بازدید 39288

چند نفر تا کنون در حوزه‌های انتخابیه رای دادند؟

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش در سرتاسر کشور آغاز شد تا به این ترتیب و تکلیف نمایندگان مردم برای یک دوره چهارساله در مجلس شورا و یک دوره هشت ساله در خبرگان مشخص شود.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 26 February 2016
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از دقایقی پیش در سرتاسر کشور آغاز شد تا به این ترتیب و تکلیف نمایندگان مردم برای یک دوره چهارساله در مجلس شورا و یک دوره هشت ساله در خبرگان مشخص شود. 

به گزارش «تابناک»، آنچنان که وزارت کشور روز گذشته اعلام کرده یکصدو بیست هزار صندوق رای و همچنین یکصدو ده میلیون تعرفه رای  به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند اختصاص یافته است. طبق پیش‌بینی‌های وزارت کشور دو برابر جمعیت واجدین رایط رای دادن در کشور تعرفه رای چاپ شده و انتظار کمی‌رود با توجه به شور بالای انتخاباتی، خصوصا در روزهای پایانی تبلیغات شاهد مشارکت بالای مردمی در این انتخابات باشیم. در ادامه گزارش لحظه به لحظه برگزاری انتخابات را در شهرهای مختلف کشور را دنبال کنید.

22:34  کردستان|  میزان‌مشارکت‌درکردستان 50.01درصد تاساعت22

رئیس ستاد انتخابات کردستان از حضور حدود 581 هزار کردستانی در انتخابات تا ساعت 22 امشب خبر داد که این امر نشان دهنده مشارکت 50.01 درصدی مردم استان در انتخابات تا ساعت یاد شده است. به گزارش تابناک کردستان، رئیس ستاد انتخابات کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران از حضور حدود 581 هزار کردستانی در انتخابات تا ساعت 22 امشب خبر داد که این امر نشان دهنده مشارکت 50.01 درصدی مردم استان در انتخابات تا ساعت یاد شده است.

22:15  آذربایجان شرقی|  فردا مدارس تبریز، اسکو و آذرشهر تعطیل است

رییس ستاد انتخابات استان از تعطیلی مدارس حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در روز شنبه خبر داد. به گزارش تابناک تبریزسعید شبستری خیابانی دقایقی پیش گفت: با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخابات، فردا تمامی مدارس تبریز، اسکو و آذرشهر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است. وی از کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای استان به دلیل حضور بیش از حد تصور مردم خبر داد و گفت: تعرفه‌های مورد نیاز این شعب در اسرع وقت از شعب دیگر تامین می‌شود.

21:42  اصفهان|عوامل فروش شناسنامه دستگیر شدند

فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیر عوامل فروش شناسنامه در شهرضا خبر داد و گفت: با همکاری مردم تاکنون امنیت انتخاباتی اصفهان مثال زدنی شده است. به گزارش ایسنا سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مردم تاکنون در امنیت انتخابات همکاری ویژه‌ای داشته‌اند و به همین دلیل امنیت انتخابات اصفهان مثال زدنی بوده است. وی در خصوص اعلام پیروزی پیش از موعد برخی از کاندیداها افزود: این صحبت‌های مطرح شده از سوی ستاد کاندیداهای مورد نظر تکذیب شده است و هر دو ستاد از اعلام پیروزی اعلام برائت کردند. فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص فروش شناسنامه در شهرستان شهرضا تصریح کرد: عوامل فروش شناسنامه دستگیر و به مراجع قضایی فرستاده شدند.


21:27  ایلام| مشارکت 63درصدی ایلامی‌ها 

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از مشارکت 63درصدی رای دهندگان استان ایلام درانتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری تا ساعت20امروز خبرداد. به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری در گفتگویی خبری اظهارکرد:مردم استان ایلام با مشارکت بالای خود در انتخابات امروز؛شعور سیاسی خودرابه نمایش گذاشتند. وی در تشریح میزان مشارکت مردم استان ایلام در این انتخابات گفت: تاکنون بیش از 267هزار وهشتصدوسی ونه نفردر دوحوزه انتخابیه شمال و جنوب استان آرای خود را به صندوقهای رای ریخته اند که از این میزان 177هزارودویست وبیست ویک مربوط به حوزه شمالی ومیزان 90هزار 618نفر نیز در حوزه جنوب آرای خود را به داخل صندوقهای رای ریخته اند. کلانتری افزود:میزان مشارکت رای دهندگان واجدین شرایط دراین دوره از انتخابات در سطح استان تازمان اعلام این خبر بیش از 63درصد اعلام شده است که از این میزان، در حوزه شمالی 59درصد ودر حوزه جنوبی 68درصد از واجدین شرایط در انتخابات مشارکت داشته اند. معاون سیاسی استاندار ایلام پیش بین کرد با تمدید زمان پایان اخذ آرا توسط ستاد انتخابات این میزان مشارکت نیز افزایش یابد.


21:03  اصفهان| حماسه 7 اسفند از دوربین مخاطبان تابناک اصفهان

 شهروند خبرنگاران تابناک اصفهان که امروز حماسه ای دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران آفریدند از لحظه ثبت افتخار خود عکس تهیه کردند و برای تابناک فرستادند.

20:34 فارس| تاکنون 411 هزار رای در شیراز ثبت شده است

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تاکنون 411 هزار و 502 رای در سامانه ستاد انتخابات در شهرستان شیراز ثبت شده است. پژوهش هم‌چنین گفت: تا ساعت 17 و 30 دقیقه امروز، یک میلیون و 240 هزار رای در استان به صندوق ریخته شده که از این تعداد 411 هزار و 502 رای در سامانه ستاد انتخابات در شهرستان شیراز ثبت شده است.

20:11 قم| تمدید اخذ رای تا ساعت ۲۲ در قم

استاندار قم با اشاره به اینکه زمان اخذ رای یک بار تمدید شده و تقاضای تمدید مجدد داشته‌ایم، گفت: در صورت تایید وزارت کشور انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید می‌شود. به گزارش تابناک قم، مهدی صادقی در حاشیه برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت انتخابات تاکنون خوب پیشرفته است، اظهار داشت: بازدیدهایی در شهر داشته‌ایم و براساس آنچه مشاهده کردیم مسئولان مربوطه نظم را به طور کامل برقرار کردند. استاندار قم با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مشکلی در شعب اخذ رای نداشتیم افزود: در شعب مختلف دیدیم همه با روحیه خیلی خوب در حال خدمت‌رسانی هستند. وی با بیان اینکه استقبال مردم در شعب مختلف متفاوت، اما خوب بود تصریح کرد: مردم در گذشته هم علاقه خود به نظام را نشان داده‌اند اما امروز برای بار دیگر نشان دادند به کشور نظام و رهبری علاقه‌مند هستند. صادقی با اشاره به اینکه زمان اخذ رای یک بار تمدید شده و تقاضای تمدید مجدد داشته‌ایم گفت: در صورت تایید وزارت کشور انتخابات تا ساعت 22 تمدید می‌شود.

19:58 اصفهان| چند اصفهانی تاکنون پای صندوق رای رفته اند؟

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار تا كنون یك میلیون و ۴۳۶ هزار نفر در استان اصفهان در انتخابات مشاركت داشتند. احمدرضا ضیایی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینكه تاكنون انتخابات در نهایت آرامش در استان برگزار شده است، اظهار داشت: همه دو هزار و ۴۷۸ شعبه در سراسر استان اصفهان فعال است. وی با بیان اینكه برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است، ابزار داشت: تاكنون حدود یك سوم از مردم استان اصفهان در انتخابات حضور یافتند. رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان  تعداد مشاركت كنندگان در انتخابات استان اصفهان را یك میلیون و ۴۳۶ هزار نفر اعلام كرد و ادامه داد: در حوزه های انتخابیه شهرستان اصفهان ۵۱۱ هزار و ۵۰ ، كاشان و آران و بیدگل ۱۲۹ هزار و ۱۰۰، خمینی شهر با ۸۱ هزار نفر ،شهرضا و دهاقان ۶۲ هزار و ۲۰۰ نفر ، نجف آباد ۱۰۷ هزار و ۲۰۰ نفر  و شاهین شهر و میمه ۹۳ هزار و ۷۰ نفر مشاركت داشته اند.


19:00 آذربایجان شرقی| آمار مشارکت در تبریز بیش از پیش بینی هاست

با توجه به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای احتمال تمدید مجدد زمان رای گیری می رود.  به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، براساس شواهد موجود آمار مشارکت مردم در این دوره نسبت به دوره های قبل بیش از پیش بوده و احتمال مشارکت بالای 60 در صدی در تبریز می رود. مردم امروز  از هر قشری وبا هر سلیقه ای پای صندوق رای حاضر شدند و لحظه به لحظه حوزه های رای گیری شلوغتر میشوند

18:30  آذربایجان شرقی| همه آمدند
در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور نیز مردم از طیف ها با عقیده های مختلف آمده بودند تا برگ زرین دیگری را در دفتر انقلاب ثبت کنند.


18:08  قزوین| هیچ داوطلب جدیدی در استان تایید نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت : هیچ داوطلب جدیدی در استان به لیست نامزدهای مجلس شورای اسلامی اضافه نشده و ارسال پیامک هایی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبی کذب محض است. به گزارش تابناک قزوین ، ایوب رحیمی در ارتباط زنده با  مردم از طریق سیمای مرکز قزوین  و در برنامه شکوه اقتدار  بیان داشت:  هیچ گونه تاییدیه یا رد صلاحیت جدیدی در خصوص داوطلبان نمایندگی مجلس طی دیروز و امروز  انجام نشده  و مردم صرفا" به آگهی و لیستی که از سوی فرمانداری ها و بخشداری ها در شعب اخذ رای نصب شده توجه کنند. وی افزود:  شایعات و پیامک هایی که مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبی برای برخی افراد ارسال شده کذب محض است و ارسال کنند گان این پیامک ها شناسایی شده اند که با آنها برخورد خواهد شد. رئیس ستاد انتخابات استان بیان داشت:  برخی از هواداران نامزدها ممکن است شایعاتی را مطرح کنند که شهروندان و عموم مردم  باید به این شایعات  و جوسازی ها هیچ اعتنایی نداشته باشند  و صرفا" به پیامها و اطلاعیه هایی که توسط مراجع ذی ربط و ستاد انتخابات استان از طریق صدا و سیما  قرائت و اطلاع رسانی می شود توجه کنند.

17:45 مازندران| دستگیری 2 مورد مشکوک به خرید و فروش رای در ساری
    دبیر ستاد انتخابات مازندران با اشاره به دستگیری دو نفر در ساری گفت: دو نفر که شائبه خرید و فروش رای درباره آنها وجود داشت در ساری دستگیر شدند اما هنوز تخلفات آنان در این زمینه محرز نشده و این افراد تحت نظر نیروی انتظامی هستند. به گزارش ایسنا مهرداد ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران در استانداری اظهار کرد: صبح امروز به همراه استاندار مازندران از مسجد شکوهی و امامزاده عباس ساری بازدید کردیم. وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم تا این لحظه در استان بسیار خوب بوده است؛ تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند زیرا ترافیک و سرمای زمستان در مناطق بالادست و کوهستانی حضور را با مشکل مواجه می کند.
ابراهیمی با بیان اینکه همه امکانات فنی برای برگزاری انتخابات مهیا است، بیان کرد: امیدواریم مردم با مشارکت بالایی هفتم اسفندماه را تاریخی کنند.

17:30  کرمانشاه| تکذیب قتل یک شهروند هرسینی در حوزه اخذ رأی

مسئول کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: نزاع بزرگی در سطح استان در این زمینه نداشته‌ایم و قتل و جرحی در کار نبوده است و درگیری در یکی از محل‌های اخذ رأی هرسین نیز در حد مشاجره بوده است. نصرت الله مرادی با تکذیب قتل یک شهروند هرسینی در یکی از حوزه اخذ رأی گفت: این درگیری در حد مشاجره بود و شایعه قتل صحت ندارد. به گزارش میزان، مسئول کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمانشاه ظهر امروز در کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمانشاه در مورد صحت و سقم شایعه‌ای مبنی بر قتل یک شهروند هرسینی در محل اخذ رأی اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد. وی بیان داشت: فرآیند انتخابات در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و در نهایت امنیت و آرامش در حال برگزاری است و با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌ها اخذ رأی ادامه دارد. مسئول کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مجموع گزارش‌های واصل شده از اقصی نقاط استان تا این ساعت هیچ حادثه سوء امنیتی نداشتیم و امنیت فرآیند انتخابات در استان مطلوب است. 

17:01  قم| روایت عکاس گاردین از انتخابات در قم

روزنامه گاردین هم امروز اخبار انتخابات ایران را به خوبی پوشش داد. سعید کمالی دهقان روزنامه نگار ایرانی گاردین این گزارش را تهیه کرده و در زیر میتوانید دو تصویر از گزارش گاردین درباره انتخابات ایران را که از قم مخابره شده ببینید.

کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد

کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد

16:47 سمنان| دومین عروس و داماد انتخاباتی هم رویت شدند

پس از حضور اولین عروس و داماد انتخاباتی در ساعات اولیه رای دادن در یاسوج هبرگزاریها دقایقی پیش از حضور یک زوج دیگر در سمنان خبر دادند. به گزارش ایسنا این زوج جوان جشن زندگی مشترک خود را با جشن سرنوشت امروز ملت ایران، توأمان کرده و در این جشن بزرگ ملی حضور یافتند. این زوج جوان که هر دو دانشجوی رشته عکاسی دانشگاه سمنان بودند با شیرینی به استقبال دیگر رای‌دهندگان رفته و کام رای‌دهندگان سمنانی حاضر در این شعبه اخذ رای را با شیرینی جشن زندگی مشترک خود، شیرین‌تر کردند.

16:30  البرز| مردم و مسئولان در کنار هم رای دادند

مردم و مسئولان استان البرز امروز همراه با هم به پای صندوق رای رفته و رای خود را به صندوق انداختند.

16:02  فارس| دستگیری 165 متخلف انتخاباتی

رئیس دادگستری فارس با بیان اینکه 25 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده است اظهارکرد: تا امروز در همین خصوص 165 نفر دستگیر شده و به غیر از 16 نفر، سایر متهمین با قرارهای  تأمین مناسب آزاد شده اند. همچنین به گزارش تابناک فارس رئیس ستاد انتخابات فارس از انصراف ۲۰۳ نفر از کاندیداهای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس خبر داد.وی ادامه داد: رقابت در استان فارس میان ۲۵۳ کاندیدای حضور در مجلس شورای اسلامی برای ۱۸ کرسی است.


15:47 البرز| هدایت یک کاندیدا به بیرون از شعبه اخذ رای

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان البرز گفت: افرادی که می‌خواهند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را از ۲ استان شرکت کنند منع قانونی ندارد.

عبادالله کامکار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک البرز مستقر در ستاد انتخابات استان البرز گفت: برای مردم راحت‌تر این است که در یک حوزه و یک شعبه آراء خود را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صندوق بیاندازند.

وی افزود: اما برای کسانی که می‌خواهند مجلس را در یک استان و مجلس خبرگان را در استان دیگری رأی دهند منع قانونی وجود نداشته و دستورالعملی در این زمینه نداریم.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که برخی از شهروندان از باقی ماندن آثار تبلیغات کاندیداها در نزدیکی شعب اخذ رأی گزارش‌هایی داده‌اند، گفت: تأکید ویژه‌ای کرده‌ایم که این آثار در اطراف شعب اخذ رأی به طور کامل امحاء شود و تا این لحظه گزارشی به هیأت بازرسی ارسال نشده و در صورت دریافت گزارش بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات در استان البرز در پاسخ به این پرسش که از صبح امروز چه میزان تخلف گزارش شده است، گفت: تخلف جدی نداشتیم اما یک کاندیدا در حوزه انتخابیه کرج پس از رأی دادن در محل مانده بود که با تذکر بازرسان، شعبه اخذ رأی را ترک کرد.

این مسئول اظهارداشت: طبق قانون، کاندیداها تنها مجاز به ورود به یک شعبه و آن هم برای رأی دادن هستند و پس از رأی دادن باید بلافاصله شعبه را ترک کنند.

14:54 خراسان جنوبی| زمانِ انتخابات تمدید نمی شود

گزارش های دریافتی خبرنگاران تابناک از 4 حوزه های انتخاباتی استان خراسان جنوبی حاکی است که بخش عمده ای از حوزه های مرکزی و اطراف میعادگاه های نماز جمعه همچنان پرازدحام است و زنان و مردان غیرتمند استان در صفوف به هم فشرده منتظرند تا با رسیدن به محل ثبت نام و رای گیری، آرائ خود برای انتخاب یک نماینده مجلس خبرگان رهبری و 4 نماینده شهرستانهای استان، به صندوق بیاندازند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اظهار رضایت از روند انتخاب تا بعدازظهر امروز به تابناک خراسان جنوبی گفت: امیدواریم امروز فرآیند انتخابات به بهترین نحو انجام شود تا بتوانیم نتیجه آراء را در اسرع وقت اعلام کنیم.

 جزندری در گفتگو با خبرنگار تابناک خاطرنشان کرد: اخذ رای از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا 10 ساعت ( 6 بعد از ظهر ) ادامه دارد و تا زمانی که از مرکز اعلام نشود اخذ رای تمدید نمی‌شود.

کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد


کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد

14:44 یزد| مشارکت به 70 درصد می رسد

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار تابناک مستقر در ستاد انتخابات استان یزد گفت تا ساعت 12 امروز بیش از ده درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کرده اند که با توجه به تجربیات سال های گذشته رقم بالایی محسوب میشود.

به گزارش تابناک یزد، وی افزد: عموم مردم بعدازظهر را برای مشارکت در حماسه سیاسی انتخاب می کنند و تمهیدات لازم مهیا شده است هرچند انتظار داریم مردم هرچه سریع تر در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما مشارکت حدود 70 درصدی مردم استان یزد است.

13:45 استان اصفهان| چهرۀ خندان اصفهانی ها هنگام رأی دادن



13: 13 مازندران| حضور اقلیت‎های مذهبی در پای صندوق‎های رای

حوزه رای‎گیری شعبه رودکی خیابان شهبند ساری ویژه اقلیت‎های مذهبی مازندرانی یا اقلیت‎هایی است که این‎روزها را برای مسافرت به این انتخاب کرده‎اند.

به گزارش تابناک مازندران، بر اساس برنامه‎ریزی قبلی مسئولان انتخابات در مازندران یک شعبه برای رای‎گیری از اقلیت‎های مذهبی در مازندران اختصاص یافته است که هم‎اکنون با حضور هموطنان غیرمسلمان در حال فعالیت است.

بر این اساس حوزه رای‎گیری شعبه رودکی خیابان شهبند ساری ویژه اقلیت‎های مذهبی مازندرانی یا اقلیت‎هایی است که اینروزها را برای مسافرت به این انتخاب کرده‎اند.

13:04 خراسان رضوی|شور و شوق مشهدی ها در انتخابات

ازدحام جمعیت پای صندوق های رأی


ازدحام جمعیت پای صندوق های رأی

منبع: تابناک خراسان رضوی

12:38  قم| 
کاندیدای خبرگان تهران در شهرک شهید محلاتی قم رای داد. به گزارش تابناک قم آیت‌الله تقی مصباح یزدی با حضور در شهرک شهید محلاتی، رای خود را به صندوق انداخت.

کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد

کاندیدای خبرگان تهران در قم رای داد

11:55 خراسان جنوبی| حضور بی سابقه مردم در پای صندوق های اخذ رای 

استاندار خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند رای خود را به صندوق انداختند. به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی، مستقر در ستاد انتخابات استان، علی جزندری دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات گفت: خبرهای رسیده از 606شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی حاکی از ازدحام و حضور بی سابقه مردم ولایتمدار استان در پای صندوق های اخذ رای است. وی ادامه داد: 598 هزار نفر در کل استان طبق اعلام وزارت کشور واجد شرایط رای دادن هستند. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در خصوص ابلاغیه های وزارت کشور به ستادها گفت: تا این لحظه به جز دستور وزیر محترم کشور برای شروع رای گیری در حوزه ها، هیچگونه اطلاعیه ای از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور صادر و دریافت نشده است و در صورت صدور هر گونه اطلاعیه ای به اطلاع رسانه ها و مردم می رسد. وی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: برای جلوگیری از وجود هرگونه اشتباهی در اخذ رای برای دو مجلس و جابه جا نشدن آرا، تعرفه ها به رنگ های متفاوت در نظر گرفته شده است و اگر هرگونه سوالی برای مردم ایجاد شود مسولین در پای صندوق ها پاسخگوی مردم است . 


11:44  کرمانشاه|تصویری از ازدحام جمعیت در یکی از شعب اخذ رای در کرمانشاه.

عروسی پای صندوق رای!

10:51 آذربایجان شرقی| امام جمعه تبریز دقایقی پیش با حضور در مسجد آیت الله انگجی تبریز رای خود را به صندوق انداخت. آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از  رأی دادن گفت: به دستور قرآن كریم باید در كار خیر سبقت كرد. به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، وی گفت که صحبت من ، همان پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است. امیدوارم مردم با حضور حداكثری خود در پای صندوق‌های رای ثابت كنند كه وفادار نظام هستند و پاسخ دندان شكنی به یاوه گویی‌های دشمنان و بدخواهان نظام بدهند.

10:00  اصفهان| استاندار اصفهان و هیات همراهش دقایقی پیش با حضور در یکی از شعب اخذ رای، رای خود را صندوق انداخت. همچنین سید رضا عقدایی معاون سیاسی استاندار نیز دقایقی پیش در نشست ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: براساس آخرین آمار 334 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان با هم رقابت می‌کنند. به گزارش تابناک اصفهان، وی با بیان اینکه تا پایان مهلت انصراف نامزدها، 208 نفر انصراف دادند و 334 نفر در صحنه ماندند، گفت: با توجه به زمان شروع رأی‌گیری فرصت انصراف وجود ندارد.

09:34  یزد| استاندار یزد هم با حضور در مسجد حظیره یزد، از شور و نشاط مردم برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خوب توصیف کرد. «سید محمد میر محمدی» از حضور مردم در پای صندق های اخذ رای و همچنین دست اندارکاران و مجریان برگزاری انتخابات قدردانی کرد. این در حالی است که گزارش های مردمی از شعب مختلف اخذ رای در شهرستان ها و همچنین مرکز استان یزد حکایت از شلوغی و ازدحام مردم برای شرکت در انتخابات دارد. آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد لحظاتی پیش با انداختن رای خود به صندوق در مسجد حظیره در انتخابات شرکت کرد. 


عروسی پای صندوق رای!

عروسی پای صندوق رای!

عروسی پای صندوق رای!

09:00 کهگیلویه و بویراحمد| یک زوج یاسوجی از فرصت بین فاطمیه اول و دوم بهترین استفاده را کردند و جشن عروسی خود را پای صندوق رای برگزار کردند. داماد عبدالله روهنا و شادی بناری جزو اولین کسانی هستند که در این محل حضور یافته اند و رای خود را به صندوق انداختند.

عروسی پای صندوق رای!

08:00  خراسان رضوی| رای گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور راس ساعت 8 صبح در استان خراسان رضوی درحالی آغاز شد که آمار افراد واجد شرایط در استان خراسان رضوی  چهار میلیون و 420 هزار است و بیش از 60 هزار  نفر نیروی انسانی در 3508 شعبه اخذ رای برگزاری انتخابات را بر عهده دارند. به گزارش تابناک خراسان رضوی، در مشهد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی با ۷۰ حوزه فرعی امر برگزاری انتخابات خبرگان رهبری انجام می شود درحالیکه 908 شعبه ثابت و 92 شعبه سیار و در مجموع هزار شعبه، در بخش مرکزی مشهد 47 شعبه ثابت و 62 در مجموع 109 شعبه، در بخش رضویه 9 شعبه ثابت و 22 شعبه سیار در مجموع 31 شعبه و در بخش احمدآباد 7 ثابت و 26 شعبه سیار در مجموع 33 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است. 




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار