بازدید 3968

ترکیه درباره تعدیل نرخ گاز با ایران گفتگو می‌کند

اگر دو طرف در یک بازه زمانی مشخص حداکثر سه چهار ماه به توافق نرسند، داوری بین المللی میزان تعدیل در نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه را مشخص خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 03 February 2016
برات آلبایراق وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می کند، در خصوص نظر داوری بین المللی برای کاهش نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه گفت: درمورد تعدیل نرخ گاز با ایران گفتگو می کنیم.وی افزود: داوری بین المللی از ایران و ترکیه خواسته است در خصوص تعدیل در نرخ گاز در محدوده 15.8 – 13.3 درصد به توافق برسند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزیر ترک در ادامه گفت: اگر دو طرف در یک بازه زمانی مشخص حداکثر سه چهار ماه به توافق نرسند، داوری بین المللی میزان تعدیل در نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه را مشخص خواهد کرد. اما ما تصمیم داریم با ایران در این زمینه گفت و گو کنیم.

وزیر انرژی با اشاره به اینکه نرخ گاز مربوط به یک دوره گذشته است، گفت: با این تعدیل در نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه، مصرف کننده داخلی نیز از این تخفیف بهره مند خواهد شد.او خاطر نشان کرد ترکیه چون در مذاکرات خود با ایران در خصوص کاهش نرخ گاز صادراتی به این کشور به توافق نرسید، در سال 2012 میلادی موضوع را به داوری بین المللی ارچاع داد. داوری بین المللی نیز با بررسی شکایت ترکیه به نفع این کشور رای داد تا نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه از اول جولای سال 2011 میلادی به بعد به میزان 15.8 – 13.3 درصد کاهش یابد.

رسانه های ترکیه روز سه شنبه با کد فوری خبر دادند داوری بین المللی حکم نهایی خود در خصوص شکایت ترکیه از گرانی گاز ایران را صادر و بر لزوم کاهش نرخ گاز صادراتی ایران به ترکیه تاکید کرده است.خبر حکم داوری بین المللی بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه دارد و شبکه های خبری به دفعات این خبر را در بولتن های خبری خود منتشر می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی