بازدید 32998

اعزام کماندوهای عربستان و امارات به سوریه برای آزادی سازی شهر رقه

وزیر دفاع آمریکا که در مقر ناتو در بروکسل صحبت می کرد، گفته است، ما می خواهیم این فرصت را در اختیار کشورهای عربی قرار دهیم تا آنان بتوانند سرزمینشان را از داعش پس بگیرند. وی به ویژه اشاره کرده که این نیروها به شهر رقه خواهند رفت و برای بازپس گیری شهر رقه از داعش های تلاش خواهند کرد.
کد خبر: ۵۶۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 12 February 2016
«آمریکا کاملا اطمینان دارد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی، کماندوهایشان را به سوریه خواهند فرستاد تا با داعش در سوریه مبارزه کنند»؛ این جملاتی است که وزیر دفاع آمریکا، اشتون کارتر بر زبان آورده و معنای ساده آن موافقت عملی آمریکایی ها برای ورود نیروهای عربی به سوریه تحت پوشش مبارزه با داعش است. نیروهایی که احتمالا بدون مقاومتی وارد رقه خواهند شد تا به حفظ شهر رقه به عنوان پایتخت خود خوانده خلافت داعش به سردمداران این گروه تروریستی کمک کنند.
 
به گزارش «تابناک»، وزیر دفاع آمریکا که در مقر ناتو در بروکسل صحبت می کرد، همچنین گفته است، ما می خواهیم این فرصت را در اختیار کشورهای عربی قرار دهیم تا آنان بتوانند سرزمینشان را از داعش پس بگیرند، وی به ویژه اشاره کرده است که این نیروها به شهر رقه خواهند رفت و برای بازپس گیری شهر رقه از داعش های تلاش خواهند کرد 
  اعزام کماندوهای عربستان و امارات به سوریه برای آزادی سازی شهر  رقه
اشتون که روز جمعه هم دیداری با مقامات اماراتی برگزار کرده بود، افزود: این دو کشور همچنین در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به سوریه همچنان شرکت خواهند داشت. وزیر دفاع آمریکا همچنین اشاره کرده، در دیداری که با وزیر دفاع عربستان که در بروکسل داشته، اطمینان یافته که عربستان سعودی نیز مایل است در قالب ائتلاف به رهبری آمریکا، نیروهایش را به شهر رقه سوریه بفرستد.

داعش یک گروه تروریستی است که خبرهای منتشره در سال های گذشته حکایت از آن داشت که این گروه تروریستی در خاک کشور اردن توسط عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا آموزش دیده اند تا بتوانند در سرنگون کردن حکومت بشار اسد نقشی تعیین کننده را ایفا کنند.

با وجود این، از سپتامبر 2014 آمریکا و برخی از متحدان عربی آن کشور بدون اینکه مجوزی از دولت سوریه بگیرند، حملات هوایی را علیه داعش سازماندهی کرده اند، حملاتی که حتی تا کنون برای عقب نشینی داعش از یک وجب از خاک سوریه مثمر ثمر واقع نشده است.

از سپتامبر سال گذشته نیز روسیه بمباران مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. تفاوتی که حملات روسیه به داعش با حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به این گروه تروریستی دارد، این است که اولا بمباران روسیه به درخواست و اجازه دولت سوریه صورت می گیرد و دوما حملات روسیه به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی در خاک سوریه واقعی و منجر به عقب نشیتی آنان از بخش هایی از خاک سوریه شده است.

تمایل عربستان سعودی برای اعزام کماندو  در کنار حمایت آمریکا برای این کار بسیار معنادار است. در حالی که شواهد بسیاری از ایجاد این گروه تروریستی توسط عربستان سعودی و همچنین آموزش آنان به وسیله سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در دسترس وجود دارد، اقدام آنان برای اعزام نیرو به رقه، در واقع برای به دست آوردن برگ هایی برنده در میز مذاکرات است تا بتوانند در برابر دولت سوریه، حدی از توازن را به دست آورند.

ذکر این مهم لازم است پس از اینکه استراتژی کشورهای عربی به همراهی آمریکا برای ایجاد تجزیه سوریه و ایجاد کشوری به مرکزیت حلب شکست خورد و نیروهای آنان در برابر نیروهای مقاومت نتوانستند دوام بیاورند و شهر حلب را واگذار کردند، آنان اینک به دنبال خرید زمان در مذاکرات برای به دست آوردن شهری همچون رقه در سویه هستند تا بدین وسیله بتوانند شکست نیروهای متحد خود در حلب را جبران سازند و بتوانند در مذاکرات سیاسی به نوعی از توازن دست یابند.

استان رقه حدود نیم میلیون جمعیت دارد که شامل اعراب و کردها می‌شود. به رغم وجود چاه‌های نفت در این استان، اکثر ساکنان آن از راه کشاورزی ارتزاق می‌کنند. این استان در همسایگی استان‌های حسکه، دیرالزور، حمص، حماه و حلب قرار دارد. فاصله شهر رقه تا شهر حلب، نزدیک به 200 کیلومتر است.

گفتنی است، پس از شهر رقه، شهرهای الثورة، تل أبیض، معدان و عین عیسی از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند. این استان مدت نسبتا زیادی است که تحت تسلط نیروهای گروه تروریستی داعش قرار دارد و آنان از این شهر به عنوان پایتخت خود نام می برند.

خبر اعزام نیروهای سعودی و اماراتی به رقه در حالی منتشر می شود که المیادین گزارش داده است که  بشار اسد رئیس جمهور سوریه احتمال ورود نیروهای ترکیه و عربستان به شمال ترکیه را تأیید کرده و از احتمال حضور نیروهای این دو کشور در شمال سوریه خبر داده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار