بازدید 5934

معارضان سوری:در مذاکرات شرکت نمی‌کنیم

سخنگوی مخالفان سوری اعلام کرد معارضانی که در ریاض گردهم آمده اند جمعه برای آغاز گفتگوهای صلح غیر مستقیم با دولت سوریه تحت نظارت سازمان ملل ،حضور نخواهند داشت.
کد خبر: ۵۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰ 29 January 2016
به گزارش صدا و سیما به نقل ازخبرگزاری فرانسه از ریاض، سخنگوی مخالفان سوری اعلام کرد معارضانی که در ریاض گردهم آمده اند جمعه برای آغاز گفتگوهای صلح غیر مستقیم با دولت سوریه تحت نظارت سازمان ملل ،حضور نخواهند داشت.

منذر ماخوس سخنگوی کمیته عالی گفتگوها گفت: بله، نشست های ژنو جمعه آغاز خواهد شد و ما در آن حضور نخواهیم داشت زیرا ما هنوز تصمیم خود را نگرفته ایم .

کمیته عالی گفتگوها  به طور مشخص دسامبر برای نمایندگی گروه های مهم سیاسی و مسلح (تروریست های تکفیری) مخالفان در گفتگوهای غیر مستقیم با دولت سوریه تشکیل شد .
ماخوس گفت: ما به نشست های خود فردا در ریاض ادامه خواهیم داد. ما هنوز درخصوص شرکت کردن درگفتگوهای ژنو تصمیمی نگرفته ایم.

پیشتر، ‌فرستاده سازمان ملل در سوریه در نامه ای خطاب به ملت سوریه  مصرانه درخواست کرده بود گفتگوهای ژنو به نتیجه برسد و پنج سال جنگ دیگر کافی است .
‌استفان دی میستورا در ویدئویی با اشاره به نشست های قبلی که از آغاز مناقشه در مارس 2011 برگزار شده و همه به شکست انجامیده است گفت: شما شاهد کنفرانس های زیادی بوده اید . این کنفرانس نباید به شکست منجر شود.

وی افزود: اکنون ،‌ما نیاز داریم که شما از هیئت های شرکت کننده در کنفرانس بخواهید و به آنان بگویید دیگر نمی توانند این فرصت را از دست بدهند.
دی میستورا تاکید کرد: این بار باید گفتگوها به نتیجه برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی