بازدید 6178

تاریخ انتخابات ریاست جمهوری سوریه مشخص شد

استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه بعد از 18 ماه از پایان مذاکرات برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 11 March 2016
استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه بعد از 18 ماه از پایان مذاکرات برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دی‌میستورا پیشتر اعلام کرده بود که مذاکرات صلح سوریه از 14 مارس تا 24 برگزار می‌شود و بیش از این تاریخ نیز ادامه نخواهد یافت.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با بعید دانستن تجزیه سوریه بر غیر قابل تغییر بودن توافق ژنو تاکید کرد و گفت: توافق ژنو درخصوص حل‌و‌فصل بحران سوریه "کتاب مقدس" است.

به گزارش شبکه الجزیره، استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت: همه سوری ها تجزیه را رد می‌کنند اما می‌توان در جریان مذاکرات درباره فدرالی شدن کشور مناقشه کرد.

وی نسبت به دور جدید مذاکرات ابراز خوشبینی کرد و افزود: شانس دستیابی به راهکاری برای حل بحران سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

دی‌میستورا پیشتر گفته بود: مذاکرات غیر مستقیم ژنو با اولین هیاتی که حاضر شود آغاز می‌شود و مهم‌ترین روز مذاکرات دوشنبه آینده خواهد بود بطوریکه مسائل مختلفی مطح می‌شود از جمله مساله رئیس‌جمهوری، قانون اساسی جدید و انتخابات.

وی ضمن بیان اینکه مذاکرات بیش از 24 ماه جاری میلادی به طول نخواهد انجامید ابراز امیدواری کرد که پیش از موعد تعیین شده به توافقی دست یابند. وی افزود: وضعیت سقف زمانی مذاکرات امر مثبتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی