بازدید 19687

گزافه‌گویی تازه وزیر خارجه عربستان علیه ایران

عادل الجبیر این بار صفحه تازه ای از ادعاهای خود گشوده و مدعی شد که دیپلمات های عربستان بسیاری توسط ایران کشته شده اند.
کد خبر: ۵۶۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 20 February 2016
عادل الجبیر رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان خارج از عرف دیپلماتیک و بدون ارایه سند و مدرک به ادعاهای بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد و این بار صفحه تازه ای از ادعاهای خود گشوده و مدعی شد که دیپلمات های عربستان بسیاری توسط ایران کشته شده اند.

به گزارش میزان، وی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی اشپیگل ادعا کرد: در صورتیکه عربستان یک دیپلمات ایرانی را کشته‌است نشان دهید ولی من می توانم به شما نشان دهم که ایران دیپلمات‌های عربستانی بسیاری را کشته است.

وی مدعی شد: یک سفارت ایران را در عربستان نشان دهید که ما به آن حمله کرده‌ایم. به ما یک گروه تروریستی نشان دهید که ما در ایران ایجاد کرده‌ایم. به من یک اقدام توسط عربستان نشان دهید که هدف از آن ایجاد مسأله بین اقلیت‌های ایران است.

عادل الجبیر هیچ اشاره‌ای به نام این دیپلمات‌ها یا اسنادی که نشان می‌دهند ایران در کشته شدن آنها دخلیل است ارائه نکرد.

وی در ادامه سخنان بی اساس خود ضمن این ادعا که ایران سیاست‌های تفرقه‌اندازانه را پس از انقلاب اسلامی آغاز کرده است، گفت: ایران سیاست گسترش انقلاب، مداخله در امور همسایگان، ترور دیپلمات‌ها و حمله به سفارت‌ها را آغاز کرد.

وزیر خارجه عربستان گفت: ما خواهان روابط خوب با ایرانی‌ها هستیم، اما اگر آنها خواهان روابط خوب با ما هستند، باید به آنها بگویم: حملات به ما که در 35 سال گذشته انجام داده‌اید را متوقف کنید. تا زمانی که سیاست‌های تهاجمی ایران ادامه یابد، تأثیر بدی بر منطقه خواهد داشت.

عادل الجبیر گفت: معارضان سوری از سوی نیروهای مردمی و ارتش دولت سوریه و همچنین روسیه مورد حمله هستند و باید آن ها را به موشک‌های زمین به هوا تجهیز کرد تا حملات بالگردها و جنگنده ها را خنثی کنند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت شد تا پس از 5 سال راه حل سیاسی در این کشور ارائه شود.

الجبیر افزود: گزینه دیگر این است که جنگ ادامه پیدا کند و اسد در نهایت شکست بخورد.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه هیچ گونه تشابهی میان گروه های افراطی و "وهابیت" در عربستان، که تفسیر محافظه کارانه از اسلام است، وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: داعش به همان قدر اسلامی است که "کوکلاکس کلن" مسیحی بود.

از آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون، 250 هزار نفر کشته و یازده میلیون نفر آواره شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی