بازدید 6535
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خبر داد

شناسایی ۲۳ گروه خونی نادر کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حدود ۲۳ گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.
کد خبر: ۵۶۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 17 February 2016
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: حدود ۲۳ گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر پورفتح‌الله ظهر امروز در حاشیه بیست و نهمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایران 20 هزار بیمار تالاسمی وجود دارد که زندگی آن‌ها وابسته به خون است و در سال 15 بار خون دریافت می‌کنند و تاکنون هیچ‌گونه موردی از HIV هم مشاهده نشده است.

وی افزود: حرکت بزرگی آغاز شده تا اهداکنندگان مستمر باشند و 90 درصد افراد اهداکننده مستمر و تنها 10 درصد اهداکننده اولی باشند. در سال آینده این برنامه در کشور اجرا می‌شود و هم‌اکنون در کردستان و کرمانشاه اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که برنامه‌ گروه‌های خونی نادر را به‌صورت پیوسته اجرا می‌کند و از توانایی بالایی در این رابطه برخوردار است، گفت: در حال بررسی خون‌های نادر هستیم تا در موارد خاص از این‌گونه افراد استفاده شود و حدود 23 گروه خونی نادر در کشور شناسایی شده و بانک اطلاعاتی افراد دارای خون‌های نادر در کشور هم فعال شده است.

وی افزود: 7 مرکز جمع‌آوری پلاسما در کشور شکل گرفته که 200هزار لیتر پلاسما تولید می‌کند و مجموعاً 400هزار لیتر پلاسما در ایران تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به خدمات تعرفه‌گذاری شده، گفت: 14 قلم خدمت تعرفه‌گذاری شده و بخشی از خدمات به‌دلیل عدم تأمین منابع مالی ارائه نشده است و تعرفه‌گذاری نقش بزرگی در خدمات انتقال خون دارد و اجرای مدیریت خون بیمار بدون آن امکان‌پذیر نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی