بازدید 12007
۱

فروش کالای تقلبی به جای اورجینال در بازار IT

طبق قانون صنفی فروش ناآگاهانه کالای غیراصلی به مشتری تقلب محسوب می‌شود و دارای جریمه است که قانون جریمه سنگینی برای این تخلف دیده است.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 16 February 2016
عضو کمیسیون شکایت اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به تخلف فروش جنس غیراصلی (فیک) به جای جنس اصلی (اورجینال) در بازار IT گفت: قانون جریمه سنگینی برای این تقلب دیده است.

به گزارش فارس، محمد فرجی عضو کمیسیون شکایت اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به تخلف فروش جنس غیراصلی (فیک) به جای جنس اصلی (اورجینال) در بازار IT اظهار داشت: طبق قانون صنفی فروش ناآگاهانه کالای غیراصلی به مشتری تقلب محسوب می‌شود و دارای جریمه است که قانون جریمه سنگینی برای این تخلف دیده است.

وی گفت: با اولین بار احراز این تخلف فروشگاه در تعزیرات ستاره‌دار خواهد شد.

وی توضیح داد: در صورت عرضه و فروش کالا یا خدمتی که تقلبی باشد برای بار اول علاوه بر جبران خسارت وارده به مشتری به میزان دو برابر مابه‌التفاوت ارزش کالای اصلی و کالای غیراصلی عرضه شده برای فروشنده جریمه در نظر گرفته می شود.

فرجی گفت: در صورت انجام تخلف برای بار دوم فروشنده علاوه بر خسارت وارده 4 برابر مابه‌التفاوت و بار سوم 6 برابر مابه‌التفاوت به همراه اخطار و نصب پلاکارد تخلف و یک هفته بسته شدن مغازه جریمه خواهد شد.

عضو کمیسیون شکایت اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد: با تکرار این خلف برای بار چهارم فروشنده 8 برابر مابه‌التفاوت و برای بار پنجم 10 برابر مابه‌التفاوت جریمه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱
تو رو خدا اجناس ماهواره ای نخرید. من فکر میکردم فقط تلفنی اگه سفارش بدم سرم کلاه می ره اما این بی وجدانها تو مغازه حضوری هم رحم نمیکنم. من از فروشگاه تهران خریدم الان میبینم تقلبیه. دستم به هیچ جا بند نیست. به اینا اعتماد نکنید که میگن جنس درجه یک. خدا ازشون نگذره :-(
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان