بازدید 8538

ادغام شبکه‌های اضافی در تلویزیون

آنچه كه امروز از سوي سازمان صداو سيما صورت گرفته رفع و رجوع كردن اشتباهات سال‌هاي گذشته اين سازمان بوده است.
کد خبر: ۵۷۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 10 March 2016
«ادغام دو شبکه تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران»  این خبری بود که در روزهاي گذشته صداوسيما اعلام كرد تا مشخص شود که تغییرات کمی و کیفی در این سازمان رسما کلید خورده‌است. البته مدت‌هاست كه خبر ادغام شبکه‌های تلویزیونی در سال آینده به گوش می‌رسد و مشکلات مالی سازمان صدا و سیما از دلایل اصلي  اعمال این طرح عنوان می‌شود.

به گزارش قانون، صداوسيما از مدت‌ها پيش فرياد كسري بودجه سر داده و از تريبون‌هاي مختلف اعلام كرده كه بودجه اين سازمان عريض و طويل كفاف خرج‌هايش را نمي‌دهد.مسئولان سيماي ملي درحالي از دولت توقع بودجه‌اي هنگفت دارد كه در اين دوسال و اندي كه از روي كارآمدن دولت يازدهم مي‌گذرد نه تنها از سياست‌هاي دولت حمايت نكرده بلكه در بسياري از موارد حتي بي‌طرف هم عمل نكرده است همين چند روز پيش بود كه سخنگوي دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص عملکرد رسانه ملی در انتخابات نیز گفت: «اجازه دهید داوری را به عهده جامعه بگذاریم، مردم زیرک هستند و می‌فهمند. اجازه ندهید دل پرخونِ دولت را باز کنیم، ولی اگر لازم باشد با اعداد و رقم ثابت می‌کنیم اعتبارات ما در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته است و این اعتبارات نیز صددرصد محقق شده است.البته یک گزارش نادرستی در مورد اعتبارات صداوسیما داده شده که نمی‌خواهم در مورد آن بحث کنم.»سخنگوی دولت ادامه داد: «اگرچه به برخی سیاست‌های رایج در صدا و سیما منتقد هستیم اما این به آن معنا نیست که دولت نسبت به انتقاد و گزارش مشکلات بی‌توجه باشد. ما قدردان هستیم و پیکره سازمان و صدا و سیما را بسیار منصف، متعهد و شایسته می‌دانیم. اگر چه آنچه در صدا و سیما منتشر می‌شود منفی است، اما در پاره‌ای موارد نیز کمک‌هایی در جهت اطلاع‌رسانی درست صورت می‌گیرد.»

  چرا صداو سيما رو به حذف شبكه‌هاي تلويزيوني  آورده است؟

به نظر مي‌رسد  يكي از اولين اقدامات سيماي ملي در قبال كسري بودجه ، درست‌ترين اقدام ممكن از سوي اين نهاد در چنين شرايطي باشد. آنچه كه امروز از سوي سازمان صداو سيما صورت گرفته رفع و رجوع كردن اشتباهات سال‌هاي گذشته اين سازمان بوده است. اشتباهاتي كه دست در دست هم داده و تلويزيون را تبديل به نهادي كرده است كه نه تنها بازدهي مناسبي ندارد بلكه در اين سال‌ها تنها و تنها يك نتيجه داشته و آن هم افزايش خرج‌ها و هزينه ها بوده است و اين رقم به قدري بالا رفته كه مسئولان صداوسيما در اظهارنظرهاي مختلف اعلام كردند كه سيماي ملي به اندازه‌اي با مشكل كسري بودجه مواجه است كه حتي توانايي پرداخت حقوق و تسويه حساب با كارمندان خود را هم  ندارد. در چنين شرايط سخت مالي و درحالي كه صداوسيما نمي‌خواهد نيروهاي انساني خود را تعديل كند  ،حذف يا اقدام شبكه‌هاي ناكارآمد كه عملا بازده چنداني ندارند بهترين تصميم سال‌هاي اخير  اين سازمان بوده است.

  بحران راه‌اندازی 11 شبکه جدید سراسری در دوران ضرغامي

نهضت راه‌اندازی پشت سر هم شبکه‌های نسل دوم از اسفند 89 و با افتتاح رسمی شبکه مستند سیما آغاز شد. شبکه‌ای که ضرغامی آن زمان پیش‌بینی کرده بود یکی از پر بیننده‌ترین شبکه‌ها خواهد شد. شبکه «شما» نیز در فاصله کوتاهی پس از این افتتاح شد.در ادامه شبکه «بازار» بود که پخش رسمی خود را در 29 آبان 90 آغاز کرد. شبکه سراسری «نمایش» نیز پس از این در بهمن 90 به دست رئیس جمهور وقت راه ‌اندازی شد.محمود احمدی نژاد همچنین بعد از این در مراسم افتتاح همزمان دو شبکه جدید دیگر با نام‌های ورزش و پویا حضور داشت و در 28 تیر 91، مصادف با ایام شعبانیه این دو شبکه به فهرست شبکه‌های تلویزیون ایران اضافه شدند.شبکه بعدی که راه‌اندازی شد، «سلامت» بود که به صورت دیجیتالی و با محوریت اصلی پزشکی و سلامت جامعه و خانواده و بهداشت فردی به صورت تخصصی، از 12 اسفند 91 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.از آن زمان زمزمه‌هایی برای راه‌اندازی شبکه اختصاصی سریال و همچنین تاسیس شبکه‌ای با محوریت نشاط و سرگرمی به گوش می‌رسید و این خبرها ابتدا با راه‌اندازی رسمی شبکه «تماشا» همزمان با شبکه سلامت و بعد با افتتاح شبکه «نسیم» در اردیبهشت سال 93 رسمیت پیدا کرد. مراسم افتتاح این شبکه در استان کردستان برگزار شد.تاسيس بي‌رويه شبكه‌هاي جديد در سيماي ملي يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات دوران رياست عزت ا... ضرغامي در صداوسيما بود. شبكه‌هايي كه به سرعت افتتاح مي‌شدند و با توجه به كيفيت پايين آنها به نظر می‌رسيد هدف از تاسيس‌شان نه به دست آوردن رضايت مخاطب و نه افزايش و بهبود كيفيت برنامه‌هاي ملي بلكه افزايش كمي ليست شبكه‌هاي سيما جهت ثبت شدن در كارنامه اين مدير 56 ساله بود.شبكه‌هايي كه نه تنها در حوزه تخصصي خود حرفه‌اي عمل نمي‌كردند و رضايت مخاطب را جالب نمي‌كردند حتي در بسياري از موارد با يكديگر همپوشاني داشتند و باعث مي‌شدند تا تاسيس آنها بيش از پيش عبث به نظر برسد.

  كدام شبکه‌هاي  تلویزیونی باهم ادغام می‎شوند ؟

در مراسم دیدار با اهالی رسانه که سه شنبه ۱۸ اسفند ماه به همت اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برگزار شده بود ،رضا رضایی از ادغام برخی شبکه های تلویزیونی خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور شبکه بازار با شبکه پنج ادغام خواهد شد. رضايي البته اين تغيير را به عنوان تنها تغيير و تحول اين سازمان اعلام نكرد و گفت كه قرار است در آینده و در راستاي اغذام شبكه‌هاي سيماي ملي باز هم یک شبکه غیر تلویزیونی  با شبکه آموزش ادغام شود. پیش از این علی اصغر پور محمدی، معاون سیما درباره اذغام برخی شبکه‌های تلویزیونی به دلیل مسائل بودجه ای صحبت کرده بود.ادغام شبكه‌هاي سيماي ملي با هر هدف و بنا بر هر مصلحتي كه صورت گرفته باشداقدامي مثبت و رو به جلو براي اين سازمان در جهت كاهش هزينه‌ها و حفظ همان تعداد مخاطباني است كه در اين سال‌ها بيشترشان ريزش داشته اند. با توجه به رويه جديد سيماي ملي اينكه در آينده شاهد  چنين اقداماتي از سوي اين سازمان باشيم مسئله‌‌اي غريب و  دور از ذهن نيست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۱
متاسفانه مشاهده ميشه شبكه هاي ديجيتال مثل قارچ رشد كرده اند و يك سري كارمند هم با رابطه و پارتي بازي جذب شده و الان همشون توقع حقوقهاي بالا دارند،،در اين شبكه ها حتي پايين ترين اصول حرفه اي هم رعايت نميشه،،مثل اتفاقاتي كه در شبكه پرس تي وي افتاد،،واقعا ما اين همه شبكه زياد و بي محتوا و بي مصرف رو ميخوايم چكار؟؟؟؟؟
سلام عزيزان برادر ما كه از اول هم نمي تونسيتيم (البته نمي خواستيم) كه فوتبال و بعضي از برنامه را بدون تاخير و سانسور ببينيم .......
اما از وقتي شبكه اچ دي را حذف كردند ديگه مصرف برقمون هم كم شده انشاالله كه دوام بياريم و سراغ ديدن استيج و ..... نريم يا علي
تاوقتی با این نگرش " بیخیال همه ملت " ، تلویزیون مدیریت شود هیچ توفیقی کسب نخواهد شد. بیت المال را هدر ندهید
ادغام چهار با مستند
مبارکه....

امیدوارم اکثر شبکه های مازاد و بدون محتوای غیر تخصصی و حتی تخصصی بدون محتوا و بدون هدف سازمان عریض و طویل صدا و سیما حذف و یا از نظر موضوعی با هم ادغام شوند....

شبکه های :

اول
دوم
سوم
چهارم
پنجم
آموزش
افق
شما
آی فیلم
و....
کاش تمام شبکه ها را در 4شبکه ولی با برنامه خلاصه میگردید/.
شبکه ای که فقط روزانه 6 سریال یا فیلم تکراری از شبکه های دیگر را نشان می دهد نیاز به مدیر و سایر عوامل ندارد
همشو ادغام کنید بشه همون سه تا کانال سابق
به قول قدیمی ها افتابه لگن هفت دست شام وناها هیچی.دوتاشبکه عالی باشه عالیه
اگر همه را حذف هم بکنند به جایی بر نمیخورد. امتحان کنند
ما کارمندان صدا وسیما درفقر و فلاکت بسر میبریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار