بازدید 4486

راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم

کد خبر: ۵۶۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 17 February 2016
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست، بلکه اصلاحات یک تغییر تدریجی است که نیازمند پیگیری مداوم و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، غلامحسین کرباسچی در گردهمایی اصلاح‌طلبان که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول این سال‌ها انتخابات متعددی برگزار شده اما متاسفانه دو جریان به دنبال بی‌اثر نشان دادن انتخابات هستند؛ یک جریان در داخل و جریانی دیگر در خارج از کشور به بی‌اثر نشان دادن انتخابات دامن می‌زنند. جریان خارجی مردم را از انتخابات دلسرد می‌کند و چهره نظام را غیرمنطقی نشان می‌دهند. در داخل هم بعضی جریانات به این مساله دامن می‌زنند و به این‌گونه تبلیغات کمک می‌کنند.

وی با بیان این‌که «جریان داخلی به انتخابات معتقد نیست و نظام را بی‌نیاز از رای مردم می‌داند»، گفت: استدلال این گروه این است که چون نظام اسلامی است، منهای رای مردم مشروعیت دارد. این روش فکری در مقابل دستورات، رهنمودها و تاکیدات امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: برخی سعی می‌کنند با رفتار و القائات خود نشان دهند که رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد و یک عده با تحلیل، نوشتن گزارش سعی می‌کنند اهداف خودشان را پیش ببرند. با همه این‌ها ما نباید دلسرد شویم و از رای دادن ناامید شویم؛ چراکه بنده این‌گونه تحلیل‌ها را ادامه همان تحلیل‌های نخست می‌دانم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات اظهار کرد: باید توجه داشت که اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست، اصلاحات انقلاب، کودتا و جریان برانداز نیست بلکه اصلاحات یک تغییر تدریجی است که نیازمند پیگیری مداوم است. ما باید بپذیریم اگر اصلاح‌طلب هستیم به دنبال یک مقاومت پیگیر و مداوم باشیم، اگر همه نیروهای ما را رد صلاحیت می‌کنند و به ناحق هم این عمل را مرتکب می‌شوند باز هم باید بایستیم و به دنبال انتخابات باشیم.

وی با شاره به این‌که «جهت‌گیری ملت نشان می‌دهد جریان اصلاحات اقبال اکثریت را به همراه دارد»، افزود: تفکر اصلاحات توانمندتر از تفکر اصولگرایی است. صرف نظر از این‌که چه کسی را انتخاب کنیم و افراد موثر هستند، جهت‌گیری هم مهم است.

وی اظهار کرد: اگر در انتخابات طیف اصولگرایی هم افراد معتدل را انتخاب کند، گرایش جامعه دوری از افراط را نشان می‌دهد. انتخاب دکتر روحانی در سال ۹۲ انتخاب خوبی بود؛ چراکه ایشان سابقه کار و تلاش 30 ساله در اصلی‌ترین ارگان‌ها را داشتند اما مهم‌تر از شخص دکتر روحانی، گرایش مردم در سطح کلان است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران یادآور شد: نحوه گرایش مردم به جریان اعتدال تاثیرگذار بود. فکر نکنید تنها شخص آقای ظریف در مذاکرات و دکتر روحانی در اداره کشور توانمند بودند بلکه مجموعه نظام به این جمع بندی رسیدند که اجتماع مردم به اعتدال گرایش دارد. دوستان اصلاح‌طلب و مجموعه نظام باید به این امر توجه داشته باشند که بیش از آن که به اشخاص توجه کنند، توجه‌شان به گرایش مردم به اصلاحات و اعتدال و دوری از افراط باشد.

وی با اشاره به این‌که «نیروهای معتدل و معقول در جامعه زیاد داریم»، افزود: ما نیروی اصلاح‌طلب، معتدل و به دور از افراط کم نداریم؛ اکثریت مردم همراه با جریان اصلاحات هستند. اگر این انتخابات به نتیجه برسد، یک گردش نخبگان در این بین اتفاق می‌افتد. از این‌رو بنده درخواست دوستانه دارم که نقش ما در این دوره از انتخابات بسیار مهم است، اگر چهره‌ها معروف و شناخته شده باشند که خود رای می‌آورند و به ما احتیاج ندارند، نقش ما زمانی معلوم می شود که ما باید نیروهای کارکشته اما کمتر شناخته شده را به مردم معرفی کنیم. در اثر فعالیت یک جمع منسجم، توان جامعه اصلاح‌طلبی روشن‌تر نشان داده خواهد شد، ما بیش از این‌که نیازمان به تک چهره‌ها و تک مهره‌ها باشیم نیاز به انسجام قوی و توانمندی سیاسی داریم.

وی با بیان این‌که «اگر انسجام بین جریان اصلاح‌طلبی شکل گیرد، این اتفاق میمون و مبارکی است»، افزود: دموکراسی بدون انتخابات معنا ندارد و انتخابات نیز بدون انسجام سیاسی بی‌معناست.

کرباسچی افزود: مجلس زمانی می‌تواند قوی باشد که اکثریت توانمند از یک تراز فکری باشند؛ چراکه کار مجلس یک کار گروهی است، ما نیازمند انسجام سیاسی هستیم، اگر بتوانیم از طریق این انسجام اکثریت خوبی رابه مجلس بفرستیم، این امر یک پیام برای جامعه دارد، ما باید یک جبهه اصلاحات درست کنیم که با نگاه به منافع کشور در انتخابات نقشی اساسی داشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که «در جامعه گرایش اکثریت اصلاح‌طلبی است»، افزود: دوری از خشونت و اعتدالگرایی گرایش اکثریت مردم است، اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند این اکثریت را به حضور در انتخابات امیدوار کنند؛ چراکه بسیاری تلاش می‌کنند طوری وانمود کنند که همه چیز از قبل تعیین شده است.

وی ادامه داد: برخی حتی تلاش می‌کنند که کاندیداهای جناح اصلاحات انصراف دهند، از این رو باید امید را در خودمان، جامعه و جریان اصلاحات ایجاد کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که «باید با پرهیز از افراط، خشونت و دوری از برخورد ناصواب اکثریت را بسیج کنیم»، افزود: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده انسجام خوبی بین جناح‌های اصلاح طلب و حامیان دولت در سطح استان صورت گرفته است. ما راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم، مجلسی که برای دولت سنگ‌اندازی می‌کند نمی‌تواند ما را به نتیجه برجام امیدوار کند.

وی با بیان این‌که «گرایش اصلاح طلبی و اعتدال سه برابر جریان مخالف است»، افزود: بهره گرفتن از نتایج برجام موکول به تشکیل مجلسی همراه با دولت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل