بازدید 213679

گول نخورید! شما برنده هیچ جایزه‌ای نشده‌اید

طی سالهای گذشته به طور دائم اخباری جعلی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی‌ها منتشر شده و عده‌ای با جعل عنوان اپراتورهای تلفن همراه از مردم کلاهبرداری می کنند.
کد خبر: ۵۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 24 February 2016
طی سالهای گذشته به طور دائم اخباری جعلی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی‌ها منتشر شده و عده‌ای با جعل عنوان اپراتورهای تلفن همراه از مردم کلاهبرداری می کنند.

به گزارش ایسنا، این کلاهبرداران با جلب اعتماد مردم و جذب طعمه‌های خود، باعث می‌شوند تمایلات و گرایش‌هایی مثل کنجکاوی یا طمع افراد تحریک شده و اطلاعات حساسی مانند اطلاعات کارت‌های بانکی، رمزهای عبور و اطلاعات خصوصی در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته و مورد سوء استفاده قرار گیرند.

به عنوان مثال در یکی از موارد، کلاهبرداران با فردی تماس گرفته و گفته‌اند شما در یک برنامه رادیویی برنده مسابقه یکی از اپراتورها شده‌اید و برای دریافت جایزه، او را تا پای دستگاه خودپرداز کشانده و از وی اخاذی کرده‌اند! اما چه کار کنیم در دام این کلاهبردارها نیفتیم؟

اپراتورهایی مثل همراه اول و ایرانسل طرح های جایزه‌دار و تشویقی خود را از طریق سایت رسمی و تبلیغات عمومی اعلام می کنند. با این اوصاف اگر کسی با شما تماس گرفت و گفت شما برنده مسابقه همراه اول یا ایرانسل شدید و باید همین حالا برای دریافت جایزه خود فلان مبلغ را واریز کنید، مطمئن باشید در دام یکی از کلاهبرداران گرفتار شده اید.

اما چگونه باید تشخیص دهیم که تماس از طرف اپراتور است یا کلاهبردار؟ نکته مهم این است که اپراتورها اسامی برندگان خود را به صورت رسمی و از کانالهای رسمی خود اعلام می کنند. شما اگر برنده مسابقه ای در همراه اول شوید، اول اینکه از اپراتور اول یا دوم با شما تماس می گیرند، نه از خط موبایل آن هم خطی متعلق به اپراتوری به غیر از اپراتور مربوطه.

دیگر اینکه اسم برندگان در پورتال رسمی اپراتورها درج می شود. بر همین اساس اگر فردی با شماره ناشناس با شما تماس گرفت و خود را نماینده اپراتور تلفن همراه معرفی کرد، حتما در صحت ادعای او شک کنید.

نکته مهم دیگر این است که هیچ اپراتوری از برنده طرح خود شماره حساب، موجودی و رمز دوم نمی خواهد، بلکه جایزه به صورت حضوری و در یک مراسم رسمی اعطا می شود.

با توجه به این موارد و با وجود کلاهبردارانی که هم از برند اپراتورها و هم از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند، افزایش آگاهی و اطلاعات مشترکین ضروری است. برای جلوگیری از ایجاد چنین مواردی به اطلاع رسانی سازمانها از طریق پیامک، تبلیغات و پورتال رسمی آنها توجه کنید تا اگر به مواردی غیر از آنها و یا به کلاهبردارها برخوردید، خود را در برابر آنها ایمن کنید.

البته این جعل عنوانها تنها به اپراتورهای تلفن همراه هم محدود نمی شود و در این زمینه تاکنون وزارتخانه‌ها، شرکتها و سازمانهای مختلفی هشدار داده‌اند. به عنوان مثال چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نسبت به ارسال پیامک‌های سودجویانه‌ای که در آنها از نام وزارت ارتباطات سوءاستفاده می‌شود، هشدار داده بود.

محمود واعظی در این‌باره اعلام کرده بود: «متاسفانه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از نام وزارت ارتباطات و ارسال پیامک به کاربران اعلام می‌کنند که آنها در مسابقه یا قرعه‌کشی این وزارت برنده شده و با دریافت رمز کارت بانکی کاربران اقدام به برداشت و خالی کردن حساب مشترک می‌کنند.

لازم است دوباره تاکید کنم که این گونه پیامک‌ها هیچگونه ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و صرفاً کلاهبرداری است.»

شرکت مخابرات نیز در این زمینه چندی پیش هشداری منتشر کرده و اعلام کرده بود:« به تازگی مشاهده شده است که افراد سودجو تحت عناوین و مناسبتهای مختلف با ارسال پیامک با مضمون برنده شدن جایزه نقدی و یا غیرنقدی نسبت به اخاذی از شهروندان اقدم می کنند. مخابرات از مشترکان درخواست کرده است که برای اطمینان از هرگونه اطلاع رسانی (پیامکی) به آدرس الکترونیکی www.tct.ir مراجعه و نسبت به پیامک دریافت شده اطمینان حاصل کنند.اطلاع رسانی از سوی شرکت مخابرات استان تهران از طریق سایت و درج در مطبوعات و یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی به شهروندان انجام می شود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۲۱
چطور شما میتونید تلگرام و شبکه های اجتماعی رو فیلتر کنید میتونید کسی که عکس های انچنانی رو در شبکه های اجتماعی میزاره رو 24 ساعته پیدا کنید ولی نمیتونید این کلاهبردار هارو شناسایی کنید اونم کسانی که از اپراتورهای تلفن همراه اقدام به کلاه برداری میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
اهمیت عکسهای آنچنانی برای آقایون از مال مردم بیشتره
با تهیه یک نرم افزار ساده و فیلتر هوشمند کلمات کلیدی و دسترسی ان به پلیس فتای کشور و استانی این کلاهبرداری ها به صفر می رسد. به همین سادگی!
جالبه كه روز به روز به تعداد كلاهبرداران در اين مملكت اضافه مي شود و هيچ اتفاقي نمي افتد چرا كه مسولين فقط دنبال دنبال بي بصيرت ها، نفوذي ها ، عوامل فتنه، عوامل انگليسي، ليبرال ها، بي دين ها ، غرب زده ها و ......
پاسخ ها
فریبا امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
اتفاقا امروز بهم پیام دادن و گفتن به فلان شماره که خط ثابت از تهران بود تماس بگیرم اونم گفت ۴۹۹ تومن بریز به حساب تا جایزتو بدیم که جایزم تیبا و . شمارشم ۰۹۳۸۸۶۰۳۰۷۷ و شماره ثاب۰۲۱۵۶۱۲۰۱۰۹ده ملیون پوله. خدا خندنامردها
اپراتورهای تلفن همراه نردبان این دزدان برای بالارفتن از دیوار مردم می شوند همه که محتاط و دزد زده آماده باش نیستند خیلی ها کار با تلفن همراه و دستگاههای عابر بانک را به زور بلدند اینها را متولیان باید جلویش را بگیرند البته از خیلی وقت پیش ها نه حالا که هزاران نفر آدم خوش بین قربانی اعتماد و ساده انگاری خود به شیادانی شده اند که هر روز بقولی یک بامبول در می آورند تا مسئولان متوجه شوند وپی ببرند وبدانند وعلنی بخواهند بکنند عده ای کثیر قربانی شده اند و به احتمال زیاد به پول بی زبانشان هم نخواهند رسید و دزدان یا پیدانمی شوند ویا اگر تصادفا در مسئله ای دیگر گیر افتادند و این مورد را هم گردن گرفتند پولی در میان نیست که به متضرر اصلی برسد چند صباحی آب خنک از جیب بیت المال می خورند وپس فردایش به سبب حبس زدایی آزاد و دوباره با روشهای بکر تری به جان مردم می افتند وتسلسل باطل دیگری رقم می خورد
صدا و سیما برای ما مسیج می فرستد و در فیش موبایل ماهی 5000 تومان بعنوان ارزش افزوده از ما می گیرند
چند با به مخابرات مراجعه و این سرویس را مسدود کردم ولی مجددا باز می شود
مخابرات می گوید بروید از صدا و سیما شکایت کنید
ولی معلومه که دستشون تو دست همه
تیتر خوبی بودم
خندیدم
لطفا در مورد مسابقه های پیامکی که تلویزیون تبلیغ میشه هم خبر تهیه کنید
این اپراتورها صاحب ندارند که هرکی هرکلاهبرداری رو میتونه ازطریق آن انجام بده!!!
روزی صدتا اس ام اس تبلیغی وبردن جایزه میاد
اخه خریت هم حدی داره
یکی از همینا با من تماس گرفت دقیقا همینا رو گفت.ولی من خام نشدم.
حرف دوستمون که گفتن چطور هر کسیو که خودتون دلتون میخواد پیدا میکنید و از تو سوراخش د میارید بعد این کلاهبردارا رو نمیتونید رد یابی کنید؟!!!!!
در تاریخ 6تیر 96 با من تماس گرفته شد ومن رو به عنوان برنده صاحب سیم کارت ایرانسل معرفی کردن وگفتن که شما برنده 5میلیون تومان پول نقد شدید جالب اینجاست که گفته شد از برنامه رادیو جوان با شما تماس گرفتیم ولی هیچ گونه شماره کارت یا رمز ورود نگرفتن فقط گفتن که برم پای عابر بانک ویه سری کار گفتن انجام بده ،،میخاستم بدونم آیا واقعا حقیقت داشته ؟ چون من هنوز شک دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اره کلاهبرداران به منم گفتن برو پای عابر میخوان پولهای تو کارت را بکشند
امروز با من تماس گرفتند گفتند از رادیو جوان هست مبلغ دو میلیون تومان برنده شدید و مبلغ پانصد هزار تومان کلاهبرداری کردن واقعا نمیدونم چه مملکت بی سر و صاحابیه من خودم همیشه هوشیار بودم نمیدونم چرا همچنین کاری کردم و خام شدم در ضمن از طریق اپلیکیشن ایمو تماس گرفتند امیدوارم برای دیگران پیش نیاد اون مبلغ مهم نیست ولی دیگه به هیچ کسی اعتماد نمیکنم
من هرگز حتی این پیام ها رو نمیخونم ولی چندی پیش پیامی دریافت کردم ک برنده بن خرید نقدی و جایزه نفیس شدم منم یه اسم و ادرس فیک دادم بهشون ک ببینم قضیه چیه امروز باهام تماس گرفتن و گفتن اگه اسم و ادرس درسته جایزه رو ارسال کنند...گفتن از شرکت پایه مخابراته و به خاطر خرید شارژ و اینا برنده شدم ک خب امتیازم بالابود تو 780 و *7# زیاد شارژ میگیرم...گفتند جایزه نفیسشون یه تبلت یا گوشی و یه دوربینه گفتند فقط باید به پستچی 69 تومن بابت گارانتی بدم یعنی بعد از دریافت من همچنان حس میکنم کلاهبرداریه ولی ادرس محل کار شوهرم رو دادم بهشون ک همونجا کارت بانکی رو چک کنه اگه درست بود پول رو بده...نمیدونم والا هرچی هم تو نت سرچ میکنم شرایطی مثل شرایط من نداشت کسی
سلام
پیامکی حاوی این که شما برنده شده اید برای من آمده بعد از تماس گفتند که از مخابرات کل استان تهران ارسال شده.آیا در مخابرات بین سیم کارتهای ایرانسل قرعه کشی میشه واین خبر صحت داره
همين ديروز از برادر من اينطور كالاهبرداري كردن! جالبه رمز دوم نخواستن و خيلي مرحله به مرحله پشت دستگاه خودپرداز طوري ادم رو گيج ميكنن كه خودت واسشون حواله ميكني! وقتي هم دادسرا رفتيم همون روز ٨ نفر ديگه هم اومده بودن! كسي هم اصلا پاسخگو نيست...
چند روز پیش برا منم پیام امد برنده ۲ میلیون با گوشی a5 شدین براتون ارسال میشه ۷۰ تومن هم برا گارانتی و ارسال و بیمه گفتم من برنده شدم پول ندارم هزینه ۷۰ تومن پرداخت کنم از همون ۲میلیون هزینه ارسال و بردارید بفرستید جالبه که اداره پست هم باهاشون همدسته اگه یه فرد معمولی بره پست و بخواد بسته ای ارسال کنه بعد تحویل پولشو بگیره و بیاره انجام نمیدن ولی برا کلاه بردار ها انجام میده
این دوتا شماره اگه بهتون پیام دادن یا زنگ زدن گول نخورید امروز هم به من زنگ زدن. 02156120109. 09388603077
سلام برامنم زنگ زدن گفتن بخاطر پرداخت اینترنتی برنده یک دستگاه گوشی a22شدی و برای اینکه تحویلت بدیم باید اول یک ساعت خریداری کنی ماهم ک هیچ وقت گول نمیخوردیم این دفه گول خوردیم و ۸۰۰هزار تومان واریز کردم. هنوز موندم واقعا کلاهگذاری بوده یا نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها