بازدید 4200

بروز سالانه ۴۰۰ هزار سکته مغزی در کشور

سالانه حدود 400 هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می شوند که حدود دو سوم این بیماران نیازمند خدمات توانبخشی هستند.
کد خبر: ۵۶۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 26 January 2016
دبیرعلمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی والکترودیاگنوز ایران گفت: سالانه حدود 400 هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می شوند که حدود دو سوم این بیماران نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر رضا سلمان روغنی امروز سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود:توانبخشی بیماران دچارسکته مغزی از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که از مجموع این بیماران حدود 200 هزار نفر دچار معلولیت و ناتوانی جسمی می شوند که باید در روند درمان آنها مجموعه بخش های توانبخشی به کمک این بیماران بشتابند.

وی ادامه داد: الان کمردرد و دیسک کمردیگر هیچ احتیاجی به جراحی ندارد و 95 درصد از بیماران بدون عمل جراحی با اقدامات درمانی، دارویی، طب فیزیکی، تزریقات تخصصی و فیزیوتراپی درمان می شوند.

به گفته وی امروزه درمان های غیرتهاجمی به کمک بیماران آمده و بدون انجام اعمال جراحی و پاره کردن بافت های بدن به راحتی می توان بیماران مشکلات عضلانی و اسکلتی را درمان کرد.

سلمان روغنی یادآور شد: مشکلات عضلانی و اسکلتی می تواند با وراثت و همچنین نوع سبک زندگی ارتباط داشته باشد به طوری که در برخی از خانواده ها آرتروز و دیسک کمر بیشتر مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: دیسک کمر و آرتروز از شایع ترین بیماری های عضلانی و اسکلتی محسوب می شود که فاکتورهای محیطی و سبک زندگی می تواند این وضعیت بیماری را تشدید کند. استعمال دخانیات نیز می تواند روند پیشرفت بیماری های عضلانی و اسکلتی را افزایش دهد.

دبیرعلمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران افزود: امروزه بسیاری از بیماران مبتلا به دیسک کمر با بلند کردن اجسام سنگین دچار مشکلات نمی شوند بلکه این بیماران افرادی هستند که ساعت ها پشت میز کار و کامپیوتر خود نشسته و در این صورت فشار زیادی به ناحیه کمر و ستون فقرات آنان وارد می شود و همین شرایط منجر به کمردردهای مزمن و در گاهی موارد حاد می شود.

وی توصیه کرد: بنابراین رعایت نکات بهداشتی مانند نحوه نشستن پشت کامپیوتر بسیار مهم است البته ما به همه توصیه می کنیم که هر 50 دقیقه تا یک ساعت حدود پنج دقیقه کارمندان و آن دسته از افرادی که مجبور هستند ساعت ها پشت میز بنشینند راه بروند تا دچار کمر درد و یا مشکلات عضلانی و اسکلتی نشوند.

وی گفت:آندوسکوپی ستون فقرات ازدیگر روش های تشخیصی است که البته همه بیمارانی که دچار درد در کمر یا ناحیه ستوفقرات هستند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند اما این روش از نتایج مثبت و عوارض کمتری برخوردار است.

سلمان روغنی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی دیگری که دراین کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت 'درد' است که میهمانان خارجی از اروپا و امریکا در این خصوص سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر گونه علت ثانویه موجب بروز مشکلات عضلانی می شود گفت: طب فیزیکی و توانبخشی بررسی تشخیص، درمان ساختار اختلالات فیزیکی بدن است و تمرکز امسال کنگره تعامل با تمامی تیم های توانبخشی، گروه های ورزشی ، درمانگران ، فیریوتراپیست ها ، جراحان مغز و اعصاب است.

دبیرعلمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی والکترودیاگنوز ایران ادامه داد: در این کنگره تاکیده شده است که بر روی تازه های توانبخشی و درمان بیماران مبتلا به بیماری های عضلاتی و اسکلتی، سکته های مغزی و کاهش درد با حداقل هزینه ها است.

وی از راه اندازی بخش توانبخشی بیمارستان رفیده خبر داد و گفت:این بیمارستان به تازگی اقدامات درمانی و توابخشی برای بیماران مهیا کرده است و به عنوان بزرگترین بیمارستان در خاورمیانه محسوب می شود.

نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل