بازدید 41759

دلایل هجمه غربی‌ها به رزمایش موشکی سپاه+ویدیو

سپاه سه شنبه اعلام کرد، در چند روز گذشته، انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان برد و کوتاه برد را در مناطق مختلف ایران آزمایش کرده است. امروز نیز در مرحله نهایی در ادامه رزمایش موشکی، دو فروند موشک بالستیک قدر H و F از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد.
کد خبر: ۵۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 09 March 2016
رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «اقتدار ولایت»، که همزمان در منطقه عمومی کویر قم و برخی نقاط دیگر کشور در حال برگزاری است، از جهات بسیاری اهمیت به سزایی دارد و می‌تواند تأثیرات مهمی بر روندهای منطقه‌ای و بین المللی در دوران فعلی بر جای بگذارد.

به گزارش «تابناک»، سپاه سه شنبه اعلام کرد، در چند روز گذشته، انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان برد و کوتاه برد را در مناطق مختلف ایران آزمایش کرده است. امروز نیز در مرحله نهایی در ادامه رزمایش موشکی، دو فروند موشک بالستیک قدر H و F از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد. این موشک‌ها توانستند با موفقیت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را در بُردی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهند. موشک بالستیک قدر F حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد و موشک بالستیک قدر H نیز حدود ۱۷۰۰ کیلومتر بُرد دارد.

دلایل هجمه غربی‌ها به رزمایش موشکی سپاه

یکی از نکات جالب توجه دیگر در این رزمایش، شعار حک شده بر این موشک‌ها بود که به زبان عبری، جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی را تکرار می‌کرد که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود». این رزمایش رنگ و بوی ضدصهیونیستی بیشتری نیز داشت و فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد که عمر اسرائیل حتی قبل از شلیک موشک‌های سپاه در صورت جنگ به پایان خواهد رسید.

بازتاب‌های این رزمایش در فضای رسانه‌ای حاکی از آن است که رسانه‌های غربی هجمه شدیدی علیه این رزمایش که نشان دهنده اقتدار دفاعی ملی کشور است، به راه انداخته‌اند تا بتوانند از تأثیرات منطقه‌ای و بین المللی آن در حوزه امنیت ملی کشور بکاهند.

دلایل هجمه غربی‌ها به رزمایش موشکی سپاه

این اولین رزمایش موشکی است که ایران پس از توافق هسته‌ای موسوم به برجام انجام می‌دهد؛ بنابراینريال این رزمایش می‌تواند از جهات بین المللی تأثیرات گسترده‌ای از خود بر جای گذارد. ایران بعد از توافق هسته‌ای و پیش از اجرای آن موشک عماد را آزمایش کرد تا عزم خود را برای پیشبرد و افزایش قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشار‌ها نشان دهد؛ هرچند در آن دوران نیز برخی رسانه‌های غربی،  سعی کردند با جو سازی بازتاب این آزمایش مهم را تحت تأثیر قرار دهند.

رسانه‌های غربی این بار نیز از طریق هجمه و فضاسازی درصدد هستند که این اقدام ایران را خلاف قطعنامه‌های بین اللمللی خطاب کرده و از این طریق اجماعی بر علیه ایران در این زمینه ایجاد کنند. به عنوان مثال اندیشکده «مطالعات صلح و جنگ» در گزارشی «پیرامون آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران» در چند ماه گذشته و اشاره به انگیزش‌های ایران در این مسیر نوشت: ایران انگیزش‌های سیاسی ـ منطقه‌ای و جهانی برای آزمایش موشک‌های بالستیک خود دارد. ایران با این کار نشان می‌دهد در حالی‌که توافق هسته‌ای انجام داده است، اما این امر به معنی کاهش نقش این کشور از بعد منطقه‌ای نیست.
دلایل هجمه غربی‌ها به رزمایش موشکی سپاه
همچنین مقامات امریکایی در صدد هستند که این رزمایش و آزمایش موشکی را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کنند. در همین زمینه «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این موضوع گفت: آمریکا معتقد است شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد این آزمایش موشکی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ناسازگار است. تونر افزود: در صورت تأیید این مسأله، قصد داریم آن را شورای امنیت مطرح می‌کنیم؛ ما همچنین خواستار بررسی جدی موضوع و واکنش مناسب به آن هستیم. این در حالی است که در تحلیلی که پیش از این در سایت تابناک منتشر شد اثبات شد که این گونه آزمایش‌ها حتی مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت نیست. (اینجا) اگرچه ایران از قبل اعلام کرده است که خود را ملزم به اجرای برخی از مفاد آن قطعنامه نمی داند.
دلایل هجمه غربی‌ها به رزمایش موشکی سپاه
این موارد نشان می دهد که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ فرصتی برای فشار و ایجاد اجماع علیه ایران صرفه نظر نخواهند کرد. بنابراین به .وضوح می توان دید که در مقابل رزمایش موشکی که نشان از اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در مقابل بدخواهان دارد چگونه با تمام قوا وارد میدان شده اند تا از  قدرت گیری هرچه بیشتر ایران اسلامی جلوگیری نمایند.

ویدیو پرتاب موشک و توضیحات سردار حاجی زاده و سردار سلامی را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 267
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی