بازدید 34310

غذای معروف و محبوب ایرانی سرطان‌زاست!

پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی کردن گوشت، مواد سمی ایجاد می‌کند
کد خبر: ۵۷۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 26 February 2016
متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی کردن گوشت، مواد سمی ایجاد می‌کند و کسانی که زیاد به این شیوه گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مجید حاجی‌فرجی درباره عوارض مصرف زیاد گوشت قرمز گفت: یکی از پروتئین‌های هرم غذایی که در بسیاری از جوامع مورد مصرف قرار می‌گیرد، گوشت قرمز است؛ باید توجه داشته باشیم که علاوه بر چربی‌های ظاهری گوشت که توصیه می‌کنیم امحاء شود با چربی‌های مخفی گوشت روبه‌رو هستیم که در ظاهر محاسبه نمی‌شوند، از این‌رو گوشت قرمز چربی اشباع بالایی دارد.

وی افزود: میزان مصرف گوشت قرمزی که به افراد توصیه می‌شود بنا بر وضعیت جسمانی و سن آن‌ها متفاوت است که در شرایط عادی باید طبق دستور هرم غذایی مصرف ‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: به کسانی که مستعد بیماری‌های سیستمیک و غیرواگیر نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و افزایش آنزیم‌های کبدی و فشارخون هستند، توصیه می‌شود که از مصرف گوشت قرمز به ویژه انواع سرخ کردنی‌ها یا کبابی روی ذغال پرهیز کنند، زیرا تحقیقات نشان داده که این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده و روده قرار خواهند داشت.

حاجی‌فرجی، درباره مضرات روش پخت ناصحیح گوشت قرمز گفت: در روش پخت ناصحیح مانند ذغالی یا کبابی مواد سمی به وجود می‌آیند که به ماده غذایی آمیخته می‌شوند و کسانی که در دفعات زیاد به این شیوه گوشت قرمز را مصرف می‌کنند، بیشتر به سرطان‌های گوارشی مبتلا می‌شوند.

متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی ضمن توصیه به مصرف استاندارد گوشت قرمز گفت: در مواردی که فرد مبتلا به کمبود خون ناشی از فقر آهن باشد، باید گوشت قرمز را در الگوی غذایی خود قرار داد تا این کمبود آهن به صورت پروتئین حیوانی تأمین شود.

وی افزود: با توجه به تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن جوامع میزان تحرک در افراد بسیار کاهش یافته و در نتیجه آن متابولیسم بدن تغییرات بسیاری کرده است به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بیش از دو یا سه وعده در هفته از گوشت قرمز استفاده نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴
خوشبختانه اکثریت مردم این یه مرض رو نمیگیرن، مگر اینکه بخاطر نخوزدن 5 واحد میوه ای باشه که چند روز پیش راجع بهش نوشته بودین!!!!
کاش میزان مصرف سرانه گوشت در آمریکا و ایران را می نوشتید و همچنین آمار شیوع سرطان در هر دو .
ذغالی که کاملا غلط است اما کبابی را به شرطی که گوجه فرنگی با آن مصرف کنید مشکلی نیست.
سلام
اون قدیم ها پدر بزرگ و مادر بزرگ های من و شما غذای اصل شون همین کباب بود و آبگوشت و کله پاچه همشون هم سالم و سر حال بودند متخصصین تغذیه یه روز میگن این خوبه فرداش میگن همون بده بستگی داره به عوامل پشت صحنه!
کباب در درجه اول آلودنده کننده های هوا هم هست اگه کمی دقت کنیم
متخصصان نگران نباشند چون بخش اعظم جامعه توان خرید گوش و کباب خوذدن ندارند.شاید تا 20 درصد جامعه میتوانند مقدار قابل توجهی گوشت و کباب بخورند که اگر سرطان هم بگیرند عددی نیست .3روز پیش یک کیلو گوشت چرخ کرده گاوی گرفتم 30.000 تومان. این رسم این روزگار بیرحم است که هرچی سنگه برپای لنگه. یعنی اینکه سرطان میاد گریبان کباب نخورده ها رو میگیره.
كوشت قرمز؟!
جي هست؟
منظورتان چلوکباب برگ یا کوبیده و یا شیشلیگ است.؟ نظر را کامل اعلام کنید
بعضیا پارک را بخاطر کباب ذغالی میرند.
بابا جون اصلانگران نباشید ما اگه گوشت پیدا کنیم اب پز میخوریم
هزاران ساله که انسان به این روش گوشت کباب کرده..حالا میگن با زغال کباب نکنید...با گاز هم که سرخ می کنیم یه عده دانشمندان دیگه میگن: گاز خامی که به گوشت می خوره عوارضش بدتر از کباب زغالیه...بلاخره حرف حساب با کیه؟
بهتر است اول تکلیف سبزی فاضلابی و میوه سمی و روغن پالم را روشن کنید .
وقتی با ذغال کباب درست میکنید چون ذغال یک سوخت فسیلی است در هنگام سوختن سرب و جیوه متصاعد میکند که در کباب می نشیند هر دوی این عناصر سنگین خطرناک و سرطانزا هستند . این مشکل ایران و ترکیه است چون کباب یکی از غذاهای اصلی آنها است.
فکر نمی کنم حرف درستی باشه
چون بر کباب شدن گوشت خیلی تأکید شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل