بازدید 3986
در گردهمایی کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان مطرح شد

مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود

در گردهمایی کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان بر لزوم مهارت‌آموزی به جای مدرک گرایی،‌ استفاده از شرایط پسابرجام برای بهبود فضای کسب‌وکار و تقویت بخش تولید کشور تأکید شد.
کد خبر: ۵۶۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 21 February 2016
 در گردهمایی کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان بر لزوم مهارت‌آموزی به جای مدرک گرایی،‌ استفاده از شرایط پسابرجام برای بهبود فضای کسب‌وکار و تقویت بخش تولید کشور تأکید شد.
 
به گزارش فارس، بزرگترین گردهمایی کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان مدرسه عالی کسب و کار با همکاری دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های مهارتی و صنعت با این هدف که باید به تدریج مهارت گرایی جایگزین مدرک گرایی شود، برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضورکارآفرینان برتر و اساتید علمی، دانشگاهی و مدیریتی از ٤٤ دانشجو، ٢٩٣فارغ التحصیل و 8 فارغ التحصیل بین الملل تقدیر به عمل آمد.
 
بر اساس این گزارش، هادی سیاری، رییس انجمن کسب و کار ایران در جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان DBA  و MBA ماهان با بیان اینکه پیام موسسه عالی کسب و کار، مهارت آموزی به جای مدرک گرایی است، گفت: حدود ١٣ سال است که این موسسه غیر دولتی  مهارت آموزی را بستر سازی کرده و فارغ‌التحصیلانی که به جای کسب  دانش آکادمیک به سمت یادگیری مهارتی و کاربردی رفته اند اکنون پس از ١٣ سال پیام اولیه موسسه را که همان مهارت آموزی است به ظهور رساندند.
 
دانش آموختگان بخش خصوصی با سرعت بیشتری راهی بازار کار می‌شوند
 
بهروز فروتن، مشاور عالی صنایع غذایی کشور نیز در این مراسم درباره ضرورت آموزش نیروهای متخصص در پسابرجام، بیان داشت: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت بیشتری برای کسب و کار فراهم شده و در نتیجه نیاز به تحقیق و تفحص و آموزش و کسب علم بیش از گذشته احساس می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اشتغال فارغ التحصیلان موسسات غیردولتی و کاربردی در بازار کار و نقش آن‌ها در فضای کسب و کار، اظهار داشت: این جوانان آموزش دیده  کاپیتان‌های اقتصاد کشور خواهند بود و موسسات خصوصی نظیر ماهان با روش‌های مهارتی و کاربردی خود اندیشه افراد را به تکاپوی علمی وا می‌دارند.
 
این کارآفرین در ادامه با تاکید بر نقش مهم موسسات خصوصی در آموزش های تخصصی و  آماده سازی افراد برای ورود به فضای کسب و کار و خلق ایده‌های جدید، گفت: دانشگاه‌های دولتی مباحث پایه‌ای را بیشتر تدریس می‌کنند در حالی که موسسات آموزش عالی بخش غیر دولتی و خصوصی، کاربردی بوده و همواره از تفکر به عمل می‌روند.
 
به گفته وی افرادی که توسط فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می‌بینند، زودتر جذب بازار کار شده و در راستای پیشرفت خودتلاش بیشتری هم می‌کنند.
 
وی افزود:بهبود فضای کسب و کار با مدیران کارآمد و مهارت آموخته آموزش‌های خصوصی و مهارتی جوانان به خصوص در پسابرجام می‌تواند به اشتغال‌زایی و تولید در کشور انجامد و مهارت آموزی فارغ التحصیلان به صورت بالفعل درآمده و آنان را روانه بازار می‌کند.
 
شاهرخ ظهیری مشاور کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران هم در مراسم تقدیر از دانش آموختگان در خصوص اثرگذاری آموزش نیروهای متخصص در پسا برجام در جامعه کسب و کار، اظهارداشت: خلا مدیریتی چه در پسا برجام چه پیش از آن در کشور ملموس بوده است و در همه زمینه ها نیاز به مدیریت خوب احساس می‌شود به عنوان مثال اگر در حوزه آب مدیر خوب وجود داشت، شاید کشور دچار بحران آبی نمی‌شد.
 
وی با با بیان اینکه همه سازمان‌ها باید مدیر واقعی داشته باشند، افزود: موسسات خصوصی با تربیت مدیران کارآمد و خلاق می‌توانند علاوه بر تولد مدیرانی کارآمد به بهبود فضای کسب و کار کشور نیز کمک کنند.
 
این کارآفرین در حوزه صنایع غذایی با اشاره به ایده‌های نو و کار آفرینانه فارغ التحصیلان موسسات کسب و کار، تاکید کرد: آموزش‌های خصوصی و  مهارتی جوانان به خصوص در پسا برجام می تواند به اشتغالزایی و تولید در کشور ییانجامد و در واقع مهارت آموزی فارغ التحصیلان به صورت بالفعل درآمده  و آنان را روانه بازار می‌کند.
 
ظهیری درباره تاثیر یادگیری‌های مهارتی موسسه خصوصی کسب و کار که از سال ٨٣ به صورت آموزش کاربردی و مهارتی بوده در راستای ورود دانش آموختگان به بازار کار گفت: این موسسه غیر دولتی با شناخت درست از بازار نیروی  کارآمد و دارای مهارت را برای ورود به فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال تربیت می‌کند که از کارهای ارزنده در چند سال اخیر بوده است.
 
ورود دانش آموختگان مدرسه عالی کسب و کار به بازار همسو با قواعد بین الملل در شرایط پسابرجام نیروهای انسانی باید با حساسیت بیشتر و تخصص کامل و دسترسی به تجربیات بیشتر وارد حوزه های کسب و کار شوند.
 
سیده  فاطمه مقیمی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در مراسم تقدیر از فارغ التحصیلان که با حضور جمعی از چهره‌های ماندگار مدیریت و تعدادی از نمایندگان مجلس و کارآفرینان کشور صورت گرفت کسب و کار در دنیای امروز را بر پایه نوآوری استوار دانست و گفت: خلاقیت نقش اساسی در شیوه کارآفرینی دارد و روند صحیح کسب و کاربر پایه خلاقیت بنا شده است.
 
وی افزود: بر این اساس باید به سوی خلق ایده های نوآورانه حرکت کرد و به دنبال ارزش آفرینی برای ایده های نو باشیم؛ چراکه حمایت قانونی از این ایده ها دغدغه اصلی ایده‌پردازان است که امیدواریم در مجلس جدید این ایده‌ها مدنظر نمایندگان قرار بگیرد.
 
رئیس کانون زنان بازرگان کارآفرین ایران در ادامه با بیان اینکه فارغ التحصیلان موسسات خصوصی به دلیل اینکه در رشته‌های تخصصی کار علمی و پژوهشی انجام می دهند، آمادگی ورود به حوزه‌های مختلف کسب و کار را دارند، خاطر نشان کرد: در شرایط پسابرجام نیروهای انسانی باید با حساسیت بیشتر و تخصص کامل و  دسترسی به تجربیات بیشتر وارد حوزه های کسب و کار شوند.
 
این  فعال بخش خصوصی با اشاره به اهمیت آشنایی با قوائد و قوانین روز دنیا برای شرکت در عرصه‌های بین‌الملل ، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای این موسسه  کسب  و کار، دانش آموختگان می توانند با آموزش‌ها ی کاربردی همسو با قوائد بین الملل به عنوان یک متخصص در جامعه بین الملل حضور پیدا کنند.
 
مراسم قدردانی از دانش آموختگان DBAو MBA ماهان با حضور چهره‌های ماندگار مدیریت، مقامات دولتی و چهره‌های هنری و ورزشی در تالار آبگینه خیابان وزارت امور خارجه با حضور ناصر میر سپاسی (پدر علم مدیریت منابع انسانی)، مسعود حیدری (پدر علم مذاکره ایران)، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از بزرگان کارآفرینی و کسب و کار برگزار شد.
 
ضمنا ثپت نام دوره‌های DBA و MBA با شرایط ویژه برای کارآفرینان و متخصصان کسب و کارهای مختلف در ماهان از یکم اسفند ماه آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار