بازدید 7362

مطهری: رکود ناشی از فشار دولت است

علی مطهری گفت: رکود به دلیل فشار دولت بر تورم است.بخشی از رکود حاکی از فشاری است که دولت گذاشته است تا تورم زیاد نشود؛ در صورتی که رکود ناشی از رونق اقتصادی مضر نیست.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 15 February 2016
علی مطهری گفت: رکود به دلیل فشار دولت بر تورم است.بخشی از رکود حاکی از فشاری است که دولت گذاشته است تا تورم زیاد نشود؛ در صورتی که رکود ناشی از رونق اقتصادی مضر نیست.

به گزارش تسنیم، عصر امروز، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، در همایش انتهای جمهوری، بهارستان، که به همت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار ش،گفت: دموکراسی مطلق آن چیزی است که مردم میل به آن دارند.دموکراسی به معنای حقیقی خود قابل دسترسی نیست و معمولا مقید به یک ایدئولوژی خاص است.

این نماینده مجلس به دوران حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: ببینید ایشان با بزرگترین مخالفان عصر خود که خوارج بودند چگونه برخورد می کرد این ها را زندانی نکرد. حقوق شان را از بیت المال قطع نکرد. آزاد بودند حرف خود را بزنند. حتی زمانی که عده ای می خواستند با اینان برخورد کنند در جلوگیری از ایشان فرمودند: با تندی و عصبانیت حجت های خداوند محقق نمی شود. تا زمانی که آنان دست به جنگ زدند.خط قرمز ما اقدام مسلحانه است نه انتقاد. این که کسی انتقاد بکند و او را معاند و مخالف و نظام بدانیم کار صحیحی نیست و با سیره ی ائمه ما مطابق نیست.

وی اظهار کرد: مجلس مظهر جمهوریت و دموکراسی است. البته مجلسی که از نمایندگان واقعی مردم تشکیل شده باشد.از اول انقلاب تا کنون به مرور انتخاب مردم محدود شد. در مجلس اول دیدیم که با عدم حضور نهاد نظارتی به شکل فعلی هیچ خطری کشور را تهدید نکرد و اتفاقی نیفتاد، حتی با توجه به این که از سازمان مجاهدین خلق هم کسانی در آن حضور داشتند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: نمی توان تحت عنوان نظارت استصوابی انتخاب مردم را محدود کنیم اگر بخواهیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم که و لو از روی حسن نیت که فلان کسی که صلاح است شما حتما باید به فلان شخص و یا گروهی رای دهید، چنین جامعه ای هیچ گاه رشد اجتماعی نخواهد کرد. اما نظارت استصوابی اگر به این معنا باشد که کسی فساد سیاسی، مالی، اخلاقی و امنیتی نداشته باشد، خوب است ولی بقیه موارد را به مردم بسپاریم.

علی مطهری بیان کرد: از ویژگی های یک نماینده خوب این است که نوع نگاه به مسئله حفظ نظام او چگونه است. نباید به بهانه ی حفظ نظام، حقوق مردم را فدا کنیم.
وی در خصوص اشتغال گفت: در خصوص مشکل اشتغال بخشی از آن به تحریم ها مربوط است و بخشی از رکود حاکی از فشاری است که دولت گذاشته است تا تورم زیاد نشود، در صورتی که رکود ناشی از رونق اقتصادی مضر نیست.

همچنین این نماینده مجلس درباره برجام اظهار کرد: برجام قرار بود 8 ماه قبل نهایی شود اما عربستان مانع شد و به کشورهای در حال مذاکره گفت که از راه نفت، ایران را به زانو در می آوریم و صبر کنید و علت این تاخیر چند ماهه هم این بود. تا این که به این نتیجه رسیدند که ایران به زانو در نمی آید و توافق صورت گرفت.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسیده بود قبلا دیدگاه شما به اصول گرایان نزدیک تر بود و الان به اصلاح طلبان گفت: مواضع من تغییری نکرده است از همان ابتدا از نظر سیاسی و اجتماعی و مسائلی مثل آزادی بیان با اصلاح طلبان و در مسائل فرهنگی با اصول گرایان هم عقیده بودم و امروز هم روی نظارت بر مسائل فرهنگی و پوشش تاکید دارم.

وی همچنین در جواب سوال دیگری در خصوص برنامه های مجلس آینده درباره دانشجویان ستاره دار و اساتیدی که از سال 88 به بعد از فضای دانشگاه دور ماندند، اظهار کرد: مسئله دانشجویان ستاره دار بعد از سال 88 پر رنگ شده است. کارهایی انجام دادم و تا جایی که دستم بر می آمد، اقدام کردم از جمله آن که بارها به مسئولان وزارت اطلاعات گفتیم ولی پاسخ مناسبی دریافت نکردیم. وزیر اطلاعات خود نیز مایل به این سخت گیری ها نیست، ولی گویا علوی مسلط به زیر مجموعه هایش نیست.

وی در پایان مدعی شد: در حوادث سال 88 و پس از آن از سخت گیری های شدیدی استفاده کردیم که نیازی نبوده است، یک اعتراض ساده را به مسئله براندازی ربط دادیم و مسائل خوب مدیریت نشد. اما با مشارکت مردم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر