بازدید 4235

تئاتر، ابزار قدرتمند فرهنگی ناشناخته

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تئاتر یک ابزار قدرتمند فرهنگی ناشناخته است، ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ارزشمند این هنر، تصمیمات صحیح و ارزشمندی اخذ و اجرایی شود.
کد خبر: ۵۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 14 February 2016
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد عصر امروز(یکشنبه 25 بهمن ماه) در دیدار با هنرمندان و فرهیختگان در مرکز جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران گفت: پیوند خلاقیت و دانش بیانگر پیوند ناگسستنی تولید مبتنی بر علم برای دست یابی به قله های کمال است.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به تولیدات خود شناخته می شویم، افزود: تولیدات به هر میزان که از پشتوانه بالاتر علم و دانش برخوردار باشد، ارزش بیشتری دارد.

آثار هنری باید با دانش و معرفت گره زده شود

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه آثار هنری باید با دانش و معرفت گره زده شود، ادامه داد: به هر میزان که هنر علمی تر باشد، اثری ماندگارتر خواهد داشت؛ همچنین در حوزه های تصمیم سازی فرهنگ نیز باید خلاقیت و پیوند آن با دانش در نظر گرفته شود و اثری که در عرصه هنری تولید و قانونی که در ارتباط با آن تصویب می شود، باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت ارزشمند حوزه هنر به ویژه تئاتر، به تصمیمات صحیح و ارزشمندی دست پیدا کنیم تا این تصمیمات در مسیر اجرایی شدن گام بر دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه هنر تئاتر یک ابزار قدرتمند فرهنگی ناشناخته است، افزود: مسائل و مشکلاتی که در حوزه تئاتر وجود دارد باید در ارتباط مستقیم و چهره به چهره هنرمندان آن با مسئولان مربوطه مطرح شود.

تئاتر، عرصه ای برای تربیت مخاطب/ از هنر تئاتر غفلت شده است

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه دغدغه تعلیم و تربیت افراد امری بسیار مهم و ارزشمند است، ادامه داد: تئاتر یکی از عرصه ها برای تربیت مخاطب است و هنرمندان به دلیل اینکه از این هنر به خوبی برای فرهنگ سازی و تربیت استفاده نمی شود، رنج می برند.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب برخی حوزه ها مورد توجه جدی قرار گرفته و از برخی حوزه ها غفلت شده است، تصریح کرد: تئاتر یکی از این حوزه ها است که زیاد به آن توجه نشده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اما یکی از آن حوزه ها که مورد توجه جدی قرار گرفته،دانشگاه است؛ در ابتدای انقلاب به تعداد انگشتان دست وجود داشت، اما امروز در هر یک از شهرهای کشور ده ها دانشگاه وجود دارد که دانش آموختگان کار آزموده ای از این مراکز فارغ التحصیل می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نظام بودجه ریزی کشور غیر قابل دفاع است و باید اصلاح شود، ادامه داد: باید هزینه های دولت را به حداقل ممکن کاهش داد و منابع درآمدی کشور را به سمت خلق یک اقتصاد بزرگ هدایت و با درآمدهای حاصل از آن اقتصاد کشور را اداره کرد، تا این نگاه اصلاح نشود قدمی پیش نمی بریم.

قابلیت اختصاص بودجه نامحدود برای تولیدات فرهنگی دارای پشتوانه علمی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر 20 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک ها اضافه شود، بیش از 120 هزار میلیارد تومان می توان تسهیلات بانکی پرداخت کرد؛ همچنانکه اگر از بودجه 950 هزار میلیارد تومانی سال 95، حدود 50 هزار میلیارد تومان به صورت واقعی به سرمایه بانک ها اضافه شود، می توانبیش از 600 هزار میلیارد تومان، تسهیلات در اختیار حوزه تولید قرار داد که مسلما انقلابی در حوزه اشتغال ایجاد می کند.

ابوترابی فرد با انتقاد از افزایش هزینه های جاری دولت ادامه داد: باید هزینه های جاری دولت را که میزان آن هم اکنون از 150 هزار میلیارد تومان بیشر شده است، کاهش داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ می توان با نگاه صحیح علمی و کارشناسی و نه نگاه سلیقه ای، تولیدات فرهنگی را ارزیابی کرد و اولویت های آن را سنجید،گفت: می توان برای تولیدات فرهنگی دارای پشتوانه علمی، از ردیف بودجه کشور به صورت نامحدود اعتباراتی اختصاص داد، اما باید به گونه ای دقیق تولیدات فرهنگی را رصد کرد.

به گزارش خانه ملت، در این نشست جمعی از هنرمندان تئاتر کشور از جمله اسماعیل خلج، پیام دهکردی، قادر آشنا و کاظم هژیر آزاد به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در عرصه فرهنگ و هنر کشور و همچنین عدم توجه کافی مسئولان به تئاتر و کمبود بودجه اختصاص یافته به این بخش پرداختند و درخواست داشتند تا بودجه ای کافی، در خور و شایسته به بخش هنر و فرهنگ اختصاص پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر