بازدید 2336

شرط کمیته امداد برای پوشش نیازمندان در چرخه حمایت‌

کد خبر: ۵۷۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 24 February 2016
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بیان آنکه وضعیت بی‌سوادی بعد از 30 سال در کشور وحشتناک است گفت: در حال حاضر بر اساس آمار سازمان نهضت سوادآموزی حدود 16 هزار و 600 نفر از مددجویان کمیته امداد بی‌سواد هستند که تا پایان سال 95 قطعا تمامی آن ها به چرخه سواد آموزی ورود کرده و با سواد خواهند شد.

به گزارش ایسنا، اکبر میرشکار در خصوص وضعیت بی سوادی در میان مددجویان این نهاد اظهار کرد: از سال 1390 با روش "چهره به چهره" شناسایی وضعیت بی سوادی مددجویان کمتر از 49 سال را دستور کار خود قرار دادیم که طی آن حدود 200 هزار مددجوی بی‌سواد شناسایی شدند.

وی افزود: در همان سال طی انعقاد تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی، بیش از 90 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفتند و به آن‌ها مدرک ارائه شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: درحال حاضر حدود 96 هزار بیسواد دیگر باقی مانده‌اند که بانک اطلاعاتی آن‌ها در اختیار نهضت سواد آموزی قرار گرفته و نهضت اعلام کرده است که بخش زیادی از آن‌ها قبلا تحت آموزش‌های آنان قرار گرفتند و دارای مدرک تحصیلات ابتدایی هستند و از این تعداد تنها 16 هزار و 600 نفر بی سواد مطلق هستند.

میرشکار همچنین ضمن اشاره به آمار منتشر شده توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ارتباط با تعداد مددجویان بی‌سواد کمیته امداد اظهار کرد: اخیرا سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که کمیته امداد دارای 150 هزار مددجو بی سواد زیر 49 سال است.

وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها این آمار را براساس بانک اطلاعاتی خود منتشر کرده در حالیکه این بانک اطلاعاتی قابل اعتماد نیست زیرا طی بررسی‌های صورت گرفته برخی از این افراد اصلا مددجو کمیته امداد نیستند یا برخی از آن‌ها با سواد هستند اما در خود اظهاری‌ها خود را بی‌سواد اعلام کرده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که تا پایان سال 95 تمامی مددجویان را به چرخه آموزشی نهضت سواد آموزی وارد کنیم اما برخی از این افراد دارای مشکلاتی چون کند ذهنی، بیماری‌های صعب العلاج و... بوده و به این ترتیب آموزش پذیر نیستند.

میرشکار ادامه داد: علاوه بر آن به علت آنکه همواره افرادی به چرخه حمایت گری کمیته امداد وارد می‌شوند، فرآیندی را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم طی آن مسئله سواد آن‌ها راساماندهی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طی این فرآیند افراد درصورت بی سوادی تحت حمایت‌های دائم قرار نمی گیرند و تنها به طور موردی حمایت می‌شود؛ به این ترتیب باید در مدت زمان مشخص شده از سوی کارشناسان به چرخه آموزشی نهضت سواد آموزی ورود و مدرک "تحصیلات ابتدایی" را اخذ کنند، سپس پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و استعلام از نهضت سواد آموزی فرد را وارد چرخه حمایتگری خواهیم کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: این مسئله مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت بوده اما توسط مجلس شورای اسلامی رد شده است، با این حال به علت آنکه معتقدیم مددجو در صورت بی سوادی هیچ گاه توانمند نخواهد شد، طی فرآیندی داخلی آن را عملیاتی می‌کنیم تا به این ترتیب هم مسیر توانمندی مددجویان را پیگیری کرده و هم مقدمه ریشه کن شدن فقر در کشور را فراهم کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار