بازدید 38203

یارانه صاحبان آپارتمان زیر ۵۰متر قطع می‌شود

اقدام دولت برای حذف یارانه‌ها ظاهراً به قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هم رسیده است و این بار دولت حذف یارانه نقدی مالکان آپارتمان‌های زیر ۵۰متر را آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 11 January 2016
اقدام دولت برای حذف یارانه‌ها ظاهراً به قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هم رسیده است و این بار دولت حذف یارانه نقدی مالکان آپارتمان‌های زیر ۵۰متر را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، هدفمندسازی یارانه در تاریخ 27 آذر 89 توسط دولت گذشته آغاز شد و اکنون حدود چهار سال است که مردم در قبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، از دولت یارانه نقدی دریافت می‌کنند. دولت یازدهم نیز پس از روی کار آمدن بر اساس قانون به تعهد خود مبنی بر پرداخت این مبلغ وفادار ماند اما مشکلات اقتصادی دولت برای تأمین منابع مورد نیاز باعث شد که مجلس شورای اسلامی حذف گروه‌های پردرآمد از فهرست یارانه بگیران را تصویب کند.

این مسئله در شرایطی تصویب شد که دولت یک بار از مردم خواسته بود که داوطلبانه از دریافت این مبلغ انصراف دهند اما دریافت همین مبلغ ناچیز در این چند سال سبب شد که همه گروه‌های درآمدی دریافت این مبلغ را حق خود دانسته و از فراخوان دولت یازدهم استقبال نکردند، به همین خاطر نمایندگان مجلس با تصویب تبصره 20 قانون بودجه سال 94 به یاری دولت آمدند تا خانوارهای پردرآمد از فهرست یارانه بگیران حذف شوند که طبق اطلاع رسانی دولت تا کنون یارانه بیش از 3 میلیون نفر از شش میلیون نفری که باید حذف می‌شدند، حذف شد.

اما شواهد نشان می‌دهد اقدام دولت برای  حذف یارانه تنها شامل حال پردرآمدها نشده و برخی کم‌‌درآمدها و قشر متوسط هم به این جرگه اضافه شدند.

 مجلس در قالب قانون بودجه امسال اجازه حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد را به دولت داده و دولت هم به‌جای اعلام شفاف ملاک‌های حذف یارانه نقدی، اختیار قانونی‌اش را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده است. با گذشت چند ماه به‌خلاف وعده وزیر کار هیچ مقامی حاضر به اعلام شاخص‌های تعیین شده برای حذف یارانه نقدی نیست اما یارانه برخی شهروندان را به‌اشتباه حذف کرده‌اند که شامل حال برخی کارگران هم شده است.

 یک بازنشسته تأمین اجتماعی با گلایه از حذف یارانه‌اش می‌گوید: دولت مدعی حمایت از بازنشستگان است اما در عمل چنین نیست. درآمد ماهیانه من 1میلیون تومان است و شغل دیگری هم ندارم. حتی به اسم خودم نه زمین دارم و نه خانه و سفر خارجی دارم. بارها شنیده‌ایم که وزارت کار شعار حمایت از قشر بازنشسته را می‌دهد، یارانه من و خانواده‌ام از چندین ماه قبل حذف شده است، با وجود اینکه کتباً اعتراض کرده‌ایم و در سایت هم ثبت کردیم اما هنوز یارانه وصل نشده است.

بنابراین گزارش، مسئولان جامعه کارگری هم پیشتر نامه‌ای به وزارت کار نوشتند و از حذف یارانه برخی کارگران نیازمند گله کردند که ظاهراً یارانه برخی مجدداً برقرار شده است.

در تازه‌ترین بررسی‌ها پی بردیم که صرفاً مالکیت یک آپارتمان معیار حذف یارانه نقدی شده است حتی اگر مالک آن یک کارگر ساده حداقل حقوق‌بگیر و متراژ آپارتمانش زیر 50 متر باشد.

یکی از کارگران در این خصوص گفته است: من یک خانه 47متری دارم، یارانه‌ام از دوماه قبل قطع شده است. جواب اعتراضم به‌خلاف آنچه دولت می‌گوید یک‌ماهه می‌دهد، بدون پاسخ مانده است و خبری از آن نیست.

یک کارمند دولت هم به خبرنگار تسنیم گفته است که تنها به‌دلیل مالکیت یک آپارتمان 50متری و بدون هیچ دارایی دیگر حتی خودرو، یارانه‌اش حذف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۳۲
سلام . وقتی که دولت با کمبود بودجه مواجه است خوب کلا قطع کنید مردم که حرفی نداد .
معلم بازنشسته ومستاجر وبدون ملک یارانه ام قطع شد فقط یک ماشین سمند دارم
پس بگید فقط به کارتن خوابها میخواهید یارانه بدین.
با سلام . يارانه اينجانب دو ماه پيش قطع گرديده است و اين در صورتي هست كه متاهل و داراي فرزند ميباشم و خانه ام استيجاري ميباشد . طي اين مدت سايت يارانه يا قطع بوده است يا هيچگونه جوابي داده نشده است .
من یک بازنشسته آموزش و پرورش با چهار سر عائله از حدود سه ماه قبل یارانه ام را قطع کرده اند با توجه به اینکه درسیستم اعتراض خود را ثبت کرده ام لیکن تاکنون هیچ جوابی به من نداده اند .
50 متر اپارتمان میشه 150 تا 200 ملیون تومان ، این آدم چرا یارانه بگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
در سنندج ما آپارتمان 50 متری نهایتا 50 میلیون قیمت دارد؛ لطفا همه جا را با تهران مقابسه نکنید...
واقعا که
یارانه مرا هم که یک کارمند بازنشسته با حداقل حقوق میباشم قطع کرده‌اند ظاهرا بررسیها اشتباه بوده باید تجدید نظر گنند
از اول هم طرح پرداخت یارانه اشتباهی بزرگ بود
یک دفعه برای همه رو قطع کنه خیال همه رو راحت کنه دیگه
سلام اشتباه نشودمن بازنشسته هستم خانه هم ندارم چندماه قبل هم یارانه ام قطع شده به چراهم فکرنمیکنم شاید...
اصلا یارانه برای اضافه بهای برق و گاز مصرفی و نان و .... است و هیچ ارتباطی به درآمد و مالکیت و فقیر و غنی ندارد. پول آب و برق و گازی است که به شکل سوبسید پرداخت میشد .
کلا"درکل جمعیت،10تا15میلیون نفرنبایدیارانه بگیرند
همونطور که در بالا هم اشاره شده در قبال افزایش قیمت های حایل های انرژی یارانه دریافت میکردیم .الان یارانه را قطع کرده اند ولی قیمت های حایل های انرژی به قیمت سابق برنگشته است
از فردا هر کس گوشی هوشمند داشته باشه یارانه اش قطع میشه!
بسياري از اشنايان ما كه سيتي زن امريكا هستند و سالي چند بار به كشورهاي مختلف سفر ميكنند وماشين هاي چند صد ميليوني دارند يارانه دريافت مي كنند
دولت خودش معنی پر درآمد رو درک نکرده در حالیکه خیلی از پردرآمدهای ما می روند مثلا آپارتمان سه خوابه در سئول و ولنجک اجازه می کنند و سرمایه اشان در کارهایی که هیچ رد و نشانی ندارد به کار می اندازند اما جزو اقشار کم درآمد به حساب می آیند و یارانه دریافت می کنند اما کسی که با بدبختی و وام و قرض یه الونک زیر پنجاه متر خریده جزو اقشار پردرآمد محسوب شده و یارانه اش حذف می شود
یارانه این افراد هم قطع می شود:
افرادی که در خانه شان اعم از ملکی یا استیجاری آب برق گاز تلفن موبایل اجاق گاز تلوزیون کمد دیواری تختخواب فرش موکت مبل یخچال داشته باشند....!
اگر همگي يادمون باشه اصل پرداخت يارانه به خاطر آزادشدن قيمت حامل هاي انرژي مانند بنزين و آب و گاز و .. بود

حالا داشتن آپارتمان چه ربطي به اين قضيه داره مشخص نيست؟
از همون اول هم مشخص بود که قرار یارانه ها رو حذف کنن ولی متاسفانه قیمت حامل هلی انرژی که به حالت اولشون برنگشته که هیچ تازه اضافه هم میکنن .
جالب است و قتی به حذف یارانه ات اعتراض می کنی به داشتن منزل اشاره میکند .

ولی اینکه این منزل را با گرفتن وام از بانک مسکن و یکی دو بانک اعتباری گرفته ای و یا 50 متر است و دیکری 1000 متر مفاوتی نمیکند .
يارانه من كه اجاره نشينم حذف شده حالا كسي كه مالك هست قطعا اوضاش بدتر از من و خيليا ديگه نيست البته در كل دولت بايد يارانه نقدي رو حذف كنه ولي براي كلاهاي اساسي مردم سوبسيد رو برقرار كنه
یارانه من را هم تنها به دلیل داشتن یک آپارتمان 60 متری در توابع کرج قطع کرده اند، با وجود اینکه نه خودرویی دارم نه سفر خارج رفته ام و نه هیچ دارایی دیگری دارم. حقوق ماهیانه من 1300 است و از 80 میلون ارزش آپارتمانم 20 میلیون وام مسکن است و 10 میلیون هم از بانک توسعه تعاون وام گرفته ام که ماهیانه 800 هزار تومان قسط آنها را پرداخت میکنم، آیا من پردرامدم که یارانه ام را قطع کرده اند؟؟
من کارمند دولت با یه آپارتمان اقساطی رو هم حذف کردند و اعلام فرمودن بعلت داشتن آپارتمان حذف شده اید.
من بازنشسته تامین اجتماعی هستم یارانه ام را چند ماه است قطع کرده اند عیبی ندارد اما تعجب من اونجاست که مرا جز اون دو میلیون مرفه حساب کردند.یعنی 73 میلیون از من بدتر وجوددارد. خدایا شکر
زیر 50 متر؟ من که خونه ندارم. تازه اطراف تهران 550 هزار تومن هم اجاره میدم سه نفر 136 هزار تومن یارانه میگیریم. ولی متوجه نشدم یعنی قبلا یارانه مالکان بالای 50 متر قطع شده؟ یا فکر میکنن کسانی که خونه زیر 50 متر دارن جزو ثروتمندا هستن؟
یارانه افرادی که نفس میکشن قطع کنند خیال خودشونو راحت کنند دیگه.اگه قرار یارانه ها قطع بشه باید قیمت ها برگرده به سال 84
واقعا.دیگه باید بریم بمیریم.ما مسکن مهرزندگی میکنیم با حداقل حقوق مستمری ...چی بگم که ناگفتنم بهتر است
دولت بااین وضعیت رکود وگرانی بایدیارانه ها رااضافه کندچون همه مردم خواهان ادامه یارانه هستند.تاکمی جوابگوی قبضهای برق وآب....باشد
آپارتمانی که پولش از وام هست و هر ماه باید وام بدی که مال ما نیست. ماله بانکه. بذارن قسطهای 15 سالش تموم بشه بعد بگن مال کیه؟ این عدالت نیست.
هموطنان عزیز لطفا مصالح کشور و خودتان را در دراز مدت ببینید. واقعا دریافت این مبلغ ماهانه چه دردی از شما را دوا میکنه؟؟ لطفا همگی به نیت کار خیری که موجب رونق مملکت میشه انصراف بدید. واقعا ارزش داره؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس