بازدید 13109

پیش‌بینی وزارت کشور از میزان مشارکت

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد که مردم به اخبار غیررسمی درباره انتخابات اعتنا نکنند.
کد خبر: ۵۷۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 26 February 2016
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد که مردم به اخبار غیررسمی درباره انتخابات اعتنا نکنند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران حاضر درستاد انتخابات کشوردر واکنش به انتشار اخباری مبنی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: اخبار مربوط به انتخابات از طریق اطلاعیه‌های ستاد یا وزیر کشور، من و آقای مقیمی اعلام می‌شود. به اخبار غیررسمی اعتنا نکنید، چون هیچ‌گونه اعتباری ندارند و اطلاعات را از طریق منابع موثق به دست بیاورید.

وی ادامه داد: باید صبر کنید تا اعلام آمار در انتهای رای‌گیری صورت گیرد. اگر از الان بخواهیم آماری ارائه دهیم، ممکن است هر کس برداشت خودش را داشته باشد و شبهه ایجاد شود. اجازه دهید در هر حوزه‌ای که شمارش انجام شد ما نتایج را اعلام می‌کنیم.

امیری درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت در انتخابات گفت: در حوزه‌های اخذ رای با تراکم رای دهندگان مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌کنم میزان مشارکت از دوره نهم بیشتر باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تقاضای میر حسین موسوی و زهرا رهنورد برای ارسال صندوق به محل سکونت آنها به منظور شرکت در انتخابات یادآور شد: این مساله مربوط به استانداری تهران است، اما تقریبا یک ساعت پیش که از استاندار درباره آن سوال کردم گفت که تا الان این کار انجام نشده، اما چنانچه درخواست شود هرکسی که درخواست کند ما وظیفه داریم شرایط رای‌دادن را به عنوان یک حق شهروندی برای آنها فراهم کنیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین بیان کرد: ما وظیفه داریم که کلیه تمهیدات لازم را برای بهره‌مندی مردم از حقوق شهروندی‌شان فراهم کنیم، بخصوص که مقام معظم رهبری همه را برای شرکت در انتخابات فرا خوانده‌اند و فرموده‌اند حتی کسانی که مساله دارند، در انتخابات شرکت کنند. ما در وزارت کشور خودمان را موظف می‌دانیم که بستر اجرای فرمان رهبری را کاملا فراهم کنیم، بنابراین هر شهروند ایرانی بخواهد رای بدهد ما تکلیف داریم که تسهیلات را فراهم کنیم تا از حقش استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی