بازدید 44797

چرا تفنگدار آمریکایی گریه می‌کرد؟

نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟
کد خبر: ۵۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 14 February 2016
در راهپیمایی‌های 22 بهمن، دو نمایش کارناوالی برای تحقیر آمریکا یا شاید برای تحریک زیانبخش مردم آن کشور، انجام شد؛ یکی به زنجیر کشیدن نمادین و تعزیه‌مانند اسیران آمریکایی و گرداندن آنان در تهران و قم و شاید در جاهای دیگر بود و دیگری نشان دادن فیلمی در صدا و سیما از اسیران زانوزده که یکی از آنان می‌گریست.

فریدون مجلسی - پژوهشگر - با این مقدمه در «قانون» ادامه داد: نمی‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟ ظواهر نشان می‌دهد که در شرایط عمومی، اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا نوع برخورد و به زانونشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن‌نما و بزک‌کرده داده بودند، برای آن جوان می‌توانست یادآور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست‌نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردنشان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند؟

متأسفانه آن فیلم تحقیرآمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسانه پیشین و نمایش‌های داعشی خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتا به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید.

گرگ دهن‌آلوده یوسف‌ندریده همین است. چرا باید نقشی را به نمایش گذاشت که عملا مصداق نداشته است و آن سربازان، لحظاتی بعد دیده‌اند که در شرایطی حرفه‌ای باید پاسخگوی خطای فنی خودشان باشند، غذایشان را بخورند، هراسی نداشته باشند و پوزشی بخواهند و روال اداری را طی کنند و بروند! پس چرا همچون دیوارنوردی‌های زیانبخش باید به رایگان به نفرت‌آفرینی و تبلیغات ایران‌هراسانه کمک کرد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶۲
انتشار یافته: ۲۷
آقای مفسر سیاسی قبل از این حرکت ایران مسئولین بالای آمریکا برای تحقیر ایران گفتند که ما قدرت این را داشتیم که تمام تاسیسات هسته ای ایران را نابود کنیم اما راه دیپلماسی را انتخاب کردیم این عمل در مقابل آن رفتار است .
به این علت که هیچ وقت جوانب کار خود را نمی سنجیم!!!
کاری نابخردانه بود. به نظر من گریستن سرباز نشان از آن داشت که آنها ربات نبودند و احساس داشتند. اگر گریه نمیکردند مفهوم بدی داشت.
مشکل شما اینه که آمریکا رو دشمن نمی دونید.
ولی آمریکا شیطانه و «إِنَّ الشَّیْطانَ کانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوًّا مُبینا»
آمریکا هیچ وقت از ما راضی نمیشه مگر اینکه دوباره بریم زیر سلطه اش...
من یک ایرانی با غیرتم واز این کارها که برخی از نا آگاهان سرمیزند واقعا متنفرم
من طرفدار آمریکا نیستم ولی چنین نمایشهایی مایه وهن کشور است .
ممنون بابت این مقاله، واقعا با این نمایش می خواستیم چه چیزی را ثابت کنیم؟نیروهای دریایی در هنگام درگیری با شدت و محکم برخورد کردند و بعد از اسارت با رافت اسلامی، اما ما با این نمایش بهانه های زیادی را به دشمنانمون می دیم کاش یک مقدار زرنگ باشیم و با سیاست بیشتری رفتار کنیم. فکر می کنم الان بیشتر از هر وقت دیگری فرصت داریم با پروژه های ایران هراسی در عین نشان دادن اقتدارمون در دنیا مقابله کنیم.
احسنت. مرحبا. مگر حضرت رسول اسرا را تحقیر میکردند که ما این کار را کردیم!!! نگذاریم فضای بازی که در جهان برای ایران و ایران شناسی باز شده است به ایران هراسی مجدد تبدیل شود. قدیم گفتست میگن حرمت امامزاده رو متولی نگه میداره. نکنه کاری کنیم فردا گس فردا هم با خود ما همچین کاری کنن!!! با هوش باشیم
احسنت . واقعا دیگه خسته کننده شده نشون دادن این صحنه ها . فرهنگ ایرانی والاتر از این صنه های نفرت افکن است . کسی از آمریکا در ایران دل خوشی ندارد ولی راهش راه اندازی سیرک و کارناوال و علنی بایستیم و فحش دادن نیست . . .
آمریکا در 12 تیر 67 هواپیمای ایرانی را با 290 نفر سرنشین ، ساقط کرد با گرگی کهنه کار خیلی بدتر از اینها باید رفتار بشه .
واقعا برای یک کشور اسلامی که در دینش مراعات با اسیر تاکید شده کار بسیار زشتیه اون هم در قم که مرکز دینی کشور هست
متاسفم برای این مدل افکار دشمن تراشانه
این کارها ها واقععا زشت نیست؟
بسیار بسیار زیبا نقد کردین...
احسنت بر شما. درود بر شهامت و شرفت مرد بزرگ. . قرآن مستقیما این اعمال زشت و تمسخر را محکوم کرده. وای بر شما. از عذاب الهی بترسید.
کار زشتی بود
آفرين.اتفاقا ما مي توانستي بزرگ منشي و رفتار انساني خودمان را كه حقيقتا هم اينگونه بود نشان دهيم نه اينكه بهانه دست يه مشت تند رو در آمريكا دهيم
نمایش قم بسیارشرم آور ودشمن ساز بود
به قول قدیمی ها
زدی ضربتی ضربتی نوش کن
اگر اتفاقاًماجرایی برای سربازان ایرانی پیش آمد
منتظر هرنوع تمسخری از سوی آمریکاییها باشید
شما مثلاً پیرورسو ل الله وامیرالمومنین هستید ببینید بااسیران چگونه برخورد میکردند
این عمل درقم وتهران بسیارشرم آور بود
هیچیمون رو فکر و اصول نیست
چون دوست نادان بر زمینت میزند و دشمن دانا بلندت می کند
كاملا" موافقم . به نظر من با اين جور تبليغات و كارناوال راه انداختن ها و . . . جز اين كه خودمونو مضحكه مي كنيم و از ارزش و اعتبار يك ايران اسلامي خواهان صلح و دوستي كم مي كنيم و چيز ديگه اي بدست نمياريم . ديگه دوره اين جور كارها گذشته كمي با ديد بازتر و تيزبيني و هوشياري بيشتر و با گفتاري زيركانه مي توان خيلي بهتر به هدف رسيد.
واقعا قربان حرف حساب
ما ايراني ها استاد توليد نفرت هستيم بي اونکه بدونيم ممکنه اين کار ما رو رسانه هاي مغرض غربي با رفتار داعش در يک چارچوب قرار بدند
جای تاسفه با اینهمه توصیه اسلام به برخورد مناسب با اسیران.
امان از افراط و تفريط. سوال اينجاست كه ما كه دم از صلح طلبي مي زنيم چرا با رفتارهاي اينچنيني ارمان هاي خود را زير پا مي گذاريم؟ در فرهنگ و دين ما پيوسته به مدارا با اسرا سفاش شده است چنانكه نيروهاي متدين و غيور ما نيز همين رفتار حرفه اي و فرهنگي مبتني با آموزه هاي اسلامي را انجام داده اند. حال افرادي كه حتي كوچكترين اطلاعي از قواعد عرف بين المللي ندارند با آبروي اسلام و ايران بازي مي كنند.
این حرکت در هیچ جای اصول اسلامی جای ندارد تحقیر اسیرهرچند هم از دشمنان درجه یک وقوی در دنیا باشد اصول اخلاق اسلامی در تمام شرایط باید رعایت شود یادمان باشد روش یزید ملعون را که خانواده بزرگ ومعزز امام حسین (ع) را به اسری کشاند هرچند که جایگاهها زمین تا افلاک تفاوت دارد اما روش ، روش درستی نیس
همچون امام حسین ویارانش آزاد مرد باشیم
موافقم...
کاش به جای بزرگ نمایی تحقیر اونها ؛ رفتار اسلامی دلاورهای ایرانی رو نشون میدادن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی