بازدید 2959

دی‌میستورا مذاکرات صلح سوریه را تعویق انداخت

دفتر فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه نهم مارس (19 اسفند) از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 02 March 2016
دفتر فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه نهم مارس (19 اسفند) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دفتر استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات صلح سوریه بعد از ظهر روز چهارشنبه، نهم مارس ازسر گرفته می‌شود. ابتدا هفتم مارس به عنوان موعد ازسرگیری مذاکرات تعیین شده بود اما به تأخیر انداختن مذاکرات برای دادن وقت کافی بله حل مسائل لجستیکی و عملی لازم بود.

دی میستورا در حالی مذاکرات را دو روز به تأخیر انداخته که اخیرا آتش‌بس در این کشور برقرار شد و تقریبا نقض جدی علیه آن صورت نگرفته است.

همچنین این مذاکراتی در حالی برگزار می‌شود که بحران سوریه روز 15 مارس وارد ششمین سال خود می‌شود؛ بحرانی که به کشته شدن بیش از 300 هزار نفر و آوارگی بیش از 12 میلیون نفر انجامیده است.

دی‌میستورا پیش از این نیز در مصاحبه با رویترز از آمریکا و روسیه خواسته بود که برای موفقیت آتش‌بس در سوریه تلاش کنند چراکه در غیر این صورت مجبور می‌شود مذاکرات را به تعویق بیندازد.

در همین راستا ریاض نعسان آغا، سخنگوی هیات مذاکره کنندگان مخالف در ریاض اعلام کرد که این هیات دعوت دی‌میستورا برای دور دوم مذاکرات در نهم مارس را بررسی می‌کند.

وی گفت که اطلاعی از موعد مذاکرات نداشته و از طریق رسانه‌ها از این مساله اطلاع یافته است.

نعسان آغا گفت: پیش از آزادی بازداشت شدگان و پایان دادن به محاصره شهرهای سوریه نمی‌توان وارد مذاکرات جدی شد. تاکنون بندهای مربوط به مسائل انسانی در قطعنامه 2254 شورای امنیت اجرا نشده است.

وی گفت: دی‌میستورا با اعلام موعد دور دوم مذاکرات "عجول" به نظر می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس