بازدید 8290

دلایل کسانی که دیرهنگام به پای صندوق رفتند

تعدادی از افرادی که در دقیقه ٩٠ و وقت اضافه در پای صندوق های رأی حضور یافتند، علت تاخیرشان را منتظر ماندن اعضای خانواده و دلیل حضور را مثمرثمر بودن برای جامعه عنوان کردند.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷ 27 February 2016
تعدادی از افرادی که در دقیقه ٩٠ و وقت اضافه در پای صندوق های رأی حضور یافتند، علت تاخیرشان را منتظر ماندن اعضای خانواده و دلیل حضور را مثمرثمر بودن برای جامعه عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات امروز که قرار بود تا ساعت ١٨ باشد به علت حضور مردم در لحظات پایانی، رأی گیری دو بار تمدید شد. در این بین بسیاری در دقیقه ٩٠ و حتی وقت اضافه در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

یکی از این رأی دهندگان درباره علت تاخیرش به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم سر کار بود و منتظر ماندم از سرکار برگردد تا باهم در شعبه أخذ رأی حاضر شویم.

آتنا یدالله زاده در پاسخ به این سوال که چرا سر صندوق آمده اید، اظهار کرد: آمدم سر صندوق چون ایرانی ام و نسبت به کشورم تعهد دارم.

وی ادامه داد: یک رأی هم یک رأی است و قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. از کسانی که به مجلس می روند می خواهم مفید کار کنند.

** رای أولی: برای استفاده از حق انتخاب خودم آمدم


فاطمه آبادیان دانشجوی دوره کارشناسی که رای أولی است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: خواستم به همراه پدر و مادرم رای دهم.

وی درباره علت حضورش نیز گفت: امسال برای اولین بار رای دادم و احساس غرور می کنم.
این رای أولی ، با بیان اینکه حق انتخاب دارد ، ادامه داد: من حق انتخاب دارم و آمده ام تا از این حق انتخاب خود استفاده کنم.

** به پدرم در زمین کشاورزی کمک می کردم

جوانی که ظاهر خسته ای داشت سر صندوق علت تاخیر خود را کمک به پدرش در زمین کشاورزی عنوان کرد.

مجید اسماعیل نژاد افزود: امروز روز تعطیل بود از آنجا که در روزهای هفته فرصت کمک به پدرم را نداشتم امروز با او به زمین کشاورزی رفته تا زمین را برای شالی کاری آماده کنم.

وی هدف خود از این حضور را وظیفه شرعی برشمرد و تصریح کرد: من به همراه دیگر هموطنانم حضور یافتم تا بگویم تا هستم قلبم برای کشورم می تپد و رای خود را به خانواده شهدا و امام راحل اهدا می کنم.

** تورم را کاهش دهند


یک جوان ٢٤ ساله که به همراه همسر خود در حال رای دادن بود ، گفت: سر کار بودم و همسرم نیز صبر کرد تا من برگردم.

سعید حبیب پور ادامه داد: من بتازگی ازدواج کردم و مخارج زندگی سنگین است.

وی افزود: با وجود همه مشکلات حاضر شدم در عوض انتظار دارم هوای جوانان را داشته باشند و قوانینی وضع کنند که جوانان هم در آن قانون جایگاهی داشته باشند. تورم کاهش یابد و وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود.

**رای می دهم چون کشورم را دوست دارم


مردی حدود ٤٢ ساله که در آخرین لحظه در شعبه حاضر شد، در گفت و گو با ایرنا گفت: هوا امروز بسیار مطبوع بود و بعد از یک هفته کاری، با خانواده به کوه رفتیم.

سید جواد حسین نژاد در باره علت حضورش، إظهار کرد: من امروز رای می دهم چون کشورم را دوست دارم.

وی افزود: ایران کشوری زیبا با مردمانی کم نظیر است و با وجود ایرانیان وطن دوست و دین دار به ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار می کنم.

اینجا ایران است، حال همه بویژه حال خاک پاک ایران خوب است. مردم ایران با نفس های پاک مام میهن نفس می کشند.

من، تو ، او، ما، شما، آنها و همه و همه امروز منسجم تَر از قبل حماسه دیگر خلق کردیم تا دنیا یکبار دیگر بزرگی ما را به نظاره بنشیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار