بازدید 11881

رقم بدهی شرکت پدیده اعلام شد

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس حسابرسی های انجام شده مجموع بدهی شرکت پدیده 84 هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 01 February 2016
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس حسابرسی های انجام شده مجموع بدهی شرکت پدیده 84 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این بدهی شامل حقوق سهامداران، حقوق دولتی، هزینه های صدور پروانه، مجوزها و جرایم کمیسیون ماده 100 و تغییر کاربری، بدهی به تعاونی منحله میزان و پیمانکاران می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت پدیده بیش از 114 هزار نفر است، اظهار کرد: نیمی از این افراد شامل 56 هزار و 313 نفر حواله و برگه های تعهد دریافت کرده اند که می بایست از شهریور ماه پرداخت می شد اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: حدود 30 هزار نفر از سهامداران باقی مانده هر یک کمتر از 200 میلیون ریال و بقیه نیز هر یک بین 200 تا 300 میلیون ریال از این شرکت طلبکارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: مجموع طلب سهامداران این شرکت در دو بخش دارندگان برگه تعهد و دارندگان سهام به 51 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی اظهار کرد: این در شرایطی است که این شرکت برای اتمام پروژه های خود 22 هزار میلیارد ریال نیز نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این راستا بخش هایی از قبیل ساخت 900 هزار متر مربع فضای هتل، پروژه اداری و تجاری نیاز به مشارکت و ورود سرمایه گذار دارد.

رشیدیان با بیان اینکه دولت تلاش می کند این پروژه ها را فعال کرده و پول مردم را برگرداند، گفت: استانداری خراسان رضوی در زمینه مسایل مربوط به شرکت پدیده و موسسه منحله میزان، جلسه، وقت و انرژی بسیار گذاشت و هفته ای نبود که معاونت های استانداری خراسان رضوی در این استان یا تهران پیرامون این مباحث و پیگیری حقوق مردم جلسه نداشته باشند.

وی افزود: شورای عالی شهرسازی برای حل مشکل این مجموعه طی این مدت بسیار اغماض کرد و ادارات جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و راه و شهرسازی استان نیز انعطاف بسیار از خود نشان دادند.
وی اظهار کرد: راهکارهای قانونی در قالب بندهای 16 گانه برای شروع فعالیت و درآمد زایی این شرکت ارائه شد اما هیات مدیره و مدیرعامل وقت آن اراده ای برای حل مشکل سهامداران و انجام تعهدات خود نسبت به آنان و دستگاه قضایی نداشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای حل مشکل این مجموعه و سهامداران آن، تشکیل هیات مدیره جدید براساس حق السهم واقعی افراد در برنامه قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های انجام شده، اخذ آخرین حسابرسی دولتی و ورود این شرکت به بورس، زمینه جذب سرمایه بانک ها و موسسات بزرگ در این شرکت فراهم شده و با استفاده از سرمایه های کوچک در بازار بورس و تبدیل بخشی از اموال قابل فروش این شرکت به وجه نقد، مشکل سهامداران آن حل شود.

رشیدیان در باره موسسه منحله میزان و واگذاری تعهدات آن به بانک صادرات نیز افزود:تاکنون حساب های کمتر از 200 میلیون ریال این موسسه تعیین تکلیف شده و به زودی با رفع مشکل انتقال بخشی از املاک این موسسه، پرداخت ارقام بیش از 200 میلیون ریال نیز آغاز خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر