بازدید 59528

گزینه های احتمالی برای آستان قدس رضوی/نظر کری درباره سردار سلیمانی/زلزله ای که ده نمکی پیش بینی کرده بود!/حمله به بنرهای خوشامدگویی به روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «گاف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در فوتبال»؛«ادعای تقاضای انصراف منتخبین خبرگان»؛«نمایندگان مجلس روی نیمکت رئال مادرید»؛«گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 05 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر حداد درباره فیلم جدید ده نمکی

شب گذشته اکران خصوصی فیلم سینمایی «رسوایی 2» تازه‌ترین اثر سینمایی مسعود ده‌نمکی با حضور هنرمندان، مسئولان و نخبه‌های فرهنگی و دانشگاهی طی سه سانس در سینما آفریقا برگزار شد.غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی که به همراه همسرش مهمان ویژه این مراسم بودند، در پاسخ به سوالی در مورد کنایه‌های سیاسی «رسوایی2» به مسئولان سیاسی، اظهار داشت: همه‌ ما از رسیدگی به حال مردم غافل شدیم. پیروزی را در غلبه بر طرف مقابل می‌بینیم، حالا چه اسم خودمان را اصولگرا و چه اصلاح‌طلب بگذاریم. ما فکر می‌کنیم زمانی کار مملکت درست می‌شود که در یک عرصه‌ای پیروز شویم و طرف مقابل شکست بخورد. این شده است اصلاح امور و انگار مشکل همین است. این شکل فیلم‌ها با این دغدغه‌ای که دارند حداقل فایده‌اش این است که به ما بگوید مشکل پیروزی و شکست جناح‌های سیاسی نیست؛ مشکل جای دیگری است که از آن غافل هستیم.این خبر را خبرگزاری فارس منتشر کرده است.

هدر رفت 1.5 میلیون لیتر بنزین در یک پالایشگاه

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگویی در اراک اظهار داشت: پارگی خطوط 25 و 26 اپنچ نفت خام و بنزین پالایشگاه امام خمینی شازند به ریل انتقال می‌یافت، سبب هدررفت 1.5 میلیون لیتر بنزین و فرآورده‌های این پالایشگاه از روز چهارشنبه شده که متاسفانه نه وزیر پاسخگوی این مسئله است و نه مدیریت پالایشگاه و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی.وی تصریح کرد: چرا وزیر نفت تا به این اندازه نسبت به هدررفت بیت‌المال در پالایشگاه بی‌تفاوت است، سال گذشته چندین کارگر زحمتکش در پالایشگاه امام خمینی شازند جان خود را از دست دادند و امروز نیز شاهد هدر رفت مقدار بسیاری از بنزین در این پالایشگاه هستیم و هیچ فردی پاسخگو نیست. این گفت و گو توسط خبرگزاری فارس منتشر گردیده است.

گاف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در فوتبال

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران درحالی قرار است 11 اردیبهشت 95 برگزار شود که با انگشت گذاشتن سازمان بازرسی بر روی یک خلاء قانونی بزرگ بازمانده از دولت نهم، انتخابات این فدراسیون دچار ابهام شده است. سال 1385 سال تلخی برای فوتبال ایران بود. سالی که فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا تعلیق شد و بعد از آن کمیته‌ای 6 نفره مسئول تدوین اساسنامه جدید فدراسیون شد تا فوتبال ایران از تعلیق خارج شود. سه عضو این کمیته را فیفا و سه عضو این کمیته را دولت انتخاب کرد. اعضای منصوب فیفا، مهندس صفایی فراهانی، عضو وقت کمیته توسعه فوتبال آسیا و عضو هیات رییسه AFC، محمد خبیری، نماینده وقت AFC در ایران و غفاری رییس کمیته روابط بین‌الملل وقت فدراسیون بودند. سه نفری که از سوی ایران برای اساسنامه مشخص شدند نیز محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس، کیومرث هاشمی معاون ورزش قهرمانی سازمان تربیب بدنی سابق و علی رغبتی دیگر معاون سازمان بود. با این‌حال بعد از گذشت 8 سال، سازمان بازرسی کل کشور پس از استعلام از دبیرخانه هیات دولت متوجه تخلفی بزرگ شده و آن هم اینکه این اساس‌نامه به تایید هیات دولت وقت نرسیده است. مشکل اصلی وقتی ایجاد شده که اخیرا اعلام شده با توجه به عدم تصویب این اساسنامه در هیات دولت، فدراسیونی‌ها باید بر اساس اساسنامه سال 1381 انتخابات را برگزار کنند. سوالی که اینجا مطرح است، اینکه چرا این اساسنامه در هیات دولت محمود احمدی‌نژاد تصویب نشده و بر چه اساسی این مساله تاکنون اعلام نشده است؟ نکته بعدی اینکه چرا سرپرست وقت فدراسیون فوتبال تاکنون به این مساله اشاره نکرده و آیا بهتر نیست درحال حاضر در این‌باره شفاف سازی لازم صورت گیرد؟ این گزارش را ایسنا منتشر کرده است.

گزینه های احتمالی برای آستان قدس

اخبار منتشره از روز گذشته تاکنون حکایت از این دارد که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور که داماد آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز هست، از گزینه‌های مطرح برای تولیت این آستان است.آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی نیز از دیگر افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی تولیت آستان قدس رضوی از او نام برده می‌شود.منابع خبری همچنین از آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام (شاه عبدالعظیم)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان افراد مطرح برای انتصاب در این سمت نام برده‌اند.شورایی شدن اداره آستان قدس رضوی نیز از دیگر مفروضات آینده این آستان عنوان شده است. این گزارش را آستان منتشر کرده است.

پیام انتخابات از دیدگاه پزشکیان

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که پیام اصلی انتخابات تمکین از قانون بود، گفت: نمی‌توان برخی از قوانین را بپذیریم و بعضی از قوانین را منافی مصالح بدانیم. نمی‌توان با عده‌ای به دلیل تخلف از قانون برخورد کنیم و با عده‌ای دیگر به این بهانه که اقدامشان خودجوش یا ارزشی بوده، با تساهل برخورد کنیم. قانون خودجودش و غیرخودجوش نمی‌شناسد و هیچ‌کس حق ندارد خودجوش یا غیرخودجوش برخلاف قانون عمل کند. این گفت و گو را ایلنا منتشر کرده است.

چه کسی پیروزی لیست 30 نفره را پیش بینی کرده بود؟!

غلامرضا حیدری متتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: شب شنبه آقای مرعشی خیلی قاطع پیش‌بینی می‌کرد که سی نفر در مرحله اول وارد مجلس شوند و این اتفاق هم افتاد. حیدری این ادعا را در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا مطرح کرده است.

ادعای تقاضای انصراف منتخبین خبرگان

یک منبع آگاه نزدیک به بیت آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی از تقاضای اعضای جامعه مدرسین قم از آیت الله بطحایی جهت انصراف از مجلس خبرگان و تسهیل شرایط برای حضور آیت الله محمد یزدی در مجلس خبرگان رهبری خبر داد.پس از آنکه پایگاه اطلاع رسانی جماران در هفته گذشته خبر داد که رایزنی اعضای جامعه مدرسین قم با منتخبین خبرگان تهران در دوره پنجم برای راه یابی آیت الله محمد یزدی و آیت الله تقی مصباح یزدی به دوره پنجم مجلس خبرگان علی رغم شکست این چهره‌ها در انتخابات هفتم اسفند خبر داده بود، یک منبع نزدیک به بیت آیت الله سید هاشم بطحایی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ آن را تایید کرد. این منبع نزدیک به بیت آیت الله بطحایی گفته است که «بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات برخی از اعضای جامعه مدرسین قم با حضور در منزل آیت الله بطحایی خواستار آن شده‌اند که ایشان به نفع آیت الله محمد یزدی از انتخابات انصراف دهد که این درخواست با مخالفت این منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رو به رو شده است.» این خبر را رویداد 24 منتشر کرده است.

نظر کری درباره سردار سلیمانی

پنجمین قسمت برنامه تلوزیونی ۱۸۰ درجه با موضوع « آینده رابطه ایران و عربستان» جمعه شب از شبکه افق به روی آنتن رفت. در این قسمت صادق خرازی مدعی شده است که چندی پیش دیداری با یوسف بن علوی وزیر خاجه عمان داشتم و او تعریف کرد «در یکی از جلساتی که با وزیران خارجه منطقه و وزیر خارجه مصر و اردن و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا داشتیم، همه از آمریکا انتقاد کردند که شما با دشمن ما و کسی که به طور استراتژیک ما را مهار کرده و امروز همه ما تحت نفوذ جهان ایرانی هستیم مماشات کرده و مذاکره می‌کنید. شما به جای اینکه تحریم‌ها علیه ایران را بیشتر کنید با دشمن ما مماشات می‌کنید. کری هم مشغول توضیح دادن بود که وزیر خارجه امارات با گستاخی از صحبت‌های کری انتقاد کرده و جان کری پوشه‌ای که در دست داشت را روی میز کوبید گفت و کل جهان عرب یک "ژنرال سلیمانی" برای مبارزه با تروریست‌ها ندارد. 11 سپتامبر از داخل عربستان و پاکستان و کشورهای عربی شما طراحی شد و یک ایرانی در پشت هیچ حرکت تروریستی وجود نداشته است. در حالی که سیستم های امنیتی شما در کنار گروه های تروریستی که بوجود آوردید قرار دارند.» این خبر را تسنیم منتشر کرده است.

پاسخ آیت‌الله مکارم به موضع‌گیری‌ علیه آیت‌الله طبسی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ان‌شاءالله شخصی به جای آیت‌الله واعظ طبسی امور تولیت آستان قدس رضوی را به دست بگیرد که بتواند به صورت آبرومندانه آن را اداره کند.آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، آیت‌الله واعظ طبسی، را شخصیتی فوق‌العاده دانست و اظهار کرد: اگر تصاویری از گذشته آستان قدس رضوی ملاحظه کنید، خواهید فهمید که آیت‌الله واعظ طبسی به چه اندازه ساخت و ساز داشته و این حرم را گسترش داده است.وی احیاء موقوفات غصبی امام رضا(ع) را از فعالیت های آیت الله واعظ طبسی دانست و گفت: همین امر سبب شد تا موضع‌گیری‌های بسیاری علیه ایشان صورت گرفت و سم پاشی‌هایی انجام شد. ایشان به عنوان متولی حق تولیه داشتند؛ اما به هیچ عنوان از این حق استفاده نمی‌کردند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی مرد بسیار متینی بود و انشاءالله شخصی به جای ایشان امور تولیت آستان قدس رضوی را به دست بگیرد که بتواند به صورت آبرومندانه آن را اداره کند و مردم هم خوشحال باشند که این حرم همچنان شکوفاست.این اظهارات در ایسنا منتشر شده است.

تکرار ادعای رجعت چاوز

یک سایت متعلق به نزدیکان محمود احمدی‌نژاد امروز ۱۵ اسفند در سالروز درگذشت چاوز، فیلمی از سخنان وی که طی آن از بازگشت حضرت عیسی (ع) و حضرت مهدی (عج) سخن می‌گوید را منتشر کرده و بار دیگر مسئله رجعت چاوز را مطرح کرده است. این سایت در سالروز درگذشت چاور با انتشار فیلم سخنان وی به همراه تیتر «۱۵ اسفندماه، سالروز درگذشت مردی که باز خواهد گشت/ فرمانده چاوز: به عیسی و مهدی می‌گوییم زود‌تر بیایید»، بار دیگر اقدام به انتشار افکار التقاطی و انحرافی خود کرده است. احمدی‌نژاد پیش‌تر در پیام خود به مناسبت درگذشت چاوز تاکید کرده بود که «تردید ندارد» وی با امام زمان (عج) باز می‌گردد. اظهاراتی که‌‌ همان زمان نیز واکنش آیت الله جنتی را به دنبال داشت. وی در تریبون نماز جمعه بدون اشاره به نام احمدی‌نژاد گفته بود:‌ای کاش کسانیکه می‌خواستند حرفی بزنند ۴ تا کتاب می‌خواندند. چاوز به لحاظ سیاسی آدم خوبی بود اما نامسلمان بود و رجعت در موردش صدق نمی‌کند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان داد و تصریح کرد: ایشان در جریان فوت آقای چاوز رئیس جمهور ونزوئلا تسلیت نامه مفصلی نوشتند که این امر طبیعی و عرفی است اما اینکه یک انقلابی آزادی‌خواه را در ردیف شخصیت‌های بالای دینی قرار داده و تعبیراتی مطرح کنیم مبنی بر اینکه وی همراه حضرت عیسی (ع) و حضرت ولیعصر (عج) باز می‌گردد و کارهای خودش را انجام می‌دهد جای سئوال دارد.این گزارش در سایت رویداد 24 منتشر شده است.

عامل رای‌آوری لیست اصلاح‌طلبان از نگاه یک اصولگرا

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اصولگرایان در تهران درس اخلاقی بسیار خوبی را نشان دادند گفت:‌ اینکه اصولگرایان اعتراضات خود را منطقی و از مراجع قانونی پیگیری کردند، درس اخلاق بسیار خوبی برای همه بود.بیژن نوباوه گفت: اینکه چرا لیست دیگری بیشتر از ما رای آورد شاید به دلیل سازماندهی بهتر طرف مقابل بود اما در مقابل اینکه اعتراضات از پروسه منطقی صورت گرفت بسیار خوشایند است و این به معنای حاکم شدن اخلاق در این گروه سیاسی است.نوباوه ادامه داد: مهم این است که همه در هر شرایطی منافع ملی کشور را در نظر داشته باشیم. با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کشور دشمنان مهمی دارد باید در تمامی عرصه ها وحدت و اتحادمان را حفظ کنیم، قطعا ما به نمایندگان در مجلس بعدی تا حدی که بتوانیم کمک خواهیم کرد چون دیگر اختلاف معنا ندارد.وی ادامه داد: مجلس آینده نیز باید بر محور قانون امور را پیش بگیرد و اختلافات سیاسی را کنار بگذارد البته معتقدم که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در منافع ملی هیچ اختلافی ندارند و چون هویت همه گروه‌های داخل نظام ایرانی و اسلامی است این بزرگترین لطف خداوند و انقلاب بوده که اختلاف‌ها محدود به سلایق و نه منافع ملی می‌شود. این اظهارات در گفتگو با ایسنا بیان شده است.

زلزله ای که ده نمکی پیش بینی کرده بود!

آقایان چپ و راست! گسل تهران در انتخابات فعال تر  شد .نه تهران کوفه است نه مردم سایر شهرها کم شعور

در رسوایی 2 گفتیم  زلزله در راه است کسی باور نکرد حالا هم که در تهران پیش لرزه سیاسی را احساس کرده اند دارند توپ را می اندازند در زمین تلگرام و باور نمی کنند ظهور طبقه جدید با مختصات جدید و مطالبات جدید  معلول تناقضات رفتاری در حکومت داری بوده و راست  و یا فلان مداح با کوفه خواندن تهران و چپ و یا اقای مرعشی  با  توسعه نیافتگی و به تعبیری کم شعزاور خواندن شهرستانی ها و با فرمان شو دادن  در مواقع شکست  باز به بیراهه می روند و دارند صورت مسله را پاک می کنند.اگر بپذیریم  اصلاح طبان در شبکه سازی مجازی موفق بودند  و پیروزی لیست آنها در تهران نتیجه این کار است آن طرفی ها هم رسانه ملی را داشتند . عقلای قوم باید بپذیرند این رای ها واکنشی و معلول  چیزهای دیگری است .چه اول شدن فایزه هاشمی در تهران در مجلس پنجم و چه رای خاتمی در دوم خرداد و چه رای احمدی نژاد و چه امروز.کدام نظام سیاسی در دنیا را سراغ داریم که در هر انتخابات  مشروعیت خود را در دو قطبی سازی بین سیاه و سفید به چالش بگذارد .بحران های اجتماعی و فرهنگی فاصله و تضاد طبقاتی در کشور  اگر چاره نشوند نه چپ برنده انتخابات است و نه راست .جدال سنت و مدرنیته و توسعه بدون الگوی بومی و فاصله طبقاتی  و فروپاشی اخلاقیات و فساد سیستمی دارد گسل بین جامعه ایرانی را فعال می کند . زدن این حرفها به مفهوم ندیدن نیمه پرلیوان نیست ولی اینجا بحث آسیب شناسی و معدل گیری است.کدام عقل سلیمی می پذیرد با این همه ادعای پیشرفت آمار بین 7 تا ده میلیون معتاد و 14 میلیون پرونده قضایی در سال و سن بالای ازدواج و آمار وحشتناک طلاق در مدیریت فرهنگی و اقتصادی مشکل نداریم و همه اینها تقصیر بیگانه است.قبل از انتخابات 84 مستند  فقر و فحشا و کدام استقلال کدام پیروزی را ساختم تا هشدار دهم و بفهمند ولی نفهمیدن و تازه شنیدم چند ماه پیش مسولین به تماشای چنین مستندنشسته اند.امسال  رسوایی 2 را ساختم تا بگویم زلزله در راه است و باز نفهمیدند و دارند آسمان را به ریسمان می بافند نتیجه انتخابات در تهران  یک نشانه است چون کلان شهرها دارند به تهران های کوچک تبدیل می شوند احساس سرخوشی چپ از این آرا زود گذر است چون مطالبات جدید در راه است با دیدن رسوایی 2 بیشتر متوجه منظورم خواهید شد.مسعود ده نمکی در آخرین به روزرسانی وبلاگ شخصی‌اش این مطلب را نوشته است.

گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس

پروانه سلحشوری با اشاره به نتایج انتخابات عنوان کرد: نکته مهم در انتخابات سهم مشارکت مردم بود؛ ما از ابتدا هم می‌گفتیم اگر حضور مردم بالای ۵۰ درصد باشد همه لیست اصلاح‌طلبان رای خواهند آورد. ما امکانات رقیب را نداشتیم و لیست ما در دقیقه ۹۰ و با چهره‌های ناشناخته بسته شد.این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در مورد ریاست مجلس دهم گفت: هنوز زود است که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم. باید تکلیف مجلس آینده مشخص شود تا بتوانیم روشن‌تر در این خصوص نظر بدهیم. بدون شک گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس، آقای عارف خواهد بود اما همین موضوع هم با مشخص شدن ترکیب کلی مجلس روشن می‌شود.این سخنان در گفتگو با ایلنا منتشر شده است.

آمده بودند تا برجام را زمين بزنند

صالحي با اشاره به اينكه آقاي لاريجاني پيام دادند طرح امروز در اين مجلس راي نمي‌آورد، گفت: در حالي كه من و آقاي ظريف مشغول صحبت بوديم عده‌اي مي‌آمدند و با ما سخن مي‌گفتند. تعدادي به ما خسته نباشيد مي‌گفتند و عده ديگري كنايه مي‌زدند. در آن زمان، عزيزان مخالف يا منتقد خوب يارگيري كرده بودند و مي‌توان گفت نمره‌ آنها در يارگيري در جلسه فوق ٢٠ بود، يعني همانند تيم فوتبال همه پست‌ها حتي در هيات رييسه را هم در اختيار داشتند و همانطور كه در ارتش مي‌گويند، در جناح راست و چپ و روبه‌رو و پشت سر و بالا و پايين حاضر بودند. عملكردشان خيلي جالب بود و دست‌شان درد نكند و قشنگ كار كردند. آنها آمده بودند تا برجام را زمين بزنند!مشاور رييس‌جمهور با اشاره به اينكه روح‌الله حسينيان پا را از انتقادهاي عادي فراتر نهاده بود گفت: آقاي حسينيان قصد عصباني كردن ما را داشت. بعدها هم اعتراف كردند كه من به دنبال عصباني كردن آنها بودم. من در پاسخ به اين حرف‌ها گفتم: آقاي حسينيان اين حرف‌ها را نگوييد زيرا درست نيست. شما يك روحاني هستيد و لباسي مقدس بر تن داريد. شما بايد مردم را به دين و اخلاق دعوت ‌كنيد. بعد هم آقاي حسينيان گفت: والله من شماها را در سيمان دفن خواهم كرد. من به او گفتم نگو والله زيرا نبايد كلمه‌الله را به استهزا گرفت. در اين ماجرا و گيرودار بوديم كه چند نفر ديگر هم آمدند و سوالاتي را مطرح كردند و گفتند آقاي صالحي شما در حال خيانت هستيد و اين كارها را براي تامين مقاصد دنيايي خود انجام مي‌دهي.این سخنان صالحی در سالنامه اعتماد منتشر شده است.

حمله به بنرهای خوشامدگویی به رئیس‌جمهور

حسن روحانی رئیس‌جمهوری فردا-دوشنبه- در یک سفر یک روزه میهمانی یزدی‌هاست.
ستاد استقبال مردمی از رئیس‌جمهوری در استان یزد، بنرهایی را برای عرض خوشامدگویی در سطح شهر یزد نصب کرده است که عده ای با حمله به این بنرها آن‌ها را پاره و مخدوش کردند.این خبر در خبرگزاری آنا منتشر شده است.

بسته خبری «تابناک»؛


بسته خبری «تابناک»؛


بسته خبری «تابناک»؛


ممانعت از حضور رئیس دولت اصلاحات در مراسم عروسی

مراسم عروسی نرگس موسوی خامنه‌ای و محمد فاضلی‌کیا شب گذشته و بدون حضور میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برگزار شد. در تصاویری که از این مراسم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده چهره‌های اصلاح طلب زیادی به چشم می‌خورند. همچنین برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که با حکم  دادستانی از حضور رئیس دولت اصلاحات در این مراسم جلوگیری شد. علی شکوری‌راد، در مراسم عروسی دختر میرحسین و رهنورد اعلام کرد که از طرف سیدمحمد خاتمی مامور شده تا اطلاع دهد که علیرغم عزم جدی آقای خاتمی برای حضور در این مراسم، ماموران امنیتی با حکم، مانع از خروج وی از منزل شده‌اند! این خبر که در ساعات گذشته بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته توسط برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور منتشر شده است.

ادعای عجیب در باره آیدین آغداشلو

افشین پرورش، منتقد هنری که به دلیل ادعاهای فراوانش در خصوص سرقت آثار فرهنگی در ایران بسیار مشهور و پرطرفدار است در جدیدترین پست فیسبوکی‌اش آیدین آغداشلو را به جعل، کپی و کلاهبرداری متهم کرده است. او در جدیدترین پست فیسبوکی‌اش نوشته: «همه چیز از سر رجزخوانی چند جوان شروع می شود که هرکدام مدعی یکتا بودن در نقاشی آن روزهای ایران را دارند. آیدین آغداشلو یکی از آنهاست قدم پیش می گذارد می گوید چنان میرعمادی بسازم که هیچ شخصی توانایی تشخیصش را نداشته باشد شرط می بندند و آغداشلو به همراه رضا مافی، کار جعل نسخ خطی را شروع می کند. تعدادی را آماده می کنند و آغداشلو لابه لای آثاراصلی که مرمت می کرده، به موزه ی نگارستان می فروشد. بدون اینکه مافی از این فروش خبردار باشد. آغداشلو از فروش این آثار، منزلی می خرد و برای اولین بار صاحب منزل شخصی می شود  چندسال بعد، با انتصاب آغداشلو به معاونت فرهنگی موزه ، مافی از قضیه فروش این آثار با خبر می شود و خود به همراه دوستی به موزه می رود و پس از شناسایی تک تک آثار جعل شده، در حضور لیلا دیبا ریاست موزه نگارستان، حوری اعتصام موزه دار و تعدادی دیگر (نامها محفوظ) به جعل اعتراف کرده و می گوید که این کار برای او در حد یک شوخی از سر رو کم کنی بوده و هیچ مبلغی از فروش این آثار دریافت ننموده است. تمام شواهد و نشانه هایی که می دهد صحیح بوده پس صورتجلسه ای تنظیم شده و آثار از دیوارها پایین آورده شده و برای کارشناسی به مخزن سپرده می شود.اما حکم انحلال موزه ی نگارستان و هنرهای تزیینی و تاسیس موزه رضا عباسی، همه ی پیش بینی ها را به هم میزند.  آغداشلو بعنوان اولین سرپرست موزه ی رضاعباسی برگزیده می شود و تا سال ۵۸ در این سمت باقی می ماند و بدین سبب قضیه ی آن آثار جعلی به فراموشی سپرده می شود.»

بسته خبری «تابناک»؛

تكذيب حضور سلطانی‌فر در انتخابات فدراسيون فوتبال

منابع آگاه خبر داده‌اند «مسعود سلطاني‌فر»، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان گردشگری برای انتخابات فدراسيون فوتبال فرم دريافت كرده است اما او اين خبر را در خبرگزاری ايرنا تكذيب كرد.

نمایندگان مجلس روی نیمکت رئال

علی مطهری ، بیژن نوباوه و اقا تهرانی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو .

بسته خبری «تابناک»؛

تخریب علما در خارج طراحی شد و در داخل اجرا شد

زهره طبیب‌زاده با تأکید بر اینکه این پروژه دشمنان نظام برای تخریب علمایی بود که پشت سر رهبر انقلاب ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: این نقشه‌ای بود که خارج از ایران طراحی شده بود و توسط عوامل داخلی که دشمنان به آنها چشم امید دارند، جنگ رسانه‌ای ایجاد شد که دشمنان تلاش داشتند برنامه‌های خود را از زبان منادیان داخلی خود مطرح کنند. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حق‌طلبان جامعه به حرف‌های رسانه‌های معاند، عکس‌العمل نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: فتنه از جایی شروع می‌شود که عوامل داخلی آنها که ظاهرا ایرانی نیز هستند، همان شعارهای دشمنان را عینا تکرار می‌کنند. در این صورت باورپذیری برای مردم بیش‌تر می‌شود. وی در همین راستا خاطرنشان کرد: طراح اصلی پروژه تخریب، شبکه‌های معاند و دشمنان نظام جمهوری اسلامی بودند، ولی پیاده‌نظام و عمال داخلی‌شان افرادی هستند که علیه یاران امام و رهبری لجن‌پراکنی و تبلیغ به‌نفع دشمن کردند.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده ست.

اصرار هاشمی و روحانی به ناطق برای کاندیداتوری

روزنامه اعتماد برای سالنامه نورزش به سراغ علی اکبر ناطق نوری رفته و مصاحبه مصلی با او انجام داده که خلاصه‌اس را اینجا می‌خوانید: «مثلا در همين مساله رياست‌جمهوري هم آقاي روحاني خيلي به من اصرار مي‌كرد. آقاي هاشمي هم به من اصرار مي‌كردند كه شما بيا. شايد براي‌تان جالب باشد كه بدانيد در مجمع تشخيص مصلحت نظام كه هستيم بعد از جلسه رسمي، ناهار را نزد آقاي هاشمي مي‌مانيم. چند نفر هستيم كه ناهار را بعد از جلسه مجمع با هم مي‌خوريم كه عده‌اي هم شوخي مي‌كنند و ما را «انجمن اسلامي مجمع» خطاب مي‌كنند. در اين گروه قبل از انتخابات ٩٢ بحث بر سر اين بود كه رييس‌جمهور چه كسي باشد؟ همه اين افراد به من اصرار مي‌كردند كه كانديدا شوم. يادم هست كه يك روزي آقاي روحاني همين بحث را مطرح كرد كه آقاي هاشمي گفت: «خب شما هر دو بياييد.» آقاي روحاني گفت: اين‌طوري كه نمي‌شود و من هميشه نفر دوم فلاني بوده‌ام و ايشان اگر بيايد من حتما نمي‌آيم.» من گفتم: «بنده چون قطعا تصميم دارم نيايم بنابر اين شما بيا و اگر آمدي من حمايت مي‌كنم» و تا اندازه‌اي هم كه از دستم بر مي‌آمد، وظيفه‌ام را انجام دادم؛ راضي هم هستم و براي موفقيت ايشان هم همواره دعا مي‌كنم. » روزنامه اعتماد این گفت و پو را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل