بازدید 5348

حملۀ لفظی سندرز به ثروتمندان آمریکایی

رقیب اصلی هیلاری کلینتون در میان هواداران خود تاکید کرد دموکراسی این کشور تحت کنترل مشتی میلیاردر است.
کد خبر: ۵۷۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 03 March 2016
برنی سندرز ، رقیب اصلی هیلاری کلینتون در میان هواداران خود تاکید کرد دموکراسی این کشور تحت کنترل مشتی میلیاردر است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سندرز در مبارزات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی تبلیغاتی خود گفت:« دموکراسی یعنی هر نفر یک رای داشته باشد در حالی که اکنون نظام تامین مالی مبارزات انتخاباتی آمریکا فاسد است که دموکراسی آمریکا را تخریب و تضعیف می کند. دموکراسی این نیست که یک مشت میلیاردر با پول خود انتخابات را بخرند.

وی افزود: دموکراسی آمریکا این نیست که برادران کوک و برخی از دوستان آنها نهصد میلیون دلار در این مبارزات انتخاباتی خرج کنند ، مبلغی که بیشتر از بودجه ای است که احزاب دموکرات یا جمهوریخواه خرج می کنند. این دموکراسی نیست بلکه حاکمیت پولداران و ثروتمندان و صاحبان نفوذ بر مردم است و ما می خواهیم این وضع را تغییر دهیم.»

سندرز گفت: « در سی یا چهل سال گذشته طبقه متوسط در حال از بین رفتن و محو شدن بوده است. چهل و هفت میلیون نفر در آمریکا فقیر هستند.آمریکا بیشترین میزان فقر در میان کودکان را بین کشورهای بزرگ و مهم جهان دارد . متاسفانه رسانه ها و کنگره درباره فقر صحبت نمی کنند . . »

سندرز گفت:« امروز تعداد زندانیان در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است و دو میلیون و دویست هزار نفر در آمریکا زندانی هستند که بیشتر آنها سیاهپوست ، لاتین تبار و بومیان و سرخپوستان هستند. ما هر سال هشتاد میلیارد دلار برای زندانها هزینه می کنیم. »

سندرز همچنین گفت:« همه می دانند که رفتارهای غیرقانونی و نادرست وال استریت اقتصاد آمریکا را به بدترین رکود از سال هزار و نهصد و سی دچار کرد. متاسفانه وال استریت نفوذ زیادی در کنگره دارد و اجازه نمی دهد طرحها و لوایحی که علیه وال استریت است تصویب شود. اکنون ما با رای خود می خواهیم این وضع را تغییر دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار