بازدید 7378
در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد؛

بهره‌برداری از 500 پروژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

باید با هوشمندی در جهت تقویت مولفه هایی که ما را در دوران تحریم سرپا نگه داشت (مثل اقتصاد مقاومتی) فعالیت کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی همچون نیروی نظامی می تواند دشمن را از تقابل با نظام ما مایوس کند. دشمن تمام قد جلوی ما ایستاده است و تا زمانی که به مردم تکیه ندهیم نمی توانیم خود را از تقابل با دشمن مصون بداریم.
کد خبر: ۵۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 25 January 2016
آئین افتتاح و بهره برداری از 500 پروژه توانمند سازی اقتصادی، مسکن محرومان، مدرسه، مسجد و پروژه های عمرانی و زیر بنایی در 27 استان کشور با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رییس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرعامل بنیاد برکت، مسوولان لشگری و کشوری برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، دراین مراسم محمد مخبر، ریس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در دوره تحریم داشته ایم که باید با عقلانیت از این دستاوردها غافل نشویم، اظهار کرد: تا اسلام و نظام اسلامی وجود دارد، دشمنان به فکر تقابل هستند و ما را لحظه ای رها نمی کنند.

وی با بیان اینکه در سال های تحریم توانستیم از دانش فنی خوبی در ابعاد مختلف برخوردار شویم، افزود: هم اکنون در نظام بین الملل حرف های زیادی برای گفتن داریم که نباید این موضوعات فراموش شود و همواره باید به دنبال تقویت این مولفه ها باشیم.

مخبر تاکید کرد: باید با هوشمندی در جهت تقویت مولفه هایی که ما را در دوران تحریم سرپا نگه داشت (مثل اقتصاد مقاومتی) فعالیت کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی همچون نیروی نظامی می تواند دشمن را از تقابل با نظام ما مایوس کند. در حال حاضر دشمن تمام قد جلوی ما ایستاده است و هر روز برگ جدیدی رو می کند به گونه ای که اگر تحریم نفت را برداشته اما قیمت را به سمتی برده که نتوان خیلی استفاده برد. لذا با جذب سرمایه گذار خارجی و تقویت اقتصاد مقاومتی می توانیم برنامه اقتصاد بدون نفت را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: فرصت های خدادادی در همه ابعاد برای ما وجود داشته و دارد و نباید این فرصت ها را به ارزانی در اختیار دشمن قرار دهیم و باید همواره مصالح نظام و اقتصاد مقاومتی را در نظر داشته باشیم، ضمن آنکه تا زمانی که به مردم تکیه ندهیم نمی توانیم خود را از تقابل با دشمن مصون بداریم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه از زمان ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، این ستاد با همکاری هیات امناء تمام تلاش خود را بر مبنای اقتصاد مقاومتی گذاشته است، افزود: برهمین اساس بر توانمند سازی محرومین در مناطق دور افتاده، جهت تقویت اقتصاد مقاومتی، تاکید داشتیم و «احداث کارخانه فولاد در نقطه صفر مرزی ایران و عراق»، «استخراج نفت در هویزه»، «ایجاد پالایشگاه در جاسک» در همین راستاده بوده است.

وی خاطر نشان کرد با احداث یک کارخانه در منطقه محروم، راه، برق، آب، بهداشت و دیگر امکانات در آن منطقه فراهم می شود هرچند که ایجاد فعالیت های اقتصادی در مناطق دور افتاده و محروم بسیار سخت است و قابل مقایسه با مناطق توسعه یافته نیست، اما بر این اجرای آن تاکید داشته ایم.

مخبر همچنین بر ماندگار نماندن ستاد متبوعش در پروژه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: ما در اجرای پروژه ها یک ویژگی ثابت داریم و آن اینکه پس از به بهره برداری رسیدن، آنها را به بخش خصوصی و مردم واگذار می کنیم، در واقع ستاد هر چه قدر هم پروژه ایی سودآور باشد، پس از مدتی پروژه را ترک می کند، چرا که به اصل 44 معتقدیم و با بخش خصوصی هم قصد رقابت نداریم.

مخبر، پرداخت مالیات را یکی دیگر از ویژگی های ستاد اجرائی فرمان امام(ره) اعلام کرد و گفت: ما بر طبق مقررات کشوری بر پرداخت مالیات عمل می کنیم و شفافیت مالی کافی داریم به گونه ای که در سال دوبار مجمع تشکیل داده و حسابرسی تلفیقی داریم.

رییس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در بخش دیگری از سخنانش به استفاده بیش از 250 نخبه دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های برتر کشور و در رده سنی زیر 32 سال در این ستاد اشاره کرد و گفت: سرمایه واقعی ستاد، نیروی انسانی است و حمایت از نخبگان به خصوص نخبگان مناطق مروم در دستور کار ما قرار دارد.

وی درباره فعالیت های ستاد تا کنون اظهار کرد: این ستاد در نزدیک به 250 طرح اقتصادی مشارکت داشته است که بیش از 140 مورد از این پروژه ها خارج شده است؛ همچنین در این مدت حدود 130 تا 140 هزار شغل در مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد کرده ایم؛ ضمن اینکه الان ، سه هزار کارآفرین متقاضی فعالیت با ستاد اجرائی هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته توانسته اند «پول های خرد مردم» را مدیریت و «تشکیلات دانش بنیان» را توسعه دهند، گفت: این دو راهکار از استراتژی های پیشرفت در این کشورها بوده است و ما باید در این دو حوزه وارد شویم.


مخبر خاطر نشان کرد که مقام معظم رهبری با نام گذاری سال ها، تخصصی ترین ایده ها را به ما می دهد، که اگر در سالهایی که تحریم ها شدت یافته بود، این ایده ها به خوبی اجرایی می شد، کمتر ما آسیب می دیدیم.

وی ساخت و واگذاری برای بهره برداری «800 مدرسه»، « 428 مسجد»،«ارائه 200 هزار خدمت به صورت خدمت بهداشت الکترونیک به افراد نیازمند در مناطق محروم و دورافتاده» ، «11 بیمارستان با ظرفیت یک هزار و 200 تخت در مناطق محروم کشور» ،«ارائه 155 هزار بیمه و بیمه تکمیلی به نیازمندان»،«اجرای طرح درمان ناباروری در مناطق محروم»، «ارائه جهیزیه برای محرومان»، «ساخت مسکن برای نیازمندان» را فعالیت های ستاد اجرائی فرمان امام(ره) برشمرد و اعلام کرد به زودی یک هزار هکتار از اراضی اطراف تهران را جنگل کاری می کنیم که در حال حاضر جنگل کاری یکصد هکتار انجام شده است.

براساس این گزارش، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، در نقاط محروم کشور اظهار کرد: این بنیاد کارهای عظیمی را چراغ خاموش انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: به این بنیاد برای انجام امور عمرانی و آبادانی تبریک می گویم زیرا این علاوه بر فعالیت های عمرانی، ساخت مساجد را نیز در دستور کار خود دارد. البته سعی کنید به هر طریق ممکن یک امام جماعت برای هر مسجد در نظر گرفته شود، زیرا مسجد بدون روحانی همانند یک بیمارستان بدون دکتر است و وجود یک روحانی در این مساجد اثرات فراوانی برای مناطق محروم خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح درمان ناباروری در مناطق محروم نیز گفت: هر چند در گذشته شعار فرزند کمتر آسایش بیشتر داده شد، اما این نقشه استعمار بود، چراکه نسل جوان از سرمایه های عظیم کشور در بخش هایی همانند کارخانجات و دانشگاه ها محسوب می شوند برهمین اساس هم دشمنان سعی دارند نسل جوان را به گونه ای بار بیایند که نتوانند از کشورشان حفاظت کنند.

وی با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب گفت: این نامه ها براساس حادثه تروریستی فرانسه و خطاب به جوانان غربی نوشته شد؛ دلیل آن این است که جوانان با ضمیری پاک و با انگیزه به دنبال حقیقت هستند اما سیاستمداران کهنه کار غربی به ذهن نسل جوان خود هر چه خواسته اند تزریق کرده اند و آنها را در بی خبری نگه داشته اند.

وی گفت: سیاستمداران غرب در کارنامه خود راه اندازی یک عنوان جعلی به نام اسلام هراسی و شیعه هراسی دارند، هرچند با مطالعه عملکرد آنها می بینم که در طول چند قرن گذشته و با پیدایش آمریکا، جنگ بین نژادها را به راه انداخته اند و یکی از کارهای زشت و ناپسند این بود که گروه هایی را مامور کردند که جوانان سیاهپوست را شبانه بربایند و برده داری به راه انداختند.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این نامه ها به جوانان غربی فرمودند که اسلام را نه از زبان سیاستمدارن جنایتکار بلکه از زبان مبانی اسلام و قرآن بشنوید. چه کسی داعش را مسلمان می داند؟ در کجای اسلام اجازه داده شده است که اسیران زنده زنده آتش بزنند؟ و یا بچه ای کوچک سر بریده شود؛ ریشه و اصل پیدایش گروه های تکفیری همانند القاعده و داعش، خود آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و آنها بازیگردان هستند.

بنابراین گزارش، در آستانه‌ سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از 500 پروژه‌ بنیاد برکت شامل «24 طرح توانمندسازی اقتصادی»، «345 واحد مسکن محرومین»، «40 مدرسه»،«70 مسجد» و «21 پروژه‌ زیربنایی دیگر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته» در‌ 27 استان کشور با حجم 433 میلیارد تومان سرمایه به‌طور هم‌زمان افتتاح شد. در این مراسم، که به صورت مستقیم از شبکه خبر پخش شد، از طریق ویدئو کنفرانس با استان های ایلام، گلستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و هرمزگان ارتباط برقرار شده و پروژه ها به بهره برداری رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل