بازدید 6340
۲

هر ۵۰ دقیقه، ابتلای یک زن ایرانی به سرطان سینه

با توجه به شیوع عوامل سرطان ساز همچون بالا رفتن سن و عوامل محیطی پیش بینی می شود تا 10 سال آینده رشد سرطان به دو برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۵۶۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ 31 January 2016
فوق تخصص جراحی سینه گفت: در هر 50 دقیقه یک زن در کشور به سرطان سینه مبتلا می‌شود.
تصویر هر 50 دقیقه یک زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هادی زاده، دبیر علمی کنگره پیشگیری و تشخیص سرطان سینه در حاشیه نشست خبری یازدهمین سمینار بین المللی سرطان سینه با بیان اینکه بروز سرطان در شهرهای بزرگ همچون تهران، ‌اصفهان، شیراز و سایر مراکز استان ها بیش از استان های دیگر است افزود: در هر 50 دقیقه یک زن در کشور به سرطان سینه مبتلا می شود که با توجه به شیوع عوامل سرطان ساز همچون بالا رفتن سن و عوامل محیطی پیش بینی می شود تا 10 سال آینده رشد سرطان به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: کنگره پیشگیری و تشخیص سرطان سینه به همت مرکز سرطان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و به تشخیص زود هنگام، درمان قطعی و پیشگیری توجه دارد.

هادی زاده با بیان اینکه این کنگره 17 و 18 بهمن در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد ادامه داد: قرار گرفتن ماماها به عنوان گروه مخاطب این کنگره با هدف پیگشیری از سرطان سینه از جمله اقدامات جدید این کنگره به حساب می آید ضمن اینکه کارگاه های مختلفی در این دو روز برای گروه ماماها برگزار می شود.

وی افزود: در حال حاضر سالانه بیش از 10 هزار نفر به سرطان سینه مبتلا می شوند که ضرورت دارد با همکاری گروه های مختلف پزشکی از جمله متخصصان زنان، جراحان و ماماها اقدمات موثر در زمینه کنترل این بیماری صورت گیرد.

دبیر اجرایی این کنگره گفت: هم اکنون درجهان 49 درصد جراحی ها و 11 درصد شیمی درمانی ها به سرطان اختصاص دارد اما به نظر می رسد به علت نبود راهنمای ملی سلامت از این دو روش بیش از حد نیاز استفاده می شود و ضرورت دارد نظام نظارتی از سوی دولت و بیمه ها وارد این حوزه شوند.
یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه از 5 تا 7 اسفند برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
سرطان در کشورما بیداد میکند وبین زن ومرد هم فرقی نمی گذارد واز عمده واصلی ترین علل ان میتوان به : وجود استرس ونگرانی ناشی از تنش وفشارهای اقتصادی واجتماعی در خانوادا های ازرانی ،وجود عناصر الابنده در هوا واب وخاک ومحصولات کشاورزز وغذائی مانند سرب ونیترات ،کادمیوم وپلوتونیم وپالادیوم ومس ونیکل وجیوه و ... در مصرف وتولزد بنزین هاز الودا سم وکود شیمیائی بی حد وعدم پایش وحفاظت از سلامتی مردم ومحیط زیست که همگی موجب افول سیستم خود ابمنی در بدن وجهش ژنتیکی وتحریک سلول های سرطانی میشوند در کنار انها عوامل ژنتیک هم بی تاثیر نمی باشند
يكي از عوامل ايجاد سرطان سينه، غير از تغذيه، اسشتباهات دندان پزشكي، مام هاي زير بغل و ...، خود ماموگرافي است كه بسيار روش تشخيصي مهاجم و نادرستي است. اگر در سينه تومور باشد ممكن است در اثر فشار ماموگرافي بتركد و اگر هم تومور نباشد، تابش اشعه از آن فاصله نزديك خود ممكن است روي ژن ها اثر بگذارد و سرطان زا باشد.
جايگزين مناسب براي ماموگرافي ترموگرافي است كه عكسبرداري گرمايي است و تومور حتي به اندازه نوك سوزن را هم مشخص مي كند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست