بازدید 3841

اوقاف از هیچ شخص یا حزبی حمایت نخواهد کرد

کد خبر: ۵۶۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 13 February 2016
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اوقاف در دو انتخابات پیش رو بی طرفانه عمل کرده و از هیچ شخص یا حزبی حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌ا‌لاسلام علی محمدی در جلسه نظارت ستادی اوقاف و امور خیریه استان کردستان، اظهار کرد: روند پیشرفت، عمران و آبادانی رقبات و موقوفات در استان کردستان در شرایط خوبی قرار دارد اما این کافی نیست و باید با برنامه‌ریزی و اهتمام شرایط بهره‌وری هرچه بیشتر از سرمایه‌های عظیم اوقاف در جهت خدمت به مردم جامعه و اجرای نیت واقفان خیراندیش استان به وجود آید.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل هیات امنای بقاع متبرکه استان، افزود: هیأت امنا، حلقه ارتباطی مردم و اوقاف هستند و برکات زیادی دارند و انتخاب هیأت امنای اصلح، شرایط مدیریت مردمی اماکن متبرکه را فراهم خواهد آورد.

محمدی، مدیریت مردمی در بقاع متبرکه و مساجد را از اولویت‌های اوقاف دانست و بیان کرد: مدیریت مردمی موجب رونق بخشیدن و آبادانی بقاع متبرکه و مساجد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت کسر بدهی‌ها به موقوفات در استان، عنوان کرد: بدهی‌های سررسید شده استان باید به حداقل برسد و معاونت بهره‌وری باید هنرمندانه بدهی‌ها را کم کند و حقوق موقوفات را با رعایت ادب، احترام و جدیت از مستاجران و بدهکاران دریافت کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیریت اوقاف را برپایه سامانه جامع موقوفات دانست و گفت: ورود اطلاعات رقبات در سامانه با جدیت، نظم و دقت انجام گیرد.

وی سامانه جامع موقوفات را ابزار مدیریتی دانست که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد و اعلام کرد: کلیه امور مالی و حقوقی موقوفات باید از طریق سامانه جامع اطلاعات موقوفات انجام شود.

محمدی با اشاره به شرایط خاص استان در زمینه اختصاص بیش از 90 درصد نیت موقوفات به مساجد، گفت: اجرای امینانه نیت واقفان در استان باید بر طبق وقف‌نامه و نیت واقف باشد.

وی با بیان این‌که «موقوفات غیرمتصرفی باید توسط متولیان مدیریت شود» اعلام کرد: تعامل با متولیان باید با رعایت احترام و ارتباط صحیح انجام شود، به طوری که تمامی متولیان نیز فعالیت‌های خود را از طریق سامانه انجام دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احترام و ادب نسبت به ارباب رجوع از جانب مدیران، معاونان و کارشناسان را از اولویت‌های کاری اوقاف دانست و اعلام کرد: انجام امور موقوفات باید با رضایت و احترام مردم انجام شود و فراهم کردن شرایط خشنودی و رضایت‌مندی مردم شریف استان کردستان باید به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: موضع اوقاف در دو انتخابات، مجلس شورای اسلامی و خبرگان موضع مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و اوقاف از هیچ شخص یا حزبی حمایت نخواهد کرد.

محمدی ادامه داد: وظیفه اصلی اوقاف، دعوت مردم به حضور در انتخابات بنا به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و این خود یک امر مهمی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و تأمین کننده منافع و اقتدار ملی است.

وی وظیفه دوم کارکنان اوقاف را انتخاب اصلح و صالح دانست و گفت: کاندیدای انتخاباتی باید ایمان به جمهوری اسلامی داشته باشد، وفادار به نظام، متین و دیانت‌دار باشد. در این مملکت انقلاب شده و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند تا نظام اسلامی حاکم باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان باید بدانند ما هرچه داریم از امام، انقلاب و شهیدان داریم و نماینده باید به مردم خدمت و مشکلات مردم و مملکت را حل کند نه اینکه به فکر منافع خود باشد.

وی در پایان پیشرفت استان را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: همدلی و همزبانی و جدیت در انجام امور موقوفات، بقاع متبرکه و قرآن باید در اولویت همیشگی قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست