بازدید 3618
روحانی:

مشارکت در انتخابات موجب رونق اقتصاد می‌شود

رئیس جمهوری گفت: همه کشورهای منطقه چشم به انتخابات 7 اسفند ایران دوخته اند، ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبری روی زمین بماند
کد خبر: ۵۶۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 20 February 2016
رئیس جمهوری گفت: همه کشورهای منطقه چشم به انتخابات 7 اسفند ایران دوخته اند، ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبری روی زمین بماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران افزود: صف های طولانی تر و مشارکت گسترده تر پای صندوق های آرا راه را برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه و فعالیت و اشتغال جوانان ما فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهوری اظهار داشت: امیدوارم وزارت کشور و شورای نگهبان زمان لازم را برای رای مردم تا هر زمانی که طول بکشد در نظر بگیرد؛ بدانید که همه چشم ها به ایران دوخته شده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم. از همه ملت ایران، کارگران، بانوان، مردان، جوانان و از روستایی و شهری می خواهیم هفت اسفند پای صندوق آرا باشیم و کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه آنها رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است.

روحانی افزود: باید کسانی را انتخاب کنیم که در فکر صادرات و رشد صادرات غیرنفتی هستند. باید کسانی را انتخاب کنیم که به فکر رشد اقتصادی این کشور و دارای قدرت مبارزه با رکود باشند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب آنهایی را که دلبسته انقلاب و دلباخته ملت بوده و از توطئه های دشمن آگاه هستند، انتخاب کنیم.

** نمایندگانی را انتخاب کنیم که ریل گذار پیشرفت و تعالی باشند

وی ادامه داد: ملت ما در کنار رهبر معظم انقلاب، دولت و مسئولان در سال همدلی، همزبانی، همفکری، همکاری و در سال هم رأیی کنار صندوق آرا می رویم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: به هر میزان اتحاد بیشتر باشد، شرایط بهتری را برای پیشرفت کشور داریم. ما می خواهیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که به تعبیر رهبری ریل گذار برای حرکت دولت و نظام به سمت پیشرفت و تعالی باشند.

روحانی تصریح کرد: می خواهیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که دغدغه آنها منافع و مصالح ملی است. می خواهیم برای مجلس خبرگان نمایندگانی را انتخاب کنیم که بتوانند در شرایط روز مبادا، بهترین فرد را برای رهبری این کشور و نظام برگزیند. رهبری که دارای آن همه مسئولیت سنگین برای ملت ایران و امت اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم عزیز ایران، باید قدر این کشور، نعمت های مادی و معنوی، امنیت این سرزمین، رهبری و انسجام آن را بدانیم و اگر در شرایطی که به وجود آمده همه تلاش خود را با امید به آینده به کار گیریم کشور را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار خواهیم داد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: همه آنچه که امروز به دست آمده، با مشارکت و حضور مردم بوده است. اگر مذاکره کنندگان به عنوان نمایندگان ملت ایران توانستند در برابر قدرت های بزرگ اهداف ملی را تحقق بخشند، به خاطر پشتوانه ملت غیور و حمایت های رهبر معظم انقلاب بود.

روحانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند صاحب این کشور ملت عزیز ایران است. شما صاحب این سرزمین هستید. دولت و نظام متعلق به شماست و جمهوری اسلامی، مجالس گذشته و دولت با رأی شما ایجاد شده و رهبری با رأی شما پرچم کشور اسلام را به دوش گرفته است.

** نیاز به نصیحت هیچ غیرایرانی نداریم

رئیس جمهوری تصریح کرد: کشور و انتخابات از آن ملت ایران است. ما نیازی به نصیحت هیچ غیرایرانی نداریم. مردم ما آگاه و بیدارند و مصالح خودشان را به خوبی تشیخص می دهند.
روحانی اظهار داشت: مردم ایران بهترین ها و اصلح را در انتخابات برمی گزینند؛ یا افرادی که مستقیم می شناسند یا توسط شخصیت ها، احزاب، گروه ها و تشکل هایی که به آنها اعتماد دارند پای صندوق آرا می روند.

وی گفت: از همه درخواست می کنم روز هفت اسفند روز نشاط باشد. مردم در تهران باید 30 نماینده مجلس شورای اسلامی و 16 نماینده برای خبرگان رهبری را در برگه های رأی بنویسند. این نخستین بار است که این دو انتخابات در یک روز انجام می شود.

**تهدید به فرصت تبدیل شده است/مسابقه برای نزدیک شدن به ایران

رئیس جمهوری گفت: با به فرجام رسیدن برجام در حدود 30 ماه تلاش و کوشش مذاکره کنندگان شجاع، عالم و توانمند ما در برابر قدرت های جهان، امروز راه برای فعالیت باز شده است.

روحانی تصریح کرد: آنچه که در برجام انجام شد این بود که زمینه برای فعالیت هموار و دیوارهای نابجا برداشته شود، امروز نوبت شما کارگران و کارآفرینان است. امروز روزی است که باید همه دست به دست هم دهیم و گام دوم و برجام دوم را آغاز کنیم.

وی با بیان این که کشور ما نیاز به رونق اقتصادی، آرامش، وحدت و انسجام بیشتر دارد، افزود: همه باید برای اشتغال جوانان فعال شویم. نه تنها کارگر ما امنیت برای کار خود داشته باشد بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود نیز مطمئن باشد.

رئیس جمهوری با طرح این سوال که برای این که در کشور رونق اقتصادی ایجاد شود، راه چیست؟ ادامه داد: برای این که تولید افزایش یابد، مسیر کدام است؟ اگر می خواهیم به صادرات غیرنفتی متکی باشیم باید چه کار کنیم؟ آیا راهی جز فعالیت، سرمایه گذاری، تکنولوژی و بهره وری وجود دارد؟
روحانی اضافه کرد: باید فرصت و فضا ایجاد کنیم تا همه سرمایه های داخلی و خارجی مشغول فعالیت شود. سرمایه و تکنولوژی باید به این کشور بیاید تا فضای کار و فعالیت برای کارگر ایرانی مهیا شود. ما امروز این زمینه را فراهم کرده ایم.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که همه باید واقعیت شرایط امروز را به خوبی درک کنند، گفت: تهدید به فرصت تبدیل شده است. آنچه به ناروا از نام ایران می ترسیدند و برای فاصله گرفتن از ایران و ایرانی مسابقه گذاشته بودند، امروز برای نزدیک تر شدن به ایران و ایرانیان مسابقه گذاشته اند.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز بین کشورهای مختلف برای ورود به ایران و سرمایه گذاری، استفاده از متخصصین ایرانی و فعالیت و مشارکت با ایرانیان در زمینه تولید، مسابقه به راه افتاده است.

**نفت 147 دلاری مشکل اشتغال و رفاه را حل نکرد

وی ادامه داد: دیدیم که نفت بشکه ای 147 دلار در سال های قبل، مشکل اشتغال و رفاه این کشور را حل نکرد. امروز دولت به جای نفت 147 دلار، کشور را با نفت بشکه ای 25 دلار اداره می کند اما در همین شرایط همه ملت در سال همدلی و همزبانی با وحدت در کنار هم قرار گرفته اند.

رئیس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ما می توانیم بدون اتکا به نفت و با اتکا به کار، فعالیت، رونق اقتصادی و صادرات کالای غیرنفتی کشور را اداره کنیم. ما در شرایط سخت اقتصادی و قیمت پایین نفت، شرایط لازم را برای سلامت مردم در این کشور فراهم کردیم، نگذاشتیم بیماری که به بیمارستان مراجعه می کند خرج بیمارستان برای او کمرشکن باشد. همه مردم نیازمند این کشور و 11 میلیون حاشیه نشین را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

رئیس جمهوری اضافه کرد: ما در بودجه های این سه سال کاری کردیم که افزایش حقوق سالانه کارگران و کارمندان برای نخستین بار از مقدار تورم بیشتر باشد. ما در طول این سه سال کاری کردیم که حقوق بازنشستگان کارگر حدود 65 درصد افزایش یابد.

**در شرایط مساوی کار بین زن و مرد تبعیض نباشد

وی خاطرنشان کرد: این دولت همه توان و تلاش خود را هم برای شاغلان مرد و زن، کارگر و هم برای بازنشستگان و رفاه بیشتر آنها به کار خواهد گرفت. در سخنرانی قبل در جمع کارگران به وزیر کار گفتم باید تلاش کنید حقوق بانوان کارگر ما تضییع نشود و در شرایط مساوی کار، بین زنان و مردان تبعیض وجود نداشته باشد.

روحانی تاکید کرد: ما در شرایطی قرار داریم که باید با کار و تلاش، جذب سرمایه و تکنولوژی؛ گشودن دروازه های صادرات کالاهای ایرانی و اقتصاد، رونق، رشد، توسعه و پیشرفت را شاهد باشیم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیار خوشحالم که در نخستین روز اسفند، ماه سرنوشت برای ما ایرانیان و ماه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، میهمان عزیزترین قشر جامعه و کارگران عزیز هستم. کارگرانی که بار تولید کشور از صنعت و کشاورزی تا حوزه سلامت بر دوش آنها است.

روحانی یادآور شد: از آغاز این دولت قرار ما این بود که همه توان و تلاش خود را به کار گیریم تا تحریم های ظالمانه از سر مردم برداشته شده و حقوق مسلم این ملت در عرصه جهانی به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: قرار ما این بود دولت تلاش کند ایران هراسی تبدیل به ایران ستایی شود، چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان روشن گردد تا دروازه صادرات کالاهای ایرانی به روی جهانیان باز شود.

رئیس جمهوری گفت: قرار ما این بود تا امکانات مورد نیاز و مواد اولیه بدون پیچ و خم های نابه جای تحریم وارد کشور شود تا جنسی ارزان تر و قابل رقابت با تولیدات جهان در این کشور تولید شود.

روحانی ادامه داد: ما گفته بودیم تلاش می کنیم تا اشتغال برای جوانان مهیا شود و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود. این وعده دولت به شما بود دولتی که با رای، اراده و حضور شما پای صندوق آرا در سال 92 مشروعیت یافت و کار خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: بنا و وعده ما این بود که مشکلات بزرگ از پیش پای مردم برداشته بشود، ما می خواستیم کالای ایرانی بدون مشکلات موجود تحریم به بازارهای جهانی صادر شود.

رئیس جمهوری ادامه داد: بنای ما این بود کشتی هایی که ناچار بودند در اسکله کشورهای همسایه پهلو بگیرند و با هزینه بیشتر آن کالا وارد ایران شود، بتوانند در بنادر ایران پهلو بگیرند. بنای ما این بود تا بیمه گران بین المللی کالای صادراتی ایران را بیمه کنند تا خطر ریسک برای صادر کنندگان از بین برود.

روحانی تصریح کرد: بنای ما این بود که بازار بانک ها به روی ایران گشوده شود تا برای خرید مواد اولیه ضروری یا صادرات به جای بانک های معتبر، از خرید واسطه ها و صرافی ها، هزینه گزاف به مردم تحمیل نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی