بازدید 45444

آخرین اخبار رسمی و غیر رسمی از تایید صلاحیت ها

هیچ لیستی از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است و صلاحیت و عدم صلاحیت افراد از سوی فرماداری ها به خود اشخاص ابلاغ شده است. بنابراین تمام لیست های موجود بر اساس گفته های خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.
کد خبر: ۵۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 07 February 2016
اصولگراهامهلت ده روزه بررسی صلاحیت کاندیداهای معترض که در مرحله قبل صلاحیت شان احراز نشده بود، روز گذشته به پایان رسید، و اسامی کسانی که صلاحیت آنها احراز شده بود در اختبیار فرمانداری های سراسر کشور قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیأت های اجرایی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید شده اما در مرحله کنونی رد صلاحیت شده اند، بر اساس ماده 35 آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده ، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان در خواست رسیدگی مجدد نمایند .

لازم به ذکر است هیچ لیستی از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است و صلاحیت و عدم صلاحیت افراد از سوی فرماداری ها به خود اشخاص ابلاغ شده است. بنابراین تمام لیست های موجود بر اساس گفته های خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.

19:35 فردا؛ ۵۶ داوطلب بلاتکلیف تهرانی تعیین تکلیف می شوند

فرماندار تهران از تعیین تکلیف ۵۶ داوطلب انتخابات مجلس در شهر تهران تا عصر فردا خبر داد و گفت: چهره‌های مطرح از هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در بین این ۵۶ نفر وجود دارند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، از تعیین تکلیف 56 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر تهران تا عصر فردا خبر داد و گفت: 56 داوطلب تهرانی هنوز بررسی صلاحیت‌شان به پایان نرسیده و انتظار می‌رود فردا نتایج آنها اعلام شود.

وی گفت: چهره‌های مطرح از هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در بین این 56 نفر وجود دارند.

19:32 صلاحیت پروانه سلحشور از تهران تایید شد

19:30 حاج عیسی قلی احمدی نیا از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک تایید صلاحیت شد همچنین صلاحیت محمد بخشی از حوزه اهواز نیز احراز گردید

14:55 هفت نفر از رد صلاحیت‌شدگان در تجدیدنظر شورای نگهبان تایید شدند

مرتضی اشراقی، الیاس حضرتی، محمد جواد حق شناس، نجفقلی حبیبی، محسن مافی، سید محمود میرلوحی، علی نوبخت تایید شدند.


14:47 صلاحیت رئیس بانک‌مرکزی دولت‌احمدی‌نژاد رد شد

توکل لطفی گفت: از این تعداد تایید صلاحیت شده 31 نفر در کرج و 6 نفر در  حوزه انتخابیه ساوجبلاغ احراز شدند. مدیرکل سیاسی و انتخابات استان‌البرز در ادامه با بیان اینکه بین رد صلاحیت‌شدگان، 2 نفر در مراحل اولیه بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارت استان از حوزه انتخابیه ساوجبلاغ  تایید شده بودند، افزود: نام "محمود بهمنی" رئیس اسبق بانک‌مرکزی دولت‌دهم علیرغم تایید در مراحل اولیه بررسی صلاحیت‌ها، بین رد صلاحیت‌شدگان در این مرحله به چشم می‌خورد.در استان البرز چهره‌هایی همچون خلیلی اردکانی، سیدعلی میرباقری، حسن صادقی، منوچهر اتابکی و علی(سامان) بختیاری به عنوان کاندیداهای اصلاح‌طلب از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرده‌اند که در این مرحله نیز صلاحیت‌شان توسط شورای‌نگهبان احراز نشد.  

12:54 رد صلاحیت ۱۶ نفر از کاندیداهای اهر و هریس از سوی شورای نگهبان

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر از رد صلاحیت ۱۶ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان در حوزه انتخابیه اهر و هریس خبر داد.سید محمد عابدی ضمن بیان اینکه سه مرحله از روند بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اهر پشت سر گذاشته شده است، بیان داشت: مرحله نخست بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت های اجرایی شهرستان اهر منجر به رد صلاحیت دو تن از کاندیداهای نمایندگی مجلس شده بود.وی در ادامه افزود: در مرحله دوم بررسی ها نیز ۱۵ نفر از کاندیداهای حوزه انتخابیه اهر و هریس در هیئت نظارت آذربایجان شرقی عدم احراز و رد صلاحیت شدند که ترکیب رد صلاحیت شده ها توسط هیئت نظارت استان را یک نفر زن و ۱۴ نفر مرد تشکیل می دادند.

12:06 : تأیید صلاحیت 56.5 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان برای نمایندگی مجلس در زنجان

رئیس هیئت نظارت استان زنجان با اشاره به تأیید صلاحیت 105 از ثبت‌نام‌کنندگان برای نمایندگی مجلس گفت: این آمار معادل 56.5 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان است.حسین میرزاپور از تأیید صلاحیت 105 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این آمار از بین 186 ثبت‌نام‌کننده بوده است.وی آمار رد یا عدم احراز صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را در نمایندگی مجلس استان زنجان را 77 نفر معادل 56.5 درصد اعلام و اضافه کرد: چهار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان هم انصراف داده‌اند.رئیس هیئت نظارت انتخابات استان زنجان با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان توسط شورای نگهبان فرصت سه روزه برای اعتراض دارند، تصریح کرد: این اعتراض‌ها در یک بازه زمانی هفت روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.


11:58 تایید صلاحیت 136 داوطلب داوطلب در شیراز

حیدر عالیشوندی بهمن در جمع خبرنگاران گفت: از کل 284 داوطلبان ثبت‌نام شده در شیراز، در مجموع 129 نفر رد صلاحیت شده یا انصراف داده‌اند. عالیشوندی خاطرنشان کرد: در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، 90 نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده یا کسانیکه صلاحیتشان احراز نشده بود، تایید صلاحیت شده‌اند.

11:13 برای هر کرسی مجلس 21 کاندیدا رقابت می‌کنند

قائم‌ مقام وزیر کشور با بیان اینکه فضا برای رقابت کاندیداهای مجلس فراهم است، گفت: اگر تعداد افراد تأیید صلاحیت شده را بر 290 کرسی مجلس تقسیم کنیم برای هر کرسی 21 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که رقابت خوبی را نشان می‌دهد. حسینعلی امیری در گفت‌وگوی ویژه خبری، گفت: فرصت بیست روزه شورای نگهبان برای اعلام نظر در خصوص صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی جمعه شب به پایان رسید و این شورا صبح روز شنبه فهرست نهایی کاندیداها را به وزارت کشور اعلام کرد. وی با اشاره به آمار تأیید و رد صلاحیت ‌شدگان، گفت: بر اساس آمار شورای نگهبان 6 هزار و 145 نفر تأیید نهایی و 5 هزار و 192 نفر هم رد صلاحیت نهایی شدند. 5 هزار و 561 نفر از تأیید صلاحیت شدگان مرد و 584 نفر زن هستند. 


11:10 داوطلبان کهگیلویه و بویراحمد به 71 نفر افزایش یافت

فتاح محمدی گفت: از مجموع داوطلبان مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان 71 نفر تأیید صلاحیت، 31 نفر رد صلاحیت شده اند و 6 نفر انصراف داده اند. وی بیان کرد:8 نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 3 نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و 2 نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در مرحله دوم تأیید صلاحیت شدند.رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در مرحله قبل 59 نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد تأیید صلاحیت شدند و یک نفر انصراف داد که در حال حاضر تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها با اضافه شدن 13 نفر دیگر به 71 نفر افزایش یافته است.

10:57 رقابت 12 داوطلب برای هر کرسی مجلس در مازندران

مهرداد ابراهیمی اظهار کرد: از 305 داوطلبی که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نشستن بر 12 کرسی بهارستان ثبت‌نام کرده بودند، 12 نفر انصراف دادند و یک نفر نیز از حوزه مازندران به استانی دیگر انتقالی گرفته است.

وی تصریح کرد: 123 داوطلب نیز رد صلاحیت شدند و در مجموع 169 کاندیدای حضور در مجلس تائید صلاحیت شدند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه به ازای هر کرسی مجلس در استان ۱۲ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: حوزه‌های انتخابی بابل با 29، قائم‌شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار با 26 و ساری و میاندرود با 24 داوطلب، بیشترین تعداد کاندیداها را دارند.

ابراهیمی افزود: حوزه‌های انتخابی فریدون‌کنار و بابلسر با 14، آمل با 12 و نور و محمودآباد با 9 کاندیدا کمترین حضور داوطلبان برای حضور در بهارستان را دارا هستند.

10:55 در کرمان 7 تایید شده قبلی رد صلاحیت شدند

حمید ذکااسدی" با اعلام این خبر اظهار کرد: لیست کاندیداهای تایید یا رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور به 9 حوزه اصلی اخذ رای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان کرمان اعلام شد.

وی بیان داشت: در لیست اعلام شده 13 نفر از افراد عدم احراز صلاحیت شده و رد صلاحیت شده در استان کرمان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و 7 نفر از افراد تایید شده نیز ردصلاحیت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: فقط کسانی که توسط شورای نگهبان در این دوره رسیدگی رد شده‌اند می توانند ظرف 3 روز مجددا به شورای نگهبان شکایت کنند و ان شاءالله اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان در 26 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می شود.

10:50 مجتبی رحماندوست تاییدصلاحیت شده است

بدنبال انتشار شایعه ای مبنی بر عدم تایید صلاحیت مجتبی رحماندوست برای انتخابات مجلس، پیامک ستاد انتخاباتی وزارت کشور مبنی بر تایید وی منتشر شد. در این پیامک خطاب به رحماندوست آمده است:  صلاحیت شما توسط شورای محترم نگهبان تأیید گردیده است. طی چند روز آتی کد انتخاباتی شما نیز در سایت فرمانداری تهران درج خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فرماندار تهران طی نامه شماره 276-10 مورخ 27 بهمن ماه نیز تأیید صلاحیت رحماندوست توسط هیأت اجرائی و هیأت مرکزی نظارت را به صورت مکتوب به وی ابلاغ کرده است.

10:30 علوی تایید صلاحیت شد

شورای نگهبان صلاحیت سید محسن علوی را تایید کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها