بازدید 4795

فیلم واردات قاچاق میوه تقدیم دولت می‌شود

گزارشی از غرب و جنوب شرق کشور دریافت شده است که این محصولات به صورت کوله بری وارد کشور می شود؛ حتی فیلم هایی در این زمینه تهیه شده که تقدیم دولت می شود.
کد خبر: ۵۶۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 16 February 2016
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فقط میوه های گرمسیری به طور رسمی وارد کشور می شود، گفت: هر آنچه که در بازار توزیع می شود به صورت غیررسمی و قاچاق است؛ فیلم واردات قاچاق میوه به دولت تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده شامگاه دوشنبه در نشست خبری شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: گزارشی از غرب و جنوب شرق کشور دریافت شده است که این محصولات به صورت کوله بری وارد کشور می شود؛ حتی فیلم هایی در این زمینه تهیه شده که تقدیم دولت می شود.

وی در مورد توزیع میوه های قاچاق در بازار نیز گفت: هرچند این وزارتخانه متولی تجارت است اما قانون انتزاع که از ابتدای پارسال اجرا شد، کل اختیارات مرتبط با تامین و توزیع میوه را به وزارت جهاد کشاورزی محول کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز پیش از این اعلام کرده بود که این وزارتخانه در برابر قاچاقچی ها و واردکنندگان غیرمجاز میوه قرار ندارد که بخواهد برای آنها زورآزمایی کند.
وی گفته بود: طرف حساب قاچاقچی های میوه، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی ها و گمرک هستند و آنها وظیفه مقابله با قاچاقچیان میوه را دارند.

حجتی افزود: بحث تعرفه، ممنوعیت واردات برخی میوه ها و اینکه چه میوه ای باید با چه تعرفه ای وارد شود، در حوزه مسئولیت های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، ضمن اینکه همه مسائل عنوان شده نیز کاملاً روشن و مشخص است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز شنبه این هفته درباره واردات میوه به کشور گفته بود، واردات از نظر وزارت جهاد کشاورزی فقط برای اقلام گرمسیری مانند آناناس و موز انجام می شود و بقیه میوه های وارداتی که در بازار مشاهده می کنیم، قاچاق محسوب می شوند.

به گفته محمدعلی طهماسبی، موضوع واردات قاچاق از سوی این وزارتخانه در نشست هایی با ستاد مبارزه با کالا و ارز منعکس شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز در مکاتباتی با استانداران واقع در مبادی ورودی کشور، خواستار جلوگیری از واردات میوه قاچاق به کشور شده است.

وی تصریح کرده بود که سازمان میادین میوه و تره بار باید از قاچاق میوه، به داخل غرفه های خود جلوگیری کند، تا اینگونه میوه ها از طریق کانال های رسمی به بازار عرضه نشود.

این مقام مسئول، ورود بی رویه میوه های قاچاق را نشانه کم کاری این بخش ها دانست و افزود: طرح این موضوع از سوی سازمان میادین میوه تو تره بار (شهرداری) که مسئولیتی در برابر ورود میوه قاچاق ندارند، یک حرف غیرمسئولانه است.

حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دی ماه امسال گفته بود،سه ماهه نخست امسال میزان دو هزار تن میوه قاچاق کشف شد، در حالی که پارسال در مجموع کشفیات میوه 300 تن ثبت شد.

** محل استقرار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو تا یک ماه آینده قطعی می شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد محل استقرار شرکت مشارکتی ایران خودرو و پژو و اینکه آیا این شرکت در سواحل مکران مستقر می شود، گفت: به طور قطع محل این شرکت در مکران نخواهد بود زیرا زیرساخت های آن منطقه پاسخگوی این تاسیسات نیست.

وی گفت: چند نقطه برای این سایت بررسی شده اما هنوز تصمیم گیری نهایی انجام نشده است.
نعمت زاده افزود: برای سرعت بخشیدن به قرارداد، در شروع کار از امکانات موجود ایران خودرو استفاده می شود اما سایت اصلی به شهرستانها می رود.

وی افزود: ایران خودرو در برخی شهرستان ها تاسیساتی دارد و اکنون در حال بررسی هستیم که یک یا دو تاسیسات را به عنوان «آورده ایران خودرو» اختصاص دهیم؛ زیرا مشارکت در این قرارداد 50-50 است و طرف خارجی نیز باید سهم خود را به صورت نقدی یا تجهیزات و قطعات بیاورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی