بازدید 4906

کلینتون در انتخابات نوادا از ساندرز پیشی گرفت

«هیلاری کلینتون» در رقابت بر سر کسب نامزدی حزب دمکرات در این انتخابات، در ایالت «نوادا» از «برنی ساندرز» رقیب درون حزبی خود پیشی گرفت.
کد خبر: ۵۶۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 21 February 2016
«هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در رقابت بر سر کسب نامزدی حزب دمکرات در این انتخابات، در ایالت «نوادا» از «برنی ساندرز» رقیب درون حزبی خود پیشی گرفت.

گزارش ایرنا، به نوشته روزنامه «هافینگتن پست» کلینتون روز شنبه موفق به جلب آرای اعضای انجمن های درون حزبی دمکرات ایالت نوادا و شکست دادن ساندرز شد.

انتظار می رود کلینتون در انتخابات مقدماتی شنبه آینده در کارولینای جنوبی نیز از ساندرز پیشی گیرد.
دمکرات ها در انتخابات مقدماتی که تا ماه ژوئن در ایالات آمریکا ادامه خواهد یافت، یک نفر را به عنوان نامزد نهایی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 برمی گزینند.

گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک نیز در این زمینه حاکی است، هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات، بعد از ظهر شنبه موفق شد در انتخابات اعضای انجمن های درون حزبی آمریکا در ایالت نوادا در مقابل برنی ساندرز رقیب هم حزبی خود پیروز شود.

کلینتون که از پشتیبانی باراک اوباما نیز برخوردار است، توانست با نتیجه 52 و 1 دهم در صد در مقابل 47 و 8 دهم درصد برنی ساندرز را شکست دهد.
رقابت های درون حزبی در ایالت نوادا برای بدست آوردن حمایت 43 نماینده حزب دموکرات در این ایالت برگزار شد.

آمارنشان می دهد، زنان 60درصد رای دهندگان به هیلاری کلینتون و 40درصد رای دهندگان به ساندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات در ایالت نوادا را تشکیل می دهند.

ساندرز با شعارهای اقتصادی و ضد سرمایه داری از حمایت نسل جوان در جامعه آمریکا برخوردار است بطوری که 71 درصد از رای دهندگان به ساندرز در ایالت نوادا را نسل جوان که برای اولین بار در انتخابات درون حزبی شرکت می کند، تشکیل می دهد.

هیلاری کلینتون در ایالت نوادا در رقابت های انتخاباتی سال 2008 نیز توانست با کسب 64 درصد آرا با اختلاف 7 درصد نسبت به باراک اوباما پیشی گیرد.

وزیر امورخارجه سابق آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در ایالت نوادا، با ارائه طرح های در خصوص قوانین مهاجرت و راهکارهایی در جهت حل مشکل مهاجران غیر قانونی برای زندگی قانونی در آمریکا، توانست آرای مهاجران اسپانیولی زبان که درصد کثیری از رای دهندگان حزب دموکرات را تشکیل می دهند جذب کند.

پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات روز شنبه ایالت نوادا، نقطه امیدی برای پیش گرفتن از برنی ساندرز در انتخابات مشابه درون حزبی شنبه آینده (10 اسفند) در ایالت کارولاینای جنوبی خواهد بود.
رقابت در میدان انتخاباتی جمهوری خواهان در ایالت کارولاینای جنوبی نیز در جریان است که نتایج آن تا اواخر روز شنبه به وقت محلی مشخص خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس