بازدید 4489
۱
گزارش ویژه

پذیرش استعفای خزانه دار؛اجبار دولتی‌ها یا مصلحت کمیته المپیک؟

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز درحالی حاضر شد استعفای خزانه‌دار خود را قبول کند که در چند ماه گذشته ایستادگی کرده و حاضر به قبول این استعفا نشده بود.در حالی که ۶ ماه دیگر المپیک تابستانی برگزار می شود استعفای خزانه دار یعنی بهم ریخته شدن برنامه های مالی کمیته ملی المپیک و روندی که برای انتخاب خزانه دار باید طی شود
کد خبر: ۵۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 20 February 2016
محمد علی شجاعی امروز استعفایش از خزانه داری کمیته ملی المپیک مورد قبول واقع شد تا جایش در فدراسیون تیراندازی با کمان محکم‌تر از همیشه شود.
به گزارش تابناک ورزشی، آبان ماه سال جاری به یکباره محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیرانداری با کمان استعفای خود از خزانه داری کمیته ملی المپیک را اعلام کرد. استعفایی که کمیته ملی المپیک را به شوک عجیبی فرو برد.
بهانه دو شغله بودن شجاعی از موارد اصلی دلایل استعفای خزانه دار کمیته بود. مسئله ای که به یکباره مطرح و به سوژه اصلی ورزش تبدیل شد. در شرایطی که خیلی ها منتظر بودند تا مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار شود تا رئیس این فدراسیون تغییر کند به یکباره شجاعی استعفایش از خزانه داری کمیته را مطرح کرد تا ماندگاری اش در فدراسیون را مهمتر از پست دوم خود نشان دهد و با یک تیر دو نشان بزند. تیر اول این بود که در فدراسیون ماندگار شد و دو شغله بودن او دیگر باعث نمی شد به او بابت کنار رفتن از صندلی ریاست این فدراسیون فشاری وارد شود و تیر دوم ضربه به کمیته ملی المپیک بود. چیزی که به نظر چندان هم توسط وزارتی ها منع نشد.
در حالی که ۶ ماه دیگر المپیک تابستانی برگزار می شود استعفای خزانه دار یعنی بهم ریخته شدن برنامه های مالی کمیته ملی المپیک و روندی که برای انتخاب خزانه دار باید طی شود خود یکی دیگر از دلایلی است که محکمتر بگوییم این تصمیم ضربه بزرگی به کمیته وارد کرد.
کیومرث هاشمی و مردانش در کمیته ملی المپیک تا امروز برای قبول استعفای شجاعی مقاومت کردند و این مقاومت در شرایطی بود که در این ۴ ماه شجاعی هیچ یک از چک ها را به دلیل استعفایی که داده بود امضا نمی کرد. کیومرث هاشمی حتی برای حل کردن این موضوع نامه ای برای وزیر ورزش و جوانان ارسال کرد تا نظر مشورتی او را در این باره جویا شود اما در اقدامی عجیب وزارت از جواب دادن شانه خالی کرد و پیغام داده شد که این موضوع به وزارت ورزش مربوط نمی شود!
تمام اتفاقاتی که در این چند ماه رخ داد سرانجام کار را به جایی رساند که کیومرث هاشمی مجبور شد بابت تصمیمات عجیب و غریبی که وزارت ورزش برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ها گرفته نامه ای را به معاون اول رئیس جمهور ارسال کند و دولتی ها را از اقدامات سوال برانگیز وزارت ورزش آگاه کند. درست امروز که ۲۴ ساعت از ارسال این نامه می گذرد هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تن به قبول استعفای شجاعی میدهد.
نکته ای که این وسط به وجود می آید این است که چطور کمیته که در این ۴ ماه مقاومت کرده بود درست فردای روزی که نامه ای علیه وزارت ورزش به معاون اول رئیس جمهور ارسال می کند این استعفا را قبول می کند؟ شاید دولتی ها هم متوجه رابطه بد  وزارت و کمیته شده اند و برای اینکه اوضاع وخیم تر از این نشود به کمیته این فشار وارد شده که این استعفا را بپذیرند تا وزارت هم از برخی مواضع خود کوتاه بیاید. ۶ ماه دیگر المپیک ریو آغاز می شود و باید دید این مصلحت اندیشی ها چه تاثیری در عملکرد کاروان ایران دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ببخشید این دو شغلگی فقط برای خزانه دار حساب بود ؟ چطور نایب رییس شهریان در آن واحد معاون وزیر هم هستن نایب رییس بانوان فوتسال بانوان فدراسیون فوتبال هم میشن و..... ولی آبی از آب تکون نمیخوره؟!!! شاید هم اصل همشهری گری اینجا کمک میکنه؟!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار