بازدید 5799

چهارمین سهمیه المپیک فرنگی‌کاران به دست آمد

فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم ایران با غلبه بر کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا به دیدار پایانی این وزن راه یافت و سهمیه المپیک را کسب کرد.
کد خبر: ۵۷۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 20 March 2016
فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم ایران با غلبه بر کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا به دیدار پایانی این وزن راه یافت و سهمیه المپیک را کسب کرد.

به گزارش مهر، در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی انتخابی المپیک در قاره آسیا که در آستانه قزاقستان در حال برگزاری است در وزن ۶۶ کیلوگرم امید نوروزی در دور نخست مقابل آمان نازاروف از ترکمنستان با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید.

وی در دور دوم مقابل پان ژنگ از چین دارنده مدال های طلا و برنز آسیا در یک مسابقه حساس و نفسگیر در حالی که ابتدا با نتیجه صفر بر ۶ عقب بود، با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوروزی در این مرحله راویندر از هند را با اقتدار و با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و علاوه بر حضور در دیدار فینال سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب کرد. حریف وی در دیدار پایانی توموهیرو اینو از ژاپن نفر سوم آسیا است.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا پایان این رقابتها در اوزان ۶۶، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ کیلوگرم سهمیه المپیک را به دست آورده است. فرنگی کاران برای کسب سهمیه در اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم دو فرصت دیگر هم دارند که البته به صورت جهانی برگزار می‌شود.

اولین مسابقات گزینشی المپیک برای تمام کشورها ۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۵ در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. دومین رقابت گزینشی المپیک نیز ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵ در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در بازی‌های المپیک را بدست می‌آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل