بازدید 6956

ورود نماینده رئیس‌جمهور آمریکا به خاک سوریه

«برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش، روز یکشنبه ضمن ورود به خاک سوریه، از شهر کردنشین «کوبانی» بازدید کرده است.
کد خبر: ۵۶۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 01 February 2016
منابع خبری کردی می‌گویند «برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلافی که سپتامبر سال گذشته به بهانه مقابله با داعش شکل گرفت، روز یکشنبه وارد شهر کردنشین «کوبانی» (عین العرب) سوریه شده است.

به گزارش فارس، واشنگتن هنوز سفر این مقام ارشد آمریکایی به داخل مرزهای سوریه را تأیید نکرده است، اما فعالان کرد تصاویری را از دیدار مک گورک با مسئولان این شهر که چند ماه قبل از دست گروه تروریستی داعش آزاد شد، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

مک گورک روز یکشنبه اعلام کرد که برای دیدار با مقامات عراقی وارد شهر بغداد پایتخت این کشور شده، اما به سفرش به سوریه، که به نظر محرمانه می‌رسد، اشاره‌ای نکرد.

گفته می‌شود که یک هیئت انگلیسی و فرانسوی نیز نماینده باراک اوباما را در این سفر همراهی کرده و به بازدید از شهر پرداخته است.

ورود نماینده رئیس‌جمهور آمریکا به خاک سوریه

هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا، که بیش از یک سال است به بهانه مقابله با داعش، بدون مجوز شورای امنیت و دولت سوریه در حال بمباران مناطق مختلف این کشور است، پیش از اعزام مک گورک به خاک این کشور مجوزی از دمشق دریافت کرده است یا نه.

در صورت تأیید خبر این بازدید، این اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه است که یک مقام دولت آمریکا وارد این کشور می‌شود.

خبرگزاری فرانسه هم خبر بازدید مک گورک از کوبانی را به نقل از دو منبع کرد تائید کرده، اما نوشته است که وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست این خبرگزاری، عنوان کرده است که هنوز نمی‌تواند این خبر را تأیید کند.

منبع مورد استناد خبرگزاری فرانسه، گفته است که مک گورک و هیئت همراه وی، با سران گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، یعنی ائتلاف متشکل از گروه‌های کرد سوریه و همچنین گروه‌های عرب مورد حمایت آمریکا، دیدار کرده است.

ورود نماینده رئیس‌جمهور آمریکا به خاک سوریه

این منبع کرد که خواسته نامش فاش نشود، گفته است: «این دیدارها بر بسیاری از تحولاتی که در منطقه شاهد خواهیم بود، اثر خواهد داشت.»

دیدار مک گورک با نمایندگان کردها در سوریه پس از آن انجام گرفته است که استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه، تحت فشار ترکیه که مخالف حضور کردها در مذاکرات صلح است، از دعوت سران گروه موسوم به «حزب اتحاد دموکراتیک» کردهای سوریه به نشستی که از روز گذشته در ژنو سوئیس آغاز شده، خودداری کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از منابع کردی نوشته است که «تونی بلینکن» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا هم تلفنی با «صالح مسلم» رئیس حزب اتحاد دموکراتیک گفت‌وگو کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر