بازدید 3987

نکاتی که باید در مورد مواد آتش‌زا بدانید

کسانی که به مناسبت چهارشنبه‌سوری در روزهای پایانی سال با استفاده از نارنجک‌های دستی و پراکندن آتش، سلامت مردم را هدف می‌گیرند هنجارشکن هستند و آیین چهارشنبه‌سوری را تحریف کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 15 March 2016
کسانی که به مناسبت چهارشنبه‌سوری در روزهای پایانی سال با استفاده از نارنجک‌های دستی و پراکندن آتش، سلامت مردم را هدف می‌گیرند هنجارشکن هستند و آیین چهارشنبه‌سوری را تحریف کرده‌اند.

به گزارش جام جم، لازم است بدانید:

•250 گرم از مواد اولیه ساخت نارنجک‌های دستی قابلیت تخریب کامل یک آپارتمان را دارد و تا شعاع چند ده متری می‌تواند شیشه‌های ساختمان مجاور را بشکند.

• مواد منفجره در مجاورت با گرما در دست یا جیب افراد قابلیت اشتعال و انفجار دارد و موادی همچون کلرات، اکلیل و سرنج در صورت ترکیب با یکدیگر یا آب منفجر می‌شوند و نباید در اختیار کودکان نابالغ قرار گیرد.

• پرتاب قوطی‌های دربسته یا ظروف تحت فشار به داخل آتش به منظور انفجار و ایجاد صدا، به پرتاب قطعات گداخته ظروف به داخل چشم و بدن افراد منجر می‌‌شود. در ضمن صداهای مهیب و ناهنجار عامل بروز ناراحتی‌های روحی و روانی، سکته قلبی در افراد مسن و حتی سقط جنین می‌شود.

• در مناطق پرجمعیت و مسکونی از پرتاب مواد آتش‌زا نظیر فشفشه، بالن و دارت به هوا اجتناب کنید؛ چرا که امکان دارد روی افراد یا مواد قابل احتراق فرود آید و سبب صدمه و آتش‌سوزی شود.

• پریدن از روی آتش، سنتی است در شب چهارشنبه‌سوری و افراد باید از پوشیدن لباس‌های گشاد و دنباله‌‌دار اجتناب کنند. در صورتی که لباس آتش گرفت از دویدن خودداری کنید و بلافاصله بایستید و روی زمین بغلتید.

• پس از پایان مراسم چهارشنبه‌سوری، آتش را با آب یا کپسول‌های اطفای حریق خاموش کنید و از سرد شدن خاکستر آن مطمئن شوید. اگر خاکستر گرم بماند با وزش باد امکان شعله‌ور شدن آن زیاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار