بازدید 7341

مردم باید روزی ۵ وعده میوه و سبزی مصرف کنند

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به عوارض بیماری‌های سرطان، قلب، دیابت، اضافه وزن و ... توصیه کرد: اشخاص مختلف می‌بایست در روز حداقل ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کنند اما این در حالی است که این مورد بسیار مهم نادیده گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 24 February 2016
مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به عوارض بیماری‌های سرطان، قلب، دیابت، اضافه وزن و ... توصیه کرد: اشخاص مختلف می‌بایست در روز حداقل ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کنند اما این در حالی است که این مورد بسیار مهم نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهرام رفیع‌فر با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از جامعه ایران سیگار مصرف می‌کنند، اظهار داشت: بخش بزرگی از این جمعیت 10 درصدی را آقایان تشکیل می‌دهند، بخشی از طریق استعمال قلیان و بخش دیگر با سیگار به سلامتی خود آسیب می‌زنند.

رفیع‌فر با بیان اینکه سلامتی ثروتی است که در بطن تمام انسان‌ها وجود دارد، افزود: هر چه قدر که برای کسب این ثروت ارزشمند تلاش و برنامه ریزی داشته باشیم، سالم‌تر زندگی خواهیم کرد. و تنها با افزایش ثروت سلامتی توانایی زندگی موفق و اثر بخش را خواهیم داشت.

وی که در یک گفت‌وگوی رادیویی شرکت کرده بود، در ادامه افزود: طبق آمارهای به دست آمده مشخص شده است که خانم‌ها همواره بیشتر به فکر سلامتی خودشان هستند و با مراجعه بیشتر و مرتب به پزشک در صدد پیشگیری از بیماری‌های احتمالی هستند.

رفیع‌فر با اشاره به باورهای مختلف مردان مبنی بر اینکه جسم قوی‌تر و مستحکم‌تری در مقابل بیماری‌های گوناگون دارند، گفت: امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که ثابت شده است با دانستن و توانستن و خواستن سلامتی می‌توان بسیار مطلوب‌تر و بهتر زندگی کرد. با این دیدگاه می‌بینم که می‌شود با مراقب‌ و پیشگیری‌های بیشتر دچار بیماری و اختلال و عارضه‌های مختلف نشویم.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها باید از وجود ارزشمند خود مراقبت و نگهداری کنند، عنوان کرد: افراد جامعه می‌توانند با رعایت رفتار مناسب سلامت و سبک زندگی صحیح  از عوامل بیماری در فضای زندگی در امان بمانند.

رفیع‌فر همچنین با اشاره به بیماری‌های سرطانی، قلبی، دیابت، اضافه وزن و ... توصیه کرد: اشخاص مختلف می‌بایست در روز حداقل 5 واحد میوه و سبزی مصرف کنند. اما این در حالی است که این مورد بسیار مهم نادیده گرفته می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری، کارآفرینی، تولید و ... وابسته به سلامت انسان است، خاطرنشان کرد: اکثر سازمان‌های مدرن در دنیا برای خدمت مطلوب در عرصه‌ جهانی در مرحله‌ نخست خواستار سلامت نیرو‌های انسانی خود هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۳
بی خیال بابا با این اوضاع و وضع مالی که اکثر مردم دارند روزی یک وعده بخورند باید کلاهشون را بندازند عرش خداااااااا
آقای مدیر کل محترم حتما با حقوق های خوبی که شما می گیرید بتوانید روزی 5 واحد میوه و سبزیجات مصرف کنید .آقای محترم کجای کار قرار دارید وضع درآمد فقط برای زنده ماندن است.
چشم!!!
روزی 5 نوبت کافیه؟!
نمیدونستیم، واسه همین کاهلی کردیم!!!!
والا با وضعیت فعلی درامد مردم و بآلوده بودن میوه و سبزی به انواع سموم و کود سرطانزا فکر نمیکنم دلیلی برای خوردن بیشتر میوه و سبزی وجود داشته باشه!!!!!!!!!
حتما با جیب خودش سنجیده که حقوق میلیونی میگیرد نه با حقوق قرارداد کار مشخص.
پولش را بدهید باشه می خوریم. مرئم در تهیه نان و پنیر مانده اند حالا 5 وعده میوه و سبزیجات؟؟؟!!!
یک وعده بگو ببین 80 درصد مردم توانش و دارند!!!!!!!!!!!
البته نه میوه و سبزی سمی و آلوده
خخخخخخخ فقط همين!
وقتي كه تمام ميوه ها و سبزيهاي موجود ، به شكلهاي مختلف ، آلوده هستند ، چطور ميشه مصرفشان كرد . . . ؟؟؟؟
5 واحد نه 5 وعده!!
روزی پنج وعدههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخ.مردم ما اگه هفته ای یکبار بتونن میوه بخورن شاهکار
کردن با این وضعیت فلاکت بار .شما هم وقت گیر اوردی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار