناامیدی در جامعه کم کم ترمیم شد و نوعی امیدواری به آینده بین مردم ایجاد شد. در تبلیغات‌های انتخاباتی نیز داوطلبان با ارائه دیدگاه‌های خود تلاش کردند این اعتماد عمومی را افزایش دهند.نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه بزرگان اصلاح طلب هیجان کم سابقه‌ای بین مردم ایجاد کردند، گفت: اگرچه شاهد صف‌آرایی نابرابر بین نیروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب بودیم اما انتظار جامعه برای تغییر کمک کرد به سرعت نیروهای سیاسی، اجتماعی و مردم منسجم شوند و هرچه به روزهای پایانی انتخابات نزدیک شدیم شاهد انسجام بیشتری بودیم که در نهایت خیزشی اجتماعی ایجاد شد. نتیجه این خیزش اجتماعی برای جناح اصولگرا بهت آور بود و برخی بداخلاقی ها انجام شد که البته نباید برخی بداخلاقی‌ها را به همه اصولگرایان نسبت داد. افرادی که به تندروی معروف هستند تعابیر زشتی به کار بردند اما اصلاح طلبان این را حرف همه اصولگرایان نمی دانند.این خبر در ایلنا منتشر شده است.


حمله ناموسی کاندیداهای جمهوری خواه

کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا برای نشستن بر صندلی کاخ سفید به شدت مشغول تبلیغات انتخاباتی هستند. پس از انتشار عکس های خانوادگی ترامپ توسط سناتور تدکروز دونالد ترامپ تهدیدش را عملی کرد و عکس های همسر تد کروز را در فضای مجازی منتشر کرد. و در یک پست توئیتری معنا دار نوشت:"یک تصویر به هزار حرف می‌ارزد".بعد از انتشار این عکس در توئیتر ترامپ ،تد کروز نیز پاسخ دونالد ترامپ را با حرف از مردانگی نوشت:دونالد، مردان واقعی به زنان حمله نمی کنند. همسرت دوست داشتنی است و «هایدی» (همسر کروز) عشق زندگی من است.


کلاس درس اقتصاد برای جهانگیری

در پی انتشار فایل صوتی سخنان اسحاق جهانگیری درباره «خسارات ارزی در دولت قبل»، عبدالله صوفی استاد اقتصاد دانشگاه ویسکانسین با انتشار متنی در تلگرام، اعلام کرد حاضر است اصول و مبانی اقتصاد را به‌ رایگان به معاون اول و رئیس دفتر حسن روحانی آموزش دهد.صوفی نوشت:

آقای جهانگیری هم مثل آقای نهاوندیان هنوز نیاموخته است که اگر دلار از طرف دولت پیشین به بازار پول عرضه نمی‌شد ارزش ریال به نسبت ارز کشورهای دیگر افت شدیدتر پیدا می‌کرد.بنابراین به جناب آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌شود که برای معاون اول و رئیس دفترش یک کلاس درباره اصول اولیه اقتصاد پول و ارز دایر نماید.البته درصورتی‌که دولت فعلی توان مالی برگزاری چنین کلاس درسی برای مدیران خود را ندارد من به‌طور رایگان این کلاس را برای‌شان درس خواهم داد.


رهبر کاتولیک های جهان پای مهاجران را بوسید

درحالیکه سیاستمداران و افراطیون اروپایی و آمریکایی روز به روز بر حملات خود علیه مهاجران و آوارگان می افزایند، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به یک کمپ آوارگان رفت و با دلجویی از آنان، پای مهاجران مسلمان، ارتدوکس، هندو و کاتولیک را بوسید.پاپ بنا به آیین قدیمی مسیحیت در شستن پای دیگران به نشانه پذیرش و دلجویی که در ایام عید ایستر (پنجشنبه مقدس) رخ می دهد به یک کمپ آوارگان در حومه رم رفت و این رسم را برای چند مهاجر به اجرا درآورد.چهار زن و هشت مرد در این مراسم مورد دلجویی پاپ قرار گرفتند.این خبر در شفقنا منتشر شده است.


کنایه پوتین به وزیر خارجه آمریکا

سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به مسکو باز هم با حاشیه‌های مختلفی همراه شد؛ کیف دستی کری در مرکز یکی از این حاشیه‌ها قرار داشت. پیش از نشست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با کری که با موضوع سوریه برگزار شد، پوتین در نشست خبری مشترک با کری گفت از دیدن اینکه کری خودش کیف دستی‌اش را حمل می‌کند و دستیاری ندارد، «ناراحت» شده است. به نوشته سایت ریاست جمهوری روسیه، پوتین گفت: «از یک طرف این رفتاری کاملا دموکراتیک است، اما از طرف دیگر تصور می‌کنم که اوضاع در ایالات متحده آنقدرها هم خوب نیست که کسی باشد که به وزیر خارجه در حمل وسایلش کمک کند.»او البته گفت که وضع اقتصادی آمریکا «رو به راه» است، به همین دلیل «احتمالا چیزی در کیف شماست که اعتماد ندارید که کیف را به کس دیگری بدهید. احتمالا با خودتان پول آورده‌اید که سر چیزهای مهم چانه بزنید.»کری در پاسخ به کنایه‌های پوتین گفت: «آقای رئیس‌جمهور ممنونم. وقتی وارد نشست خصوصی شدیم به شما نشان می‌دهم که چه چیزی در کیف دستی‌ام دارم. تصور می‌کنم که غافل‌گیر می‌شوید.»نشست کری و پوتین که روز پنج‌شنبه در مسکو برگزار شد، حدود 4 ساعت طول کشید و به گفته طرفین، سوریه دستور کار اصلی این نشست بوده است.این خبر در فارس منتشر شده است.


خاطره توکلی از معامله هاشمی با نمایندگان مجلس

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطره ای از "معامله هاشمی رفسنجانی با نمایندگان مجلس" پرده برداشت.این نماینده مجلس گفت: مرحوم آقای پرورش نقل می‌کرد که آقای هاشمی یک روز جلسه‌ای داشت.همان روز مرحوم پرورش با یکی از وکلای مجلس که چند روز قبلش نطق تندی علیه دولت کرده بود، وارد می‌شود. وقتی وارد سرسرا شدند آقای هاشمی به همراه آقای مرعشی از پله‌های طبقه دوم پایین می‌آمد. آقای هاشمی گفت که چرا این حرف‌های بی‌ربط را زدید و جواب شنید که ما در حوزه انتخابیه هزار گرفتاری داریم اما شما اصلا به ما توجه نمی‌کنید. آقای هاشمی رو کرد به آقای مرعشی و گفت پنج میلیون تومان به حساب ایشان بریزید تا دیگر از این حرف‌ها نزنند.این خبر در نسیم انلاین منتشر شده است.


نظر ضرغامی درباره بادیگارد حاتمی

عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی در صفحه شخصی اینستاگرامش درباره آخرین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی کیا نوشت: در این شب ها، فیلم سینمایی "بادیگارد" را در سینما استقلال دیدم و از آقای حاتمی کیا تشکر کردم. مدتی قبل پست "حفاظت" را در صفحه ی اینستاگرام گذاشته و مدعی شده بودم که امروز خطر ترور سیاسیون و مسئولان اجرائی کشور موضوعیت ندارد و خوب است آنان، تشریفات حفاظتی را کنار بگذارند و قدری به میان مردم بیایند. با موارد خاص و استثنائی هم کاری ندارم.این نظریه، دستمایه ی فیلمی خوش ساخت قرار گرفته و در کنار آن به نیروهای فداکار، گمنام و وفادار به انقلاب هم ادای دین شده است. آسیب شناسی فیلم، از روابط سازمانی درون سپاه پاسداران و ایضا سیستم اجرائی و مدیریتی کشور دقیق است و می تواند آغاز یک تحول برای جلوگیری از سرخوردگی نیروهای با انگیزه و ارزشی در کشور باشد.عاشقانه های فیلم، پاک و باورپذیر است. سکانس تونل، اوج این قدرتمندی در خلق روابط زیبای عاطفی و انسانی است.ساخت ده ها فیلم ضعیف، بی محتوا و مغایر با شئون ملت بزرگ ایران، نشان داد که سینمای ایران محافظ می خواهد ! آن هم از جنس حاج حیدر !امروز، حاج حیدر سینمای ایران، ابراهیم حاتمی کیاست. استاد حاتمی کیا !


امسال شعار "مرگ بر عوامل ضد تولید" باید سر داد

حسن رحیم‌پورازغدی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خصوص اینکه با اندیشه‌ای ساده‌لوح در کشور روبرو هستیم که توجهی به بحران نظام سرمایه‌داری غرب و آمریکا ندارند، خاطرنشان کرد: تعبیر اقتصاد مقاومتی یک اصطلاح من درآوردی نیست و حتی در علم نئوکلاسیک اقتصادی از آن به عنوان مقاوم‌سازی اقتصاد کشورها یاد می‌شود. وی اظهار کرد: از امسال باید این شعار مرگ بر همه عوامل ضد تولید را نهادینه کنیم زیرا به همین خاطر بود که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند 60 درصد مراکز تولیدی ما خوابیده است. این خبر در فارس منتشر کرد.


کسی که اقتصاد مقاومتی را درک نکند انقلاب را نفهمیده

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر اصل ولایت فقیه نبود، بافت و ذات مذهبی جمهوری اسلامی نبود، اگر هویت دینی و تاریخی مردم نبود همه‌چیز مهیای یک طغیان بود، این عوامل مانع از شکل‌گیری یک حرکت اجتماعی در راستای حقوق حقه اقتصادی مردم می‌شوند. عماد افروغ تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گویی با بیان این که بحث اقتصاد مقاومتی با انقلاب اسلامی گره خورده است و یک رابطه ذاتی با آن دارد، افزود: اگر کسی این مسئله را درک نکند و توسعه درون‌زا را نفهمد، انقلاب را نفهمیده است. ما توقع داشتیم پس از انقلاب از اقتصاد نفتی خارج شویم، البته بماند که در خود اقتصاد مقاومتی هم هنوز بوی نفت به مشام می رسد و این جای نقد دارد اما به مراتب مترقی‌تر از وضع جاری کشور است. ما در اوایل انقلاب حرف دیگری می‌زدیم. می گفتیم خودکفایی اقتصادی، استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی، اما حقیقتاً به این سمت حرکت نکردیم. این گفت وگو در تسنیم منتشر گردیده است.


واکنش‌ها به نظریه جدید هاشمی

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال‌های اخیر به بیان برخی اظهارنظرها و خاطره‌های عجیب معروف شده است، در آخرین آن‌ها در توئیتر خود نوشت: " دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها است، نه دنیای موشک‌ها"این بیان هاشمی رفسنجانی در فضای سیاسی و نظامی کشور با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. در همین رابطه سید یاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود با واکنش به این موضع هاشمی رفسنجانی نوشت: "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توئیت کرده‌اند "دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها".این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تسلیحات جنگی و موشکی دنیا در زرادخانه‌های آمریکاست و بیشترین استفاده از این تسلیحات نیز توسط آمریکا انجام می‌شود، از محضر ایشان استدعا داریم نظریه گفتمانی و پیشگویانه خوددرباره دنیای فردا را طی نامه‌ای به دولت و کنگره آمریکا ارسال فرمایند. بلاتردید اگر این ایشان موفق شوند با نظریه خود موجب خلع سلاح آمریکا شوند، بودجه دفاعی نه‌تنها در ایران بلکه در کل جهان به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

پس از این، مهدی محمدی دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز در مقابل عبارت "دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" واکنش نشان داد و در عبارتی طنزگونه، از هاشمی رفسنجانی خواست تا با حضور در مناطق جنگی حلب با ارائه تئوری خود گره‌گشای چالش جنگی مردم سوریه با تروریست‌های تکفیری داعش و القاعده باشد.محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای هاشمی گفته است "دنیای آینده، جهان گفتگوست نه موشک"؛ پیشنهاد می‌کنم ایشان به‌منظور نابودسازی داعش و النصره از طریق گفتگو، فی‌الفور به شمال حلب اعزام شود.این خبر در نسیم آنلاین منتشر شده است.


ناگفته‌های عراقچی از شب آخر مذاکرات

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفتگویی ضمن اشاره به روند مذاکرات در گام های پایانی در مورد موارد جالب توجه از شب آخر گفت: موارد جالب که زیاد است. آخرین دعوا بر سر تعداد سال های تحریم تسلیحاتی موشکی بود که دعوای خیلی زیادی در بر داشت.جلسه خیلی مهمی در اتاق آقای کری با حضور برخی از وزرای 5+1 و آقای ظریف انجام شد که در آن جلسه آقای ظریف با یکی از وزرا چنان دعوایی کردند که خانم شرمن بلند شد و همه افراد متفرقه را از اتاق بیرون کرد.چون این دعوا خیلی شدید بود و هیچ کس توقع نداشت که دو وزیر خارجه اینگونه برخورد کنند. کم مانده بود که گلاویز شوند!عراقچی ادامه داد: من اقلا 3، 4 صحنه بود که احتمال گلاویز شدن را دادم. یکبار را من دخالت کردم، آقای ظریف را آرام کردم و خودم ادامه دادم . یک بار حتی با آقای روانچی خودمان را آماده کردیم که اگر گلاویز شدند، جدا کنیم، یعنی تقریبا نیم‌خیز شدیم. یکبار هم شب آخر بود که خانم شرمن بقیه را از اتاق بیرون و فضا را کمی آرام کرد.معاون بین الملل وزارت خارجه تصریح کرد: در کمیسیون برجام مجلس یکی از دوستان گفت: این طور که با ما حرف می زنید با آنها هم حرف می‌زدید؟با اینکه همه می‌دانستند من در مجلس چقدر آرام برخورد می کنم و تنها در یکی‌،‌دو صحنه عصبانی شدم، جوابم این بود که ای کاش بودید، می‌دیدید صحنه‌ها و کش‌مکش‌هایی که آنجا بود.عراقچی ادامه داد: یکبار محافظان آقای کری لای درب را باز کرده و نگاه کردند. آنها هم نگران شده بودند که نکند گلاویز شوند و تا پشت در آمده بودند.یکبار یکی از همکاران خانم اشتون در را باز کرد و داخل را نگاه کرد، که خانم اشتون گفت؛‌نگران نباشید! بین ما زیاد پیش‌ می‌آید! اینکه دست روی میز بکوبند و صدا بلند کنند و غیره زیاد اتفاق می‌افتد که لحظات پرتنش و پراسترسی را رقم می زند.


نظر هاشمی درباره مذاکرات هسته ای

آیت­‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پنجمین روز بهار به منطقه عسلویه پایتخت انرژی ایران سفر و از شرکت‌های ساخته شده و در حال ساخت مربوط به صنایع گوناگون پتروشیمی بازدید و با کارکنان، کارگران و مدیران مجموعه بزرگ پارس جنوبی دیدار کرد. او با تبریک موفقیت‌های سیاسی و هسته‌ای به دولت، وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده، به انتقادهای غیر استدلالی بعضی‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی رهبری نظام ساخت بمب هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، معلوم نیست چرا و چگونه منتقدان محدودیت موقت غنی‌سازی در مقابل رفع تحریم‌ها را به ضرر کشور می‌دانند.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به عنوان کسی که از اول در جریان کارها بودم، با اطمینان به مردم می‌گویم که آنچه در مذاکرات به دست آوردیم، بسیار فراتر، بهتر و مهمتر از امتیازهایی است که معمولاً در مذاکرات سیاسی می‌دهند تا امتیازهای بیشتری بگیرند.این اظهارات را ایلنا منتشر کرده است.


دیدگاه تاجگردون درباره انتخاب رییس مجلس دهم

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم گفت: آقایان عارف و لاریجانی بیشترین شانس برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم را در اختیار دارند و هر دو شخصیت تقریباً در یک طیف سیاسی قرار می‌گیرند. غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، در تحلیلی درخصوص رئیس مجلس دهم اظهار داشت: باید توجه داشته‌ باشیم اگر رای بالایی آوردیم، می‌توانیم هر آن‌چه مدنظر داریم را اجرایی کنیم؛ در عین حال تصمیم‌گیری درباره رئیس مجلس یک مسئله مدیریتی است که باید با نگاهی بلندمدت و آینده‌نگر به آن توجه کنیم.


ادامه مذاکرات با بوئینگ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مذاکره با شرکت هواپیماساز بوئینگ آمریکا ادامه دارد گفت: به احتمال قوی با بوئینگ هم قرارداد خرید هواپیما امضا می‌کنیم. علی عابدزاده در گفت وگو با ایلنا با اشاره به ضرورت افزایش ناوگان هوایی کشور گفت: علاوه بر نوسازی و توسعه ناوگان،‌افزایش ایمنی و بهره‌وری یکی از مهمترین ضروریات خرید هواپیما بحث اشتغال‌زایی در صنعت هوانوردی است.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر درصنعت هوانوردی فقط بیش از هزار خلبان بیکار وجود دارد که با افزایش تعداد هواپیماها و خرید هواپیماهای جدید می‌توان ضریب اشتغال در صنعت هوانوردی را به طور قابل توجهی افزایش داد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها