بازدید 32149

اعلام نتایج انتخابات خبرگان تا پایان امروز

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا این لحظه نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 28 حوزه مشخص شده است.
کد خبر: ۵۷۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 27 February 2016
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا این لحظه نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 28 حوزه مشخص شده است.

به گزارش ایسنا ، محمد حسین مقیمی ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد:تاکنون نماینده 21 حوزه مشخص شده و هفت حوزه هم به دور دوم کشیده شده است.

وی در ادامه افزود: شمارش آرا از شب گذشته پس از پایان ساعت رای گیری آغاز شد اما چون دو انتخابات برگزار شد شمارش آرا کمی بیشتر طول کشیده است.

وی در مورد اینکه چرا تاکنون نتایج انتخابات خبرگان اعلام نشده است خاطر نشان کرد: در شهرهای کوچک نتایج انتخابات خبرگان مشخص شده است اما این نتایج باید در استان سرجمع شود زیرا آرای خبرگان به صورت استانی اعلام خواهد شد. ان شاء الله بتوانیم تا پایان امروز نتایج خبرگان را اعلام کنیم.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات در تهران هم گفت:‌در تهران سی نامزد انتخابات مجلس، 16 نامزد انتخابات خبرگان و 4 نامزد اقلیت دینی باید انتخاب شوند که شمارش این‌ها زمانبر است. ما امیدواریم ظرف سه روز بتوانیم نتایج تهران را اعلام کنیم.

وی هم‌چنین درباره اینکه آیا انتخابات در کلان شهرها هم به دور دوم کشیده شده است یا خیر اظهار کرد: ما در حال کنترل نهایی نتایج هستیم تا خدای نکرده رایی جابه جا نشود و مشکلی پیش نیاید. حتما باید نتایج انتخابات به تائید هیأت اجرایی ، نظارت و در نهایت شورای نگهبان برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما کنترل ها را بیشتر کرده ایم تا آرا با نهایت دقت اعلام شود، خاطر نشان کرد: این کنترل ممکن است زمان اعلام نتایج را طولانی تر کند اما کیفیت آن را افزایش می‌دهد.

مقیمی همچنین درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات یادآور شد: از زمان برگزاری مرحله اول انتخابات سی روز وزارت کشور مهلت دارد تا با پیشنهاد زمان به شورای نگهبان در مورد زمان برگزاری انتخابات با شورای نگهبان به توافق برسد که به احتمال زیاد هفته اول اردیبهشت خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار